Logg inn med Facebook eller Google!

Hotel i Athen

Started by mouche, 24. Nov 22, 19:49:00

Previous topic - Next topic

mouche

Planlegger et øycruise i mai '23 og vil da fly til Athen og tilbringe et par dager før cruiset og en dag etter cruiset. Ønsker å bo sentralt i Athen og enkelt med tanke på transport til Piraeus.

Forslag til greit hotel?

marjana

Hva med Attalos Hotel, som mange forumister har anbefalt tidligere? Det ligger midt på Monastiraki, og da er det bare å ta metroen rett til Piraeus fra Monastiraki. Det er mange hoteller og leiligheter i dette området, og da er man også i hjertet av Aten, og kan gå til fots til Akropolis, Flea Market, Psirri og bort til Syntagma osv.

Glika i zoi

mouche

Takk for forslag, skal sjekke det ut. Har fra tidligere fått nevnt/anbefalt https://www.kimonhotelathens.com/en/ , men ikke bodd der selv.

Ole

Det kryr av hoteller i området rundt Monastoraki. Jeg har gode erfaringer med Attalos, Carolina, Adrian, Lotus, Central Stay etc. Attalos er et trygt valg med flott takterrasse.

marjana

Husker at Anders tok noen flotte bilder fra takterrassen på Attalos med en stor fullmåne over Akropolis!
Glika i zoi

mouche

Supert! Da har jeg et godt knippe å sjekke ut/velge mellom!

Frynse

Vi har vært fornøyde med Economy Hotel som ligger nær metroen på Omonia, så du enkelt kommer deg til og fra Pireus uten å bytte linje.
Enkelt og rimelig hotell, ca. 60 euro pr. natt, men helt ok.
Takterrasse.

marjana

Sentralt og enkelt i forhold til Piraeus er Hotel Triton i havna i Piraeus. Jeg overnatter alltid der på vei til og fra øyene.
Nå er det også direkte metrolinje til Aten - og videre til flyplassen. Bagasjen kan man ha på Hotel Triton og dra til og fra Aten på ca en halv time. Da er det kort vei til båten også uansett når på døgnet dere drar eller kommer tilbake.
Rett ved hotellet er det i hvert fall to helt ok typisk, greske tavernaer. Vil man "dine and wine" så er det ikke langt til den lille, runde havna Zea med litt mer eksklusive restauranter.
https://htriton.gr/

Glika i zoi

mouche

Innsjekking ombord er ikke før 14-15.00 så har god tid til å forflytte oss fra Athen og til Piraeus. Tenkte et par netter i Athen både før, og etter selve cruiset. Søker da etter beste flytider, og priser, gjerne slik at vi ikke må stå opp midt på natten for å rekke et fly.
 
Nå er det tilbud hos Aegean så mulig det blir Aegean den ene veien og Norwegian den andre veien. Mye å spare på god planlegging og å være ute i god tid!

Fløy også med Aegean i høst (t/r Kreta),synes dette er beste selskapet å fly med så gjelder å slå til når de har salg! 

mouche

Oppdatering; Vi valgte å IKKE benytte oss av tilbudet (halv pris) til Variety Cruises da omtalene er nokså blandet. Mulig vi tar en tur til Athen uansett, men hoppet nå på et tilbud fra Havila Kystruten, halv pris og 5.000 til å bruke ombord (!) og med avreise fra/til (rundtur) Trondheim 3.januar! Snakker om å endre "kurs"!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...