28. Apr 24, 06:46:26


Logg inn med Facebook eller Google!

Galissas

Started by marjana, 26. Oct 09, 21:14:49

Previous topic - Next topic

kaka

He-he! Synes jeg kjenner igjen det bildet.
De har visst ikke loppemarkeder der nede?
KariK

marjana

Siguora, alle stolene ble tatt inn i hus av folk i løpet ca en ukes tid.
Glika i zoi

kaka

Quote from: \"marjana\"Siguora, alle stolene ble tatt inn i hus av folk i løpet ca en ukes tid.

- Det var jo kjempeflott!
KariK

5ifamilien

Skal til Syros til sommeren sammen med 4 barn 7 - 14 år. Har lyst å bo i en \"by\" med litt liv og røre... Er Galissas el. Vari det \"riktige\" valget?

marjana

Helt klart Galissas!
Vari er bare en liten bukt med en kort strand. Trygt og fint, men fort kjedelig for barn.
Galissas er en lang og langgrunn strand. Det er en trygg tumleplass for alle de barna jeg har sett vokse opp der i løpet av 11 år. Nå begynner det riktignok å bli ganske heftig på den store stranda i høysesongen, men ikke verre enn at en enslig far hadde kontroll på sine fire ungdommer, som kom travelt opp til ham av og til, og meldte at de var ok. Det er også mye mer sosialt i Galissas. Man treffer folk på tvers av alder og nasjonaliteter.

Det er også mulig å variere strender ettersom barna kjeder seg eller ikke, bussen går til de fleste strendene, og det er korte avstander.
Glika i zoi

5ifamilien

Noen som har erfaring med Galissas-Studio? Ligger det innen gå-avstand til strand og sentrum - for barn?
http://www.galissas-studios.gr/

filhellener

Quote from: \"5ifamilien\"Noen som har erfaring med Galissas-Studio? Ligger det innen gå-avstand til strand og sentrum - for barn?
http://www.galissas-studios.gr/

Vi skal til Kykladene sammen med to av barnebarna i sommer  :flower:
Galissas studios kunne passe oss og, jentene elsker å bade i basseng, men h a v e t og stranda er selvsagt nr 1  :sunny:

Vi er veldig glade i Kini, har vært der 3 ganger, men nå har Marjana åpnet øynene våre for Galissas,  stranden der ser jo fin ut den og  :iconbiggrin:
I Kini vet jeg ikke om noe sted m e d basseng heller, så Galissas kan bli bra for noen dager!
Galissas har jeg bare sett gjennon bussvinduet tidligere.

På nettsiden til Galissas Studios står det at avstanden til stranda er 200 meter og at det er 100 meter til Bussholdeplass, det virker jo ok :icon_smile:( selv om jeg best liker å bo nær havet/med havutsikt)

Men det ville være fint å få høre litt om Galissas Studios, evt andre steder  m e d  basseng i G.  :sunny:
Kari

5ifamilien

Ser avstanden til strand ja... Men det står ingn ting om avstand til \"sentrum\" av Galissas - og det skulle jeg gjerne ha visst ?

Svein~B

Når du sier sentrum, så forutsetter du at det er snakk om en by. Jeg vil si at Galissas knapt er en by. Det ganske så spredtbygd. Selve landsbyen er et stykke opp fra stranda som sagt. Det er ikke noe spesielt interessant der, vil jeg si, annet enn at man går dit nærmest bare for å ha vært der.

Det er et lite sentrum rundt et kryss som ligger omtrent midtveis mellom Galissas Studios og stranda. Der er det, hvis jeg husker riktig, to snackbarer, busstopp, reisebyrå som også leier ut biler og et minimarked. Det er så vidt jeg husker ingen taverna akkurat her, men det er en et stykke bort langs den veien som går i en bue mot stranda (rett fram når du kommer fra GS) og det er en litt ned langs den veien som går mot havna (til venstre når du kommer fra GS). Den siste vil jeg anbefale. Den heter Sokrates hvis jeg husker riktig.

Hvis du regner dette som bra nok sentrum, er det cirka 100 meter fra Galissas studios. Hvis du vil til en ordentlig by, er det ti minutter med buss til Ermoupolis, altså 100 meter å gå pluss ti minutter med buss fra GS.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

5ifamilien

Quote from: \"Svein~B\"Når du sier sentrum, så forutsetter du at det er snakk om en by. Jeg vil si at Galissas knapt er en by. Det ganske så spredtbygd. Selve landsbyen er et stykke opp fra stranda som sagt. Det er ikke noe spesielt interessant der, vil jeg si, annet enn at man går dit nærmest bare for å ha vært der.

Det er et lite sentrum rundt et kryss som ligger omtrent midtveis mellom Galissas Studios og stranda. Der er det, hvis jeg husker riktig, to snackbarer, busstopp, reisebyrå som også leier ut biler og et minimarked. Det er så vidt jeg husker ingen taverna akkurat her, men det er en et stykke bort langs den veien som går i en bue mot stranda (rett fram når du kommer fra GS) og det er en litt ned langs den veien som går mot havna (til venstre når du kommer fra GS). Den siste vil jeg anbefale. Den heter Sokrates hvis jeg husker riktig.

Hvis du regner dette som bra nok sentrum, er det cirka 100 meter fra Galissas studios. Hvis du vil til en ordentlig by, er det ti minutter med buss til Ermoupolis, altså 100 meter å gå pluss ti minutter med buss fra GS.


Nei, tenker ikke på \"by\"! Men hadde håpet at det skulle være en \"stripe\" med restauranter hvor det er natulig å gå til på kveldene... og kanskje et par turist butikker... Så dette finnes ikke?
Er det roligere enn på Agia Anna på Naxos - for de som har vært både og?

marjana

Til 5ifamilien; så har du faktisk en egen tråd litt lenger nede her under Syros som heter \"Galissas, Vari eller Kini?\", der det er en del svar på det du lurer på.
I Galissas er det en kort stripe med \"alt\", i en bue, som er max 200 meter fra den store stranda.
Se panoramaene jeg har lagt ut i linker i forrige innlegg. Galissas studios er trivelig, og vekk fra trafikken, med basseng, men ikke sjøutsikt.

Følg med på hva Apollo kommer med nå i sommer! De har tenkt å fly Oslo-Mykonos med hoteller på Syros. Forrige gang hadde de Dolphin Bay Hotel, 4 stjerners til gode priser, med basseng og flott utsikt over stranda og hele bukta.
Glika i zoi

5ifamilien

Vi har fått tilbud om opphold hos Hotel Remvi og Galissas Studio. Har noen kjennskap til disse to stedene - evt hva anbefaler dere, iforhold til beliggenhet til strand og \"by\" - og bosted generelt?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...