Logg inn med Facebook eller Google!

Galissas i mai 2010

Started by marjana, 19. May 10, 16:26:07

Previous topic - Next topic

marjana

Jeg nevnte til Yiannis/Galissas Studios, at noen fra forumet hadde tenkt å bo hos dem, og ja, sa han, noen kommer i juni! Nå vet jo ikke jeg hva noen egentlig heter her i forumet, men han har jo full oversikt. Gled dere, jeg likte stedet veldig godt.

Uansett så klager jeg ikke over været i Hellas, (eller det gjør jeg jo), men det spiller ikke så mye rolle, egentlig. Dette var en billig ferie, fikk ordnet en del ting, og snakket med venner. Resten var bare glede!
Glika i zoi

5ifamilien

Morsomt å høre fra reisen - og se de \"ferske\" bildene fra Syros :-)
Vi skulle \"egentlig\" bodd på Galissas Studio 1 uke i slutten av juni... men det var kun èn stor leilighet igjen (vi er 2 familier) - så vi forflyttet oss til Hotel/Studio Remvi... og det føles litt \"ergelig\" akkurat nå...  Galissas Studio ser unektelig flott ut!!! :-)

marjana

Det blir sikkert fint på Remvi også! Det er også velholdt og med basseng. Det er ikke så frodig og \"oase\"-aktig som Galissas Studiios, men koselig rundt bassenget på Remvi også. De har også en pool-bar.
Apollo har Remvi i år, så det blir antageligvis en del nordmenn der i sommer.
Glika i zoi

5ifamilien

Quote from: \"marjana\"Det blir sikkert fint på Remvi også! Det er også velholdt og med basseng. Det er ikke så frodig og \"oase\"-aktig som Galissas Studiios, men koselig rundt bassenget på Remvi også. De har også en pool-bar.
Apollo har Remvi i år, så det blir antageligvis en del nordmenn der i sommer.

Det blir nok kjempe bra :-) Men det var Galissas Studio vi gjerne ville bo på. Men som du skriver, er det pool-bar på Remvi - og kan jo skape litt mer og røre for oss med tenåringer ;-)

Du har vel ingen strandbilder - eller bilder fra \"hoved\" gata...
(finnes kanskje ikke noe hovedgate)....? Er veldig spendt på Galissas  :cheers:

marjana

Det er ingen \"hovedgate\" i Galissas. Bare et hovedkryss. Der veien kommer inn fra Ermoupolis, gjør bussen et stopp i et kryss på Galissas Beach, og så kjører runden sin videre rundt øya tilbake til Ermoupolis.
Dette krysset er hovedgata i Galissas Beach.
5-6-7 tavernaer langs veien som går langs stranda der. Noen turistbutikker og minimarketer og barer, og et par tavernaer til i andre retning i samme krysset. Alt er innen få hundre meters avstand, også hotellene.
Vanskelig å forklare, men det er i hvertfall helt umulig å rote seg bort der!
Glika i zoi

marjana

Her er et bilde av Galissas Beach.
Så nært det er mulig på dette bildet.
Dette er da \"hovedgata\" som du etterlyser, og den store stranda er da forrerst i bildet, altså SYD.
Håper dette hjelper på å se stedet, og Google Earth er jo ellers fortreffelig på se og forstå hvordan steder er.
Glika i zoi

filhellener

Takk for all info om Galissas - og nå sist \"bildet i krysset\", Marjana  :cheese:
- nå er det bare å krysse fingrene for at vi ikke rammes av streik den dagen vi reiser, 17juni, siden vi reiser via Athen så er sjansen større for det :-(

31.mai er det havnestrik i Pireus og flere andre havner, 5.juni er det generalstreik igjen, som det var 20.mai,  så det føles utrygt  :hmph:
Kari

Svein~B

Her er et strandbilde som jeg fant på Tripadvisor. Det er så vidt jeg kan forstå tatt fra Dolphin Bay. Jeg har vært i Galissas, men har dessverre ingen digitale bilder derfra.

Jeg vil påstå at Marjanas bilde lyver litt når det gjelder avstanden fra strandområdet og opp til byen, altså dybden i bildet. Det er omtrent en kilometer å gå fra stranda til kirka. Så det er helt grei gangavstand. Jeg vil si at Galissas er ganske spredtbygd og landlig.

Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"Svein~B\"Her er et strandbilde som jeg fant på Tripadvisor. Det er så vidt jeg kan forstå tatt fra Dolphin Bay. Jeg har vært i Galissas, men har dessverre ingen digitale bilder derfra.

Jeg vil si at Galissas er ganske spredtbygd og landlig.


Takk, det var et oversiktelig og fint bilde, SveinB :-)

Jeg tror vi vil synes Galissas er helt \"greit\" for de få dagene vi skal være der, og Galissas Studio ser jo virkelig fint og koselig ut :-)

Men, så store forventninger til selve stedet Galissas har jeg ikke, så jeg blir nok ikke skuffet.
Kini er min favoritt på Syros, men der er det veldig dårlig med bassenger, som var et stort ønske akkurat denne ferien  :wink:
Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"Takk, det var et oversiktelig og fint bilde, SveinB :-)

Jeg tror vi vil synes Galissas er helt \"greit\" for de få dagene vi skal være der, og Galissas Studio ser jo virkelig fint og koselig ut :-)

Men, så store forventninger til selve stedet Galissas har jeg ikke, så jeg blir nok ikke skuffet.
Kini er min favoritt på Syros, men der er det veldig dårlig med bassenger, som var et stort ønske akkurat denne ferien  :wink:

Bare hyggelig  :-)

De store fordelene med Galissas framfor Kini er:
1. Størrelsen på stranda.
2. Hyppigheten på bussforbindelsene til byen.
3. Større utvalg når det gjelder butikker og tavernaer
4. Dyreliv
5. Turmuligheter

Kini har absolutt mer sjarm og oppleves vel som tryggere, fordi det er mindre trafikk og mer oversiktig. Det er også et større utvalg strender, fordi du har grei atkomst til andre strender enn bystranda. Jeg har ikke bodd i Kini, bare vært der på dagstur. Vi stortrivdes i Galissas.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"Svein~B\"De store fordelene med Galissas framfor Kini er:
1. Størrelsen på stranda.
2. Hyppigheten på bussforbindelsene til byen.
3. Større utvalg når det gjelder butikker og tavernaer
4. Dyreliv
5. Turmuligheter

Kini har absolutt mer sjarm og oppleves vel som tryggere, fordi det er mindre trafikk og mer oversiktig. Det er også et større utvalg strender, fordi du har grei atkomst til andre strender enn bystranda. Jeg har ikke bodd i Kini, bare vært der på dagstur. Vi stortrivdes i Galissas.

Jeg kommer nok til å ha det veldig bra i Galissas :-)
- bruker å få det der jeg er, s å får vi se hvilket av stedene Kini og Galissas jeg finner best e t t e r å ha besøkt begge :-)

Min erfaring er at man helst skal b o et sted for å vite hvordan man liker  stedet  :-)
Jeg har bodd i Kini tre ganger, mens min erfaring med Galissas er det jeg så fra bussen da vi tok en runde rundt øya for
noen år siden,
Galissas var vel det stedet som lokket minst ...sett fra bussen ;-)

Jeg vil ikke være utakknemmelig, du er alltid hjelpsom :-)

Men de 5 punktene dine ville nok ikke fått meg til å \"svikte\" Kini,
med forbehold om hvilke d y r vi kan forvente å få se i Galissas da ;-)

Stranda er større, men i Kini har man. som du og sier,  to strender,  i tillegg kan man gå tur til Delfini stranda bl a,
Turen dit er vakker om man velger stien langs havet :-)

Man kan gå opp til klosteret og det finnes  andre  alternativer og,
om man bor på A r g o så har Giannis forslag + kart å låne ut :-)

Er man flere så er ikke prisforskjellen stor på buss og taxi,
og det g å r jo mange busser til og fra Kini og :-)

Flere tavernaer og butikker har jeg heller ikke savnet i Kini.
Ermopoli e r vel stedet for å handle noe \"ordentlig\".

Nå reiser vi til Galissas fordi det finnes hoteller med basseng der, fordi det er moro å forsøke noe nytt
og fordi så mange h a r Galissas som sin favoritt på øya,:-)

Det m å jo være noe, og jeg reiser med \"åpent sinn\":-)

Hvordan er solnedgangen i Galissas forresten? Fin der og ?

Den er virkelig vakker i Kini :-)  - d e t var reklamen :-)
Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"Hvordan er solnedgangen i Galissas forresten? Fin der og ?

Den er virkelig vakker i Kini :-)  - d e t var reklamen :-)

Ja, den er nydelig. Stedet er jo vestvendt, så du ser sola gå ned i havet.
Den er enda finere hvis du klatrer opp forbi Dolphin Bay, opp til det lille kapellet på høyden mellom Galissas og Armeos.

Må ellers presisere at jeg på ingen måte vil nedvurdere Kini, men jeg vil påstå at Galissas er et trivelig sted, det også, og det har sine fordeler framfor Kini, sånn jeg ser det. Jeg hadde helt sikkert kunnet trives bra i Kini også, men da måtte nok jeg ha leid bil, sånn at jeg kom meg litt rundt, for det har jeg et visst behov for, ikke bare til hovedstaden, men andre steder også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...