Logg inn med Facebook eller Google!

Våre bosteder i Hellas

Started by fila, 11. Apr 15, 15:44:51

Previous topic - Next topic

kaka

Det ser ut som vi har gjort mange av de samme reisene, fila :)
Hvis det er Albatros, har jeg også bodd der en gang. Ikke det beste stedet jeg har bodd, med så åpen balkong til naboene.
Heldigvis var det ingen der den uka jeg bodde der, men hadde det vært det, ville vi sittet helt oppi hverandre.
Men, det regnet en del, og jeg satt inne på senga (snylte forkjølet) og regnet sprutet helt inn på meg :(
Ellers var det fin nærhet til stranden, de dagene det var aktuelt.

- Litt av en "skrømt" :)
KariK

Sjøløve

Fikk lyst til å dele noen bilder fra hotel Anemousa på Folegandros hvor vi bodde for noen år siden.
Hotellet var forholdsvis nytt, og lå høyt og fritt i utkanten av Chora med herlig utsikt ut over havet.
Delikate rom i flere bygninger med terrasser foran, og et lite fredelig bassengområde. 

Kan anbefales  :D :D























Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tore

19. Apr 15, 22:18:04 #14 Last Edit: 19. Apr 15, 22:32:08 by Tore
Har hatt noen fine ferieuker på hotell Nisia i Pigadia,hovedstaden på Karpathos.Hotellet har et fint bassengområde,ligger nær strand og en kort spasertur fra sentrum.Har hatt inntrykk av at hotellet har mest hollandske gjester.Hotellet kan ikke bestilles som chartertur fra Norge,men det skal være mulig å bestille via internett direkte til hotellet (har ikke gjort det selv).Bildene er fra 2013.

fila

Med utsikt over Kalogria-stranden ligger Kolokotronis pent til oppe i lia. Leilighetene i de små steinhusene i Mani-stil var flotte. Nikos gjorde vårt opphold ekstra trivelig.

JohnS

Jeg har ikke bodd på Kolokotronis, men fra utsiden ser det ut til å være et nydelig anlegg, med mye utrolig fint murerarbeid.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tore

Natilus Bay er et nesten helt nytt hotell lokalisert helt vest i Chania i Kastelli Kissamos.Hotellet har store og lyse leiligheter med stor balkong og ligger like ved stranden Mavros Molos og har egne solsenger helt i enden av denne.Nautilus Bay ligger praktisk til med kort gangavstand til tavernaene ved strandpromenaden.Hotellet har også en egen restaurant.Et anbefalelsesverdig hotell.

fila

Rose Aparments i Karfas var vårt "hjem" i 2 herlige uker på Chios. Vi bodde egentlig i en leilighet som eierens barn var tiltenkt, men de var emigrert og leiligheten var derfor ledig for oss. Rose Apartments ble utgangspunktet for flere flotte turer rundt på Chios og flere fine dager og kvelder i Karfas.

fila

Appelsiner!!! Det er hva jeg husker best. Vertinne Soula spanderte nydelige, søte og saftige, appelsiner på oss hver gang vi skulle ut av porten for å dra på tur. Hotellet og Platanias er et greit utgangspunkt for turer rundt op Kretas vestside. Vi var der i april/mai, så vi måtte helt til Elafonisi for å bade :)

fila

Byzantio ligger litt oppe i skogen helt i vestenden av Valtosstranden. Det tok ca 20 minutter å gå fra Parga, langs Valtos, opp i skogen og hjem til Byzantio. Jeg kjenner ennå den gode følelsen når vi gikk hjem om kvelden, i mørket, glade og mette, med kona i den ene hånden og lommelykten i den andre.
Under et senere besøk på Lefkada kjørte vi til Parga, jeg insisterte på å gå opp til Byzantio. Jeg klarte å mane frem litt av den samme godfølelsen. På Byzantio var det kommet opp fler bygninger siden vi bodde der i 2006.

dagstaalesen@hotmail.com

Dette er artig å følge med på fine bilder godt fortalt, håper på mere fra dere.
Dag.

fila

På en liten svipptur til Paleochora hadde vi behov for tak over hodet i et par netter, det fikk vi hos gamle Kostas. Han var vennligheten selv, men vi hadde litt vanskeligheter med å forstå hverandre. Han ønsket oss velkommen og skulle ha 25 euro pr. natt for rommene. Da vi i reisefølget tok en kort samtale og ble enig om å takke ja, misforstod han situasjonen og trodde at vi syntes det var for dyrt. Han sa da at vi skulle få rommene for 20 euro, men det måtte vi ikke si til de andre gjestene, for de hadde betalt 25. Kostas fortalte oss masse om Paleochora og områdene rundt på sitt klingende Svyngelsk (svensk, tysk og engelsk)

Greece-Traveller

03. May 15, 11:05:20 #23 Last Edit: 03. May 15, 12:40:32 by Greece-Traveller
På Santorini

Jeg er ikke ofte på Santorini - det kan gå adskillige år mellom hver gang - men jeg har via greske venner funnet et ideelt hotel for mitt behov. Det heter Melina, og ligger utenfor Fira - i "åsen" nedover over hovedveien. Det ligger i en såkalt "crescent" og er stille og rolig til alle tider på døgnet. Ved siden av hyggelig betjening (bekjente av venner på Naxos) er det ok rom, de serverer en god frokost og hotellet har også en liten pool. Fira torg ligger ca. 10-15 minutter unna (oppover).

Fordelen med å ha kjente viste seg da jeg på tur fra Oslo til Naxos ble møtt med full storm og stopp i all fergetrafikk i flere dager (en kjapp telefon og de kom og hentet meg). Oppdatering på forholdene ble gitt en gang pr. dag, og jeg måtte bli frem og tilbake mellom hotellet og havna i to netter før en ferge gikk (da kl. 15:30 til Naxos).

Melina hotel







Veien opp til Fira går ved bilene i bakgrunnen:



Veien går forbi busstasjonen og taxisentralen, og ender på torget.



Stille og rolig - slik jeg vil ha det - og grei mulighet til å oppsøke sentrum til fots når jeg ønsker det. Også flott utsikt til Amorgos og Anafi med kaffekoppen i hånden en tidlig morgenstund.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...