Logg inn med Facebook eller Google!

Buss til Kalamata

Started by Lavendel, 05. Sep 15, 09:10:53

Previous topic - Next topic

wilnil

Takk for det  :) :)
Nå ser vi fram til noen uker i Kardamili, Vi har ventet lenge på det!!

filhellener

Quote from: Greece-Traveller on 25. Sep 15, 22:02:05
Skulle nesten ønske det var meg....-  ;D


Bare nesten  Greece-Traveller  ;)
- jeg skulle ø n s k e det var jeg som skulle til Kardamili  :smile12:

Men jeg må være fornøyd med å skulle til et helt annet område av Hellas denne gangen, ikke feil det heller da  ;) - reiser om en uke  ;D
Til våren, i den greske påsken blir det Kardamili,  + noen andre steder på Mani/Messinia, billettene er bestilt  :juble:

God Tur, wilnil, jeg ønsker dere en herlig ferie :smile12:

Hvor bruker dere å bo i kardamili forresten?
Kari

filhellener

Quote from: Lavendel on 05. Sep 15, 09:10:53
Hei! Denne gangen har vi tenkt å ta buss fra Athen til Agios Nikolaos (Messinia). Flyet lander 11.20 og vi satser på at det skal være mulig å rekke buss 14.15.  Dette er imidlertid noe vi ikke har gjort tidligere og lurer på om det er nødvendig å kjøpe billett på forhånd via internett, eller om det går greit å kjøpe på buss-stasjonen?  ::) Vi tenker og å ta bussen fra flyplassen til buss-stasjonen. Kjøper man billetter på bussen? Greit å vite for å slippe og surre rundt med koffert på slep  ;)


Ikke for å være "pirkete" Lavendel  :-[
-men når jeg leser videre høres det ut som det er Agios Nikolaos, i MANI, dere skal til? ( Messini er på "Koronisiden")
Det som er viktigst er at lille Agios Nikolaos er et s å sjarmende og fint sted  :smile12:

Så hvis dere ikke alt h a r vært der, og har kommet hjem,  så ønsker jeg en h e r l i g ferie  :blomst:
Kari

wilnil

Takk til deg Filhellener!

Vi har ikke vært i Hellas sålangt i år, men siden vi for første gang kan reise og være borte så lenge vi selv vil, valgte vi
å være i Kardamili på høsten denne gangen.
Vi har bodd på forskjellige steder, de tre siste årene på Pierides.
Men så er det nå slik at siden vi denne gangen skal være der i 8 uker, ønsker vi å bo litt mer sentralt, og med utsikt mot
havet.
Vi har derfor leid et litt stort studio i 2. etasje hos Skardamoula med balkong og utsikt til hav og fjell.

Så vi håper vi vil få en fin høst.

:) :)

filhellener

Quote from: wilnil on 26. Sep 15, 12:47:09
Takk til deg Filhellener!

Vi har ikke vært i Hellas sålangt i år, men siden vi for første gang kan reise og være borte så lenge vi selv vil, valgte vi
å være i Kardamili på høsten denne gangen.
Vi har bodd på forskjellige steder, de tre siste årene på Pierides.
Men så er det nå slik at siden vi denne gangen skal være der i 8 uker, ønsker vi å bo litt mer sentralt, og med utsikt mot
havet.
Vi har derfor leid et litt stort studio i 2. etasje hos Skardamoula med balkong og utsikt til hav og fjell.

Så vi håper vi vil få en fin høst.
:) :)


Skardamoula ser fint ut, og er vel endel billigere enn Pieridis vil jeg tro, jeg har ikke sett rommene, eller bodd på noen av stedene.

Så dere skal være 8 uker, s å herlig  :smile12:

- vi har vært på tilsv  lang ferie siden vi ble AFP'ere, har hatt lyst på å være i Kardamili og, men hittil har det ikke blitt noe av.

Jeg er veldig interessert i å høre hvordan vær og temp ble i Kardamili i år. når vi begge er tilbake, wilnil  :)

For hittil har vi vært på Kreta ( Makrigialos, Paleochora) og Rhodos( Gamlebyen en gang)  hele nov, bl a fordi vi "tror" det er litt høyere gj.sn temp  i døgnet der, har forsøkt å følge med på værstasjoner, men det er jo ikke sikkert det stemmer.

Vi reiser 4 okt ( som dere? ) og blir 60 dager denne gangen, 3 uker på Rhodos og resten på Kreta, november i år skal vi også være i Paleochora :)
Kanskje det blir Kardamili  nov neste år  :)

Kan jeg spørre hvor mye dere må betale for mnd/Uka eller oppholdet hvis dere har en samlet pris, wilnil?

Vi har vårt faste sted i Kardamili, bor, og kommer alltid til å bo hos Stella, så at jeg spør om prisen er bare for å ha noe å sammenligne med :)

Det bruker å være rimelig på denne tiden, så seint, vi har betalt 350€ for november i Paleochora de to siste årene, siden jeg ikke har hørt noe om ny pris, er det kanskje det samme i år?
- men jeg er forberedt på litt høyere pga endringen i moms m.m.
Vi har en enkel leilighet, et soverom og balkong rett mot/ved havet,  og liker oss veldig godt :)

Uansett føler vi oss heldige som kan være i Hellas så lenge og på denne tiden, og det forstår jeg dere gleder dere til og :)

Vi satser på en fin høst både i Kardamili og på Rhodos/Kreta  :smile12:
Kari

wilnil

Vi reiser den 4. okt. med Norwegian til Athen.

Og vi er også spent på høstvøret i Kardamili, spesielt i November. Men vi blir neppe skuffet, November i Kardamili kan
aldri bli lik November i  NordNorge .

Vi bestemte oss for Skardamoula etter å ha undersøkt hos flere av de andre som leier ut rom og studios.
Men prisen er høyere enn det dere betaler i Paleochora, Vi betaler 45 Eur pr døgn, men dette er likevel langt billigere
enn Pierides.

Jeg tror uansett at vi får en fin høst, og så kan vi sammenligne vær og temp når vi er tilbake.

God tur og ferie til dere også!

:) :) :)

filhellener

Quote from: wilnil on 26. Sep 15, 17:52:53
Vi reiser den 4. okt. med Norwegian til Athen.

Og vi er også spent på høstvøret i Kardamili, spesielt i November. Men vi blir neppe skuffet, November i Kardamili kan
aldri bli lik November i  NordNorge .

Vi bestemte oss for Skardamoula etter å ha undersøkt hos flere av de andre som leier ut rom og studios.
Men prisen er høyere enn det dere betaler i Paleochora, Vi betaler 45 Eur pr døgn, men dette er likevel langt billigere
enn Pierides.

Jeg tror uansett at vi får en fin høst, og så kan vi sammenligne vær og temp når vi er tilbake.

God tur og ferie til dere også!

:) :) :)


Dere kan nok være trygge på å få en veldig mye bedre november i Kardamili :-- - og sikkert mye fint vær, temp i havet bruker og å holde seg og innby til deilige bad :)
- så får man ta de dagene det evt regner og ikke er "ønskevær" med et smil og med mottoet "det finns ikke dårlig vær, bare dårlige klær"
Regndress har vi med, men med håp om å ikke få bruk for den  ;)

Når det gjelder prisen synes jeg den er "drøy".
Det er vel litt sent  nå , avtalen dere er helst bindende? Har dere bestilt direkte ?

Jeg ville likevel sendt en henvendelse til Skardamoula med spørsmål om en bedre pris!
-  siden dere skal bo så lenge ville det være realt av dem. Sannsynligvis hadde rommet dere leier stått tomt i perioder ellers, og det vet de.

Men for all del, nå blander jeg meg i noe jeg ikke har noe med...unnskyld  :-[

Tips til neste år :
De fleste bosteder tilbyr bedre pris enn pr.dag ved flere ukers opphold, og  i lavsesong spesielt. Jeg har brukt å sende en mail i overnattingssteder
og spørre hvilken pris de tilbyr om vi leier av dem hele november.
Da har vi fått rimelige priser med et unntak.
Booking.com  som vi bruker mye på kortere opphold bruker vi aldri på langferiene. De har kun døgnprisen og ganger den opp med antall dager vi bestiller!

Vi reiser med Aegean  Oslo - Athen - Rhodos søndag 4.okt om formiddagen, så da sees vi ikke.

Ha en riktig god langferie i Kardamili  :smile12:
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...