Logg inn med Facebook eller Google!

Lilleput gir seg

Started by bipbap, 18. Jul 16, 01:55:14

Previous topic - Next topic

bipbap

Det er trist, men sant. I år har Lilleput 25 års jubileum, og vil etter denne sesongen bli historie :'(
Dette er bekreftet av reiseleder Bjarne S Aaserød  i Kardamili.

kaka

Veldig vemodig!
Min første reaksjon var tanker om hvordan jeg skal komme meg til Kardamili (noe som faktisk er fullt mulig uten Lilleput, men krever mer av meg)
Men, så kom tankene om alle som mister jobbene sine, - trofaste og flotte medarbeidere hos Lilleput gjennom mange år, både ute og hjemme.
- og bekymringen for turistnæringen/lokalsamfunnene på stedene der Lilleput er eneste norske operatør. Det er så mange mennesker som i stor grad lever av oss turister.
Jeg er stort takknemlig for alle de gode opplevelsene jeg har hatt ved å kunne reise med Lilleput gjennom svært mange år. Valg av reisemål har vær viktig for Lilleput, - og har truffet meg godt.
Jeg håper inderlig at Lesvos, Chios og Peloponnes fortsatt får besøk av norske turister i årene fremover, selv om Lilleput skal legge ned virksomheten.
KariK

filhellener

Quote from: bipbap on 18. Jul 16, 01:55:14
Det er trist, men sant. I år har Lilleput 25 års jubileum, og vil etter denne sesongen bli historie :'(
Dette er bekreftet av reiseleder Bjarne S Aaserød  i Kardamili.


Dette går det ikke an å like  :'(
Kari

filhellener

18. Jul 16, 11:16:15 #3 Last Edit: 18. Jul 16, 11:18:14 by filhellener
Quote from: kaka on 18. Jul 16, 10:18:31
Veldig vemodig!
Min første reaksjon var tanker om hvordan jeg skal komme meg til Kardamili (noe som faktisk er fullt mulig uten Lilleput, men krever mer av meg)
Men, så kom tankene om alle som mister jobbene sine, - trofaste og flotte medarbeidere hos Lilleput gjennom mange år, både ute og hjemme.
- og bekymringen for turistnæringen/lokalsamfunnene på stedene der Lilleput er eneste norske operatør. Det er så mange mennesker som i stor grad lever av oss turister.
Jeg er stort takknemlig for alle de gode opplevelsene jeg har hatt ved å kunne reise med Lilleput gjennom svært mange år. Valg av reisemål har vær viktig for Lilleput, - og har truffet meg godt.
Jeg håper inderlig at Lesvos, Chios og Peloponnes fortsatt får besøk av norske turister i årene fremover, selv om Lilleput skal legge ned virksomheten.


kaka, jeg trenger egentlig ikke tilføye noe..., du uttrykker det jeg har rukket å tenke i innlegget ditt !!!

- v i har ikke reist med Lilleput siden 2003, da til Kardamili , for første gang, siden har vi reist mange ganger på egenhånd via Athen.

Jeg vet at Lilleput nok har charterverdenes mest trofaste kunder !!!

- veldig mange av disse m å ha blitt så avhengige at de, som det heter, "bare MÅ ha det"! Det tror jeg, men jeg e r redd en god del gruer for å reise via Athen og med l a n g e bussturer...

Det e r dyrt med taxi, og å kjøre /leie bil fra flyplassen er heller ikke et alternativ for mange,...så:

Nå tror jeg vi må sette i gang en påvirkningskampanje! 

Få Aegean Airlines  til å fly Oslo -Kalamata gjennom hele sesongen, som de gjør Stockholm - Kalamata allerede!
Evt Norwegean, andre?

Men, Kanskje Sas fortsetter sine lørdagsavganger forresten? Det tenkte jeg først i dette øyeblikk :) - men Aegean har hatt mye billigere billetter, så j e g håper på dem :--
Kari

kaka

Det at Lilleput vil opphøre, er vel, i og for seg, ikke unaturlig, - men trist for oss trofaste brukere.
Det er vel unt, for sjefen, å trekke seg tilbake etter mange år (og godt voksen alder). Vi (jeg) hadde vel håpet at andre kunne overta driften selv om grunderen blir pensjonist.
Nå ser det ikke ut til å bli den løsningen, så får vi gjøre det beste ut av det og fortsette å besøke våre kjære steder med andre "midler".
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Nei hva er det jeg leser, så synd tenker jeg, ble trist av å høre det. Får bare håpe at noen andre tar opp den reiseruta og fortsetter i samme sporet som Lilleput Reiser. Så deilig med de små plassene uten så alt for mange turister.
Dag.

bipbap

kaka: Jeg hadde samme reaksjon som deg. Tenkte først på meg selv, og hvor komplisert det ville bli. Det er nok bare bagateller i forhold til alle involverte, både i turistnæringen og rundt i lokalsamfunnene. Tenker blant annet på Chios og Lesvos som fra før har store problemer  :( Har vært både på Chios og Lesvos, men aller flest ganger på Peloponnes og Kardamili.

Jeg er også svært takknemlig for hvilke flotte steder Lilleput har introdusert meg for. Reiste med de på Gulliver sin tid også. På disse turene har jeg ikke hatt følelsen av å være charterturist, og reisemålene har vært helt unike.

Bjarne fra Lilleput sier Apollo vil fortsette på Peloponnes, men at de vet lite om det enda. Vi får se hvordan det tar i vei. For meg høres det slitsomt ut med Athen, og videre med buss(er). På siste turen min i juni, møtte jeg en eldre dame som reiste alene. Hun var steike tøff! Kjøpte flybillett via Lilleput og leide seg inn på Katerina's. Dette gjorde hun hvert år. Vil tro det blir vrient nå. Jaja, hun kan ta drosje fra Athen da, men det har jo vært trygt for eldre mennesker å bli hentet av Lilleput

Solgry

Veldig trist, men særlig for stedene som antagelig mister mange av turistene sine!  :-[

Vi hadde tenkt å ta med barn og barnebarn til Chios neste år, men må nok revurdere, for det blir kanskje litt for mye "styr" når vi må bytte fly.
Håper inderlig at det er andre reiseoperatører som kan ta over noen av Lilleputs steder, men jeg tviler.

Vi skal nok komme oss til Chios, når vi reiser bare oss to, men ikke med "hele gjengen". Snufs! :'( :help:
Lodotter er englenes tøfler.....

kaka

19. Jul 16, 18:09:45 #8 Last Edit: 19. Jul 16, 18:11:29 by kaka
Quote from: bipbap on 18. Jul 16, 14:21:45
kaka: Jeg hadde samme reaksjon som deg. Tenkte først på meg selv, og hvor komplisert det ville bli. Det er nok bare bagateller i forhold til alle involverte, både i turistnæringen og rundt i lokalsamfunnene. Tenker blant annet på Chios og Lesvos som fra før har store problemer  :( Har vært både på Chios og Lesvos, men aller flest ganger på Peloponnes og Kardamili.

Jeg er også svært takknemlig for hvilke flotte steder Lilleput har introdusert meg for. Reiste med de på Gulliver sin tid også. På disse turene har jeg ikke hatt følelsen av å være charterturist, og reisemålene har vært helt unike.

Bjarne fra Lilleput sier Apollo vil fortsette på Peloponnes, men at de vet lite om det enda. Vi får se hvordan det tar i vei. For meg høres det slitsomt ut med Athen, og videre med buss(er). På siste turen min i juni, møtte jeg en eldre dame som reiste alene. Hun var steike tøff! Kjøpte flybillett via Lilleput og leide seg inn på Katerina's. Dette gjorde hun hvert år. Vil tro det blir vrient nå. Jaja, hun kan ta drosje fra Athen da, men det har jo vært trygt for eldre mennesker å bli hentet av Lilleput


Så tøff vil jeg også bli ! :)
Ang Apollo til Peloponnes, har jeg vært inne på Apollos sider. Det ser ut som de er i ferd med å etablere noe, men jeg finner ikke reise dit ennå, og opplysningene er litt sparsomme for Kardamili og Stoupa.
Litt underlig at det fremstår (for meg) som mulig reisemål allerede, men.. Ta en titt, de som er interessert : http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/peloponnes-peloponnesos

Ellers har jeg begynt å "kladde" et brev til Aegean airlines, og anmoder at de legger en rute fra Oslo til Kalamata (- at mange fortsatt vil dit! )
Det blir neppe sendt, men tankene spinner :)

Ellers er takkehilsenene inne på Lilleputs venner, på Fb, ganske mange etterhvert. Dette at Frode S har funnet fram til så mange fine, og relativt uberørte plasser, er det svært mange som har satt pris på.

KariK

filhellener

kaka, flott hvis du fullfører " brevet" til Aegean Airlines :--
Kan jo brukes som et innlegg på
Facebooksiden deres med "delinger" vil gi MASSE " likes" og kommentarer👏
Den ruta ønsker vi oss uansett om Apollo starter opp vel😊

Kari

dagstaalesen@hotmail.com

Å legge en dag eller to til Athen så buss videre til Kalamata ja det tror jeg vi vil prøve.
Apollo er nok for stor til å satse på lille Kardamili / Stoupa men at det vil bli en rute Oslo / Kalamata. Det tror og håper vi noen vil prøve seg på.
Var det ikke Apollo som kjøpte opp Gulliver av Frode ? Det ble for lite for de , for lite utbytte mener jeg å huske.
Bjarne er en meget dyktig mann , jeg ville ikke bli overraska om han fant en løsning på dette for oss :)
Dag.

filhellener

Quote from: dagstaalesen@hotmail.com on 20. Jul 16, 09:44:27
Å legge en dag eller to til Athen så buss videre til Kalamata ja det tror jeg vi vil prøve.
Apollo er nok for stor til å satse på lille Kardamili / Stoupa men at det vil bli en rute Oslo / Kalamata. Det tror og håper vi noen vil prøve seg på.
Var det ikke Apollo som kjøpte opp Gulliver av Frode ? Det ble for lite for de , for lite utbytte mener jeg å huske.
Bjarne er en meget dyktig mann , jeg ville ikke bli overraska om han fant en løsning på dette for oss :)


Apollo har hatt Peloponnese på programmet tidligere de, Dag!
T r o r det kun var et par sesonger..?
- vi reiste med dem til Kalamata, bodde på Messiniasiden, det var i 2007 :)
Kari

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...