Logg inn med Facebook eller Google!

Spastiska ryckningar återkommer mera sällan på Hellasforumet .

Started by ROLLE, 30. Jul 16, 05:55:27

Previous topic - Next topic

ROLLE

Hej ni alla Karpathosresenärer som varit aktiva de senaste 10 åren, var håller ni till nu ? Förstår att ett visst antal inte längre deltar aktivt pga hög ålder eller för låg ålder, men att några av oss inte kommit med ett enda livstecken på flera år kan väl inte betyda att det inte finns någe att skriva om ? Eller kanske ön e för liten geografiskt att de inte helt enkelt hänt något under dina senaste besök ? Det måste ha kommit en massa med nya erfarenheter med nya medlemmar, för tiden står ju inte helt stilla på Karpen heller.
Skall själv åka den 18 sept för vet inte hur månte gången, och se och möter ofta samma ständigt återkommande  personer som säkert undrar samma sak som jag.
Upp till att skriva era erfaenheter !!!!!!
mvh Rolle

Ole

Det ser dessverre ikke ut til at Karpathos-gjengen er på Hellasforum lenger. Facebook har nok tatt over det meste.....

Anders

Nåja.... FB har nå ikke overtatt alt :-) Jeg pleier nå kikke innom her både en og flere ganger for dagen, selv om jeg ikke logger på. Her er liksom litt mere seriøst enn den "lette samtalen" på FB, og når jeg ikke har noe særlig seriøst å bidra med så blir det til at jeg leser gjennom de nye trådene og er fornøyd. Hvis det ikke er noe jeg må logge på for,da :-)

Ole

Det er nok mange som titter innom, men bidragene (om f.eks. Karpathos - og andre steder) er det ikke så mange av.

Anders

Skal se om man ikke kan gjøre noe med det om et par måneder :-)

kaka

Quote from: Ole on 31. Jul 16, 12:08:57
Quote from: Ole on 31. Jul 16, 10:24:26
Det ser dessverre ikke ut til at Karpathos-gjengen er på Hellasforum lenger. Facebook har nok tatt over det meste.....

Quote from: Ole on 31. Jul 16, 12:08:57
Det er nok mange som titter innom, men bidragene (om f.eks. Karpathos - og andre steder) er det ikke så mange av.


Nå var dette, i utgangspunktet, et "sukk" fra Rolle om at det har blitt veldig stille fra Karpathos.
Jeg kan likevel ikke dy meg for (også) å sukke litt over at det ser ut som Hellasforum på FB har overtatt mye, - for mye.
Jeg har vel egentlig gitt opp å sukke, - men opplever etterhvert at det er to helt forskjellig fora.

Jeg er blant de som savner flere bidrag her inne, både fra Karpathos og andre steder.
Jeg tør nesten ikke poste mer fra Kardamili/Peloponnes, fordi det kanskje har blitt litt dominerende her inne i det siste.
Tidligere var det langt større variasjoner i innleggene, og mye fin inspirasjon å hente.
Takk til dere som fortsatt bidrar trofast.
Så får vi se om det snart kommer noe nytt fra Karpathos også.

Nå ser det ut som helle dette innlegget er sitat fra Ole, men det er altså KaKa som sukker her :)

KariK

ROLLE

Hej på er alla Hellasforumister

Som det ser ut idag finns det flera Hellasforum fans som tar en titt på sidorna vilket e bra. Att se det "lilla Face book " som en konkurrans till alla Greklansinlägg är ju en droppe i något annat hav än Medelhavet. Kommer själv fortsättningsvis att hålla mej till Hellas så länge detta existerar.

Heidrun

Blir vel færre og færre som reiser til Karpathos nå. Så kanskje har da Karpathos gjengen innsett at det er Kreta som er saken ;) . Uansett så vil nok dette ha betydning for andre på forumet også. Jo vanskeligere og mindre reiser til et sted, jo mindre er det som faktisk reiser dit år etter år
Yamas til livet og til

ROLLE

Hej

Verkar som det finns folk som följer vad som händer på forumet !  Jag är nog och har alltid varit en Hellas fan på både gott och ont.  Att de de senaste åren blivit Karpathos är orsaken  den att jag känner mej hemma där. Vet hur och vad jag gör dagligen, var jag äter, vem jag vill träffa om jag har behov att se något jag inte sett så gör jag det, men måste ingenting.
Dessutom är vädret alltid bra på hösten. Kanske en eller någon dag regn vilket inte stör mej. Förflyttar mej med scooter vid behov vilken jag hyrt alla år av bröderna med Million Motorbikes i Amopi till ett fördelaktigt pris. Får sitta i lugn och ro med en bok helt allena och bara konsentrera mej på det jag läser och inte på förbilufsande joggare som löper längs stränderna. Eller så åker jag upp till någon av byarna nära eller längre från Pigadia spelar ingen roll, allt e frid och fröjd.
Aftnar fördriver jag tiden med mat på inget speciellt ställe utan var de möjligen har god mat, vilket inte alltid är en självklarhet ! Kaffe senare på något cafe med kaffe och icecream, ofta på Akteion, Lambrinos, eller Karparhos cafe bar.
Hoppas detta allt går i uppfyllelse senare ihöst ?

filhellener

Quote from: Heidrun on 31. Jul 16, 16:07:16
Blir vel færre og færre som reiser til Karpathos nå. Så kanskje har da Karpathos gjengen innsett at det er Kreta som er saken ;) . Uansett så vil nok dette ha betydning for andre på forumet også. Jo vanskeligere og mindre reiser til et sted, jo mindre er det som faktisk reiser dit år etter år


Det går ( heldigvis)charterturer til Karpathos, Heidrun :) - enkelt med kun fly til Rhodos + fly,eller ferje videre og!
- så  Karpathosgjengen er nok trofast, om de ikke setter spor etter seg her, f l o t t  øy  :smile12:
Jeg har vært noen ggr på Karpathos, og reiser gjerne tilbake ;D
- "problemet" mitt er at jeg er glad i (for)mange øyer....., bl a Kreta  :)
Kari

Riitta

Hej Rolle och andra Karpathosresenärer  :) För min del har inte Karpathosresandet minskat och ön har fortfarande sina trogna besökare och gott om nya också :) Vi var där senast dom 2 sista veckorna i Maj. Bodde en vecka på Amaryllis och den andra på Garden Villa som vi brukar göra  :) Det var konstigt väder. Såg inte solen på dom första 3-4 dagarna, men det var varmt. Kvällarna var lite kyliga. Vattnet var dock gott och det blev en del badande. Vi hade bil från flygplatsen tills vi lämnade den tillbaka där när vi skulle hem  :) Det var bra och vi åkte mycket och till några ställen som vi inte besökt förut, som tex fina Ag. Nickolaos vid Spoa, samt platsen med samma namn vid Arkasa :-)

Rolle, vi saknade dig vid våra "Finska träffar" där din dotter och dina fina barnbarn var med en gång  :) Vi hann med 2 träffar  :)

Jag tycker ön är sig likt som den har varit. Man känner sig hemma och hinner knappt landa innan det ropas Geia sou Riitta  :) Händer inte så ofta här hemma!

Här fick några Karpathostankar från mig  :)
Riitta

ROLLE

Hej Riitta

Hoppas vi ses i september.som vi brukat under flere år. En av mina döttrar Annika finns också där och kanske några flere till,  hälsa Leif.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...