Logg inn med Facebook eller Google!

Grilling - lov?

Started by Frøken Sofie, 28. Jan 13, 20:33:37

Previous topic - Next topic

stein

Kjenner noen som prøvde å grille på en liten øy utenfor Athen. Da ble det er forferdelig spetakkel. Vi unngår 100% åpen ild og grilling på seilturene våre. Ikke vært noe kult å forårsake en brann i Hellas :o
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Frøken Sofie

Vi seiler jo hjemme også, og da har det er det jo litt av kosen å grille....vi har naturlig nok ikke funnet på å dra frem noen rist eller kull, åpen flamme eller annet til nå, men det kunne vært så kos tenkte jeg, og ville derfor høre om noen visste!!! Tusen hjertelig for svar... !!

IngeS

Med alle de fine små bukter og viker med strender i øyhavet lurer jeg på om dere absolutt må grille på en befolket strand?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Frøken Sofie

Å nei, abolutt ikke - det var mer om vi var på øde steder ...

Er det befolkede strender er det jo gjerne en taverna der - eller to... og da velger vi det!!
Innbiller meg at det kan bli fler øde steder i sommer, og da er det hyggelig med grilling i stedet for å lage mat ombord, men jeg gjør selvsagt ingenting som andre misliker eller ikke er lov.

IngeS

Her i Pythagorion har vi turistbåter hvor kapteinene tar med sine passasjerer til sine egne avsidesliggende strender. Der griller de mat til opp mot 60 personer uten noe spesiell sikring.
Det er bare å passe på det samme som i Norge. At du ikke har grillen i nærheten av noe som kan ta fyr, eller at gnister flyr inn i noe som kan ta fyr. Har du så en bøtte inneholdende litt fra de salte vover ved siden av grillen er du bra sikret. Bon apetit!
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Ikaros

Åpen varme (les grilling) er i utgangspunktet ikke lov i Hellas sommermånedene. Det er bare det at ingen bryr seg om loven!!!
Når man vandrer rundt i strandområdene ser man rett som det er spor etter bål eller grilling, selv på den mest brannfarlige og varmeste tiden om sommeren.
Etter de store brannene i -07 er man imidlertid blitt mere oppmerksomme på bruk av åpen ild ute i terrenget, og man må derfor ikke bli overrasket om det blir påtalt, - om det blir oppdaget av en som "bryr seg". Da hjelper det lite om man mener å ha sikret seg!!!

mouche

En liten digresjon, men når det gjelder branner ute i terrenget tror jeg man skal være klar over at disse ofte er påsatt av i våre øyne de merkeligste grunner!

Frøken Sofie

Høres tryggest ut å la det være, jeg vil ikke tråkke noen på tærne på noen måte - men det jo superhyggelig og kunne sitte ved vannet, grille fisk og nyte oliven og Retzina - merker jeg ser veldig frem til sommer når jeg tenker på det.

Kristian

Quote from: stein on 29. Jan 13, 09:18:59
Kjenner noen som prøvde å grille på en liten øy utenfor Athen. Da ble det er forferdelig spetakkel. Vi unngår 100% åpen ild og grilling på seilturene våre. Ikke vært noe kult å forårsake en brann i Hellas :o

Så enig, så enig
:hair:
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | Today at 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...