Logg inn med Facebook eller Google!

Stor eiendom til salgs i Galissas

Started by marjana, 29. Apr 12, 07:53:19

Previous topic - Next topic

marjana

Campingen  med områdene bak, og baren the Green Dollar nede på stranden er til salgs nå.

En epoke på Syros er over. Alle som har lite penger bodde på campingen. I september i fjor prutet jeg prisen opp fra 10 til 12 euro per natt for et rom med bad og kjøleskap.
http://www.twohearts-camping.com/index.html

Som dere ser så er campingen til salgs, billig.  :'(
Glika i zoi

Tjorven

Dette var triste nyheter, Marjana. Det har jo vært "hjemmet" ditt på Syros i mange år  :'( Ser de har stengt i sommer, så hvor skal du og campingvennene dine bo nå da? Håper de nye eierne vil drive campingen i samme ånd som før.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

29. Apr 12, 19:12:06 #2 Last Edit: 29. Apr 12, 19:14:20 by marjana
Campingvennene må vel betale for rom nå da. Det er mulig å få noen rimelige rom fortsatt også i høysesongen i Galissas, rundt 25 euro i juli for et rom kan jeg få.
Mange fricamper på den lille nakenstranda, MEN hvis det blir for mange telt der så kommer politiet og jager vekk folk.

Det blir helt klart annerledes nå som campingen er stengt. Det var jo en egen type folk på campingen, med unger og hunder, sykler og venner som grillet og spilte musikk og koste seg på tvers av nasjoner og alder.

Bilder av tørkesnor mot felleskjøkkenet og en av de ville kattungene på campingen.

Håper veldig på at noen hyggelige folk kjøper campingen og driver den på den samme familiære og inkluderende måten som fram til nå. 
Glika i zoi

Anders


marjana

Det er "bargain price", så det spørs vel på hva noen er villige til å by.
Jeg traff to norske venninner på fredag som har vært på campingen sammen med meg for ca 10 år siden. Jeg fortalte med sorg at campingen er stengt og til salgs nå, så vi drømte litt om å lage et "Woodland", der det fortsatt er camping, men med fokus på planter, trær og natur...

http://www.twohearts-camping.com/index.html
Glika i zoi

marjana

Jeg har sendt en e-mail for å si takk for de 14 årene jeg har vært der, men mailen kom i retur. Jeg tror postkassen deres er full, så man må heller ringe mobilnummeret hvis man er interessert i å legge inn et bud. Da treffer man Yiannis som snakker godt både engelsk og fransk, og han er en av de to eierne.
Glika i zoi

marjana

Nå har det vært mange e-mailer på kryss og tvers blant campingvennene. En god del folk har lagret masse utstyr på campingen, men de må finne ut hvor de kan bo i sommer til en rimelig pris før de vet om de kan dra til Syros. Det virker også som det er få som har booket rom på Syros i høysesongen, og det forventes at turistsesongen blir svært laber i år. Triste greier.
Glika i zoi

Tjorven

Huff, jeg skjønner frustrasjonen deres, Marjana  :'( Fins det ikke noe herberg eller billig pensjonat dere kan ta inn på? Håper dere finner en løsning, så campinggjengen kan møtes i sommer også.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

04. May 12, 22:15:48 #8 Last Edit: 04. May 12, 22:35:59 by marjana
Takk for omtanken din, Tjorven, og jo da, vi ser etter løsninger. Det er en annen camping som har ligget brakk lenge, også fordi eieren Georgos er på Samos for å studere til å bli lege i en alder av 45 år! Veldig bra!
På den campingen er er det plass til telt, men det må ordnes på jordene først, og ryddes og repareres i våtrommene, men det er fint der, egentlig.
Helt klart at alle må tenke på nytt nå, og jeg har gått gjennom alle mine notater, små lapper med folks e-mail adresser, og har sendt info ut til alle. Jeg skjønner at en enslig mor med tre ganske store barn ikke har råd til to rom eller en apartement.
Vi får se om vi får snudd dette synkende skipet!

(Bildene er fra Camping Yianna. Georgos på en helgetur hjemme på Syros fra Samos på siste bildet).
Glika i zoi

kaka

KariK

Tjorven

Her så det koselig ut. Lykke til fra meg også  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Takk for det! Jeg er tlbake på Syros torsdag kveld, så da får jeg vel vite litt mer om situasjonen i Galissas, (og Hellas forøvrig nå rett etter valget).
Jeg får prøve å hjelpe til med å hente ut venners utstyr i større og mindre mengder fra campingen, og en fastboende kompis ender vel med å måtte lagre det meste hjemme hos seg...
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...