Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili - september 2017

Started by Katherina, 02. Jan 19, 17:41:19

Previous topic - Next topic

Katherina

 :juble: Nå har det roet seg rundt oss. Vi har hatt en fantastisk flott og aktiv desember. Først en førjulstur til familien i Trondheim og Levanger. Selve jula feiret vi hjemme hos oss selv. 3.juledag ble huset fylt opp av trøndera. Det vil si 4 voksne og fire herlig unger. Det var full rulle og både latter og tårer. 4.juledag var det han Far selv som skulle feires. Jubilanten var storfornøyd med feiringa og gjestene koste seg. Nå er huset igjen tomt og det meste er kommet på plass og vi puster ut og koser oss i vårt eget selskap.  :winking:
:) Så da blir det tid for å dele litt av våre greske opplevelser igjen.
Denne gangen fra september 2017. Jeg hadde et vondt kne og mobiliteten var det så som så med. Før jeg fikk vondt i kneet, hadde vi også bestmt oss for at vi skulle ta det mer med ro denne gangen. Vi hadde behov for en en rolig feire og være mest mulig i ro i Kardamili. Men det ble litt vel passivt, når jeg nesten ikke kunne bevege meg. Men omsorgen på Pierides er god og vi fikk daglig skyss til stranda og andre steder.
Denne gangen kommer derfor tråden til å bestå mest av bilder fra KArdamili. Jeg hinket meg rundt og prøvde å finne nye motiver og vinkler.


Veien ned mot sentrum














Også på vei ned mot sentrum


Hva er dette?


en yndet gate å ta bilder






dag staalesen

Godt nytt år til dere. Mange fine bilder fra kjente å kjære steder.

Katherina

 :D Jeg fikk virkelig roet ned i denne ferien og mer tid på Pierides. Deilig det også. Intet stress, bare ro.

Vet dere har sett denne utsikten mange ganger før, men tilgi meg jeg kan ikke la det være. Er så glad i den og den fylte mye av dagene mine. God bok, dagbok, noe godt og drikke og bare nyte.
Dessuten. Den er kontaktskapende. Mens jeg sitter der kommer det andre som ønsker å forevige den og vi slår av en prat.



Em litt annen variant










Jeg prøver om og om igjen å ta bilder av oliven


Så kom regnet og det i strie strømmer






Da er det godt å ha et kryssord


Så skinner sola igjen og Sverre er klar for en liten tur i fjellet


Katherina

 :) Idag ønsker jeg å ta dere med på noen av Sverres fjellturer.


Utsikt mot Gamle Kardamili




Vi skimter så vidt Tseria oppe i fjellene


Bratt opp








Sotiros klosteret






Katherina

 :winking: Utferdstrangen begynte å melde seg mer og mer og ble sterkere og sterkere.  :o
Det varriktig nok deilig med lange late dager på stranda og hjemme på Pierides og turer i fjellet og rundt omkring ellers for Sverre.
Nå ønsket vi å komme litt bort. En dagstur et eller annet sted. Hva med Itilo? Bussen om morgenen går da dit?
Vi spurte både den ene og den andre om det stemte. Vi var litt i tvil, fordi jeg har tatt den flere ganger for noen år tilbake og da hdde jeg fått forståelsen av at den bare går til Ag.Nikolaos, til tross for at det står Itilo på den. Men ting forrandrer seg og flere mente bestemt at det gjorde den. Men kanskje ikke så lurt å høre på de som aldri tar buss, men bare biler!?  :o
:-\ Bussen gikk bare til Ag.Nikolaos. Men pytt! Det er koselig der og flere koselige barer og tavernaer.
Så vi rusla rundt og jeg hadde god tid til å ta bilder.  :blomst3:





Morgenstemning i Ag.Nikolaos







Noen kommer inn med dagens fangst


Andre prøver fiskelykken på denne måten


Etterarbeid og forberedelse til ny tur og ny fangst




Mens andre nyter godt av andres arbeid og lar skravla gå






kaka

Det er flere som har bommet der, ja :) Tror de riktige tidene står oppslått utenfor der dere pleier å leie bil. Men, 2-bussen mener jeg bestemt går tur-retur (har tatt den noen ganger)
Men, som alltid, fikk dere mye ut av denne turen også. Takk for alle de fine og morsomme inntrykkene dere deler.
KariK

Katherina

 :) Helt riktig, kaka, 2-bussen kjører helt fram til Itilo. Jeg kommer tilbake til det litt seinere. koselig at du følger oss på ferden.
  :D Kneet kjentes ganske bra ut denne dagen, så vi bestemte oss for å gå litt på sykkelveien mellom Ag.Nikolaos og Stoupa.








Artig å ta bilder av visne blomster - det gamle har også sin sjarm

















Katherina

 :99wywy: Da fortsetter vi litt videre.  :99wywy:






Værså god siit! Men sitter du godt?


Benken har nok sett sine bedre dager, men det holder til meg! :D




Nesten tilbake i Ag. Nikolaos


Byen har våknet.




Dette er tatt på morgenen








Katherina

 :winking: Vi visste oss ettermiddagsbussen gikk helt fram til Itilo, så vi bestemte oss for å ta den og sitte på tilbake til Kardamili.  :) Litt avveksling. Vi håpet at bussen kjørte inn til byen og ikke bare stoppet på veien ved utkanten av den. Denne veien har vi kjørt veldig mange ganger og kjenner den godt. Mens vi ventet smakte det godt med litt enkelt å spise og litt drikke. dessuten måtte jeg hvile kneet mitt, for i dag hadde jeg virkelig utfordret det.





Endelig kom bussen. Jeg var så helig å få plass helt fremst i bussen. Supert for å ta bilder! Men FY for en kjøring! :o Så det ble med det ene bildet.


Vel framme på toppen av Itilo: Her stoppet bussen, snudde og ventet til klokka fortalte at nå kunne den kjøre!
Så ble det ingen tur til Itilo denne gangen heller!  ;D Vi får vel ordne det selv. En eller annen gang!  ;D

vel hjemme igjen på Pierides, ble vi tatt i mot av flere spente og nyssgjerrige. "Hvordan var det i Itilo? Hadde vi kommet oss dit?" Bomtur? Nei! Dagen hadde vært fin og avvekslende og som kjent: "Ingen kjenner dagen før solen går ned!"
Anna hadde forberedt deilig middag. Jo, det var godt å komme hjem igjen.








Ingenting er som kaldt, friskt vann


--- og litt vin

eller litt kald og god øl (på grunn av medisiner drikke Sverre bare alkoholfritt og til hans gled er det letre og letre å få i Hellas)
Også Annas deilige, nylgede middag.










vandrer

09. Jan 19, 17:16:18 #9 Last Edit: 09. Jan 19, 17:34:20 by vandrer
Istemmer gjerne at maten til Anna på Pierides er god! 😊🥗🍗🥑🥩🥦🍅🥘🍊
Nesten litt komisk at dere aldri har kommet dere innom Itilo,
men er ofte slik når en er på vei mot et annet reisemål litt lenger unna.🚗

Katherina

 :) Vandrer: Ja, Annas mat er god og hun setter sin ære i at den skal være nylaget. Ja, det er nesten litt komisk at vi aldri har vært i Itilo, men en gang blir det vel. Det er vel ofte slik, som du sier, at når man er på vei til et reisemål, så tar man seg ikke tid til å stoppe på steder man gjerne skulle ha vært. Vi prøver å ta gode pauser når vi kjører langt, men likevel skjer dette gang på gang. Vi har for eksempel kjørt mellom Levanger og Sør-Norge 3-4 ganger hvert år siden 1988, men det var først for ett par år siden vi stoppet ved "Dovregubbens hall".  ::)

Men tilbake til september 2017 og Kardamili.
:solsky: Været var fint og det var deilig å tilbringe lange dager på stranda.  :ferie:






Gleder meg til å kaste meg ut i dette herlige element og kjenne at det omslutter meg!








En lang lunsj hører også med
















Katherina

 :blomst: Da tar vi en liten tur til Kalamata og rusler litt rundt i gatene i den gamle bydelen
















Ustilling!  :)






Fint med en tur, men nå er det godt å komme hjem

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...