Logg inn med Facebook eller Google!

Prisnivået i Kardamili nå

Started by kaprifolen, 23. Jul 12, 19:10:04

Previous topic - Next topic

kaprifolen

Da er det bare litt over en måned til vi skal tilbake til paradiset vårt! 8) :sol:

Sitter og skriver opp huskeliste, og der står det blant annet "veksle til euro". Men så kom jeg til å tenke på at kanskje prisene har forandret seg siden vi var der sist, for 3 år siden? :)

Dere som farter nedover flere ganger i året, har dere merket noe til dette?

Vi gleder oss vannvittig mye til turen, i alle fall! Sist var det bryllupsreise, denne gangen er det med stor mage på siste ferieturen som bare kjærester, ikke foreldre! :hjerte: :blomst:

Anders

Jeg kjenner ikke det generelle prisnivået i Kardamili, men det var iallfall ikke høyere på Naxos nå i juni. Snarere tvert imot... enkelte måltider var et par euro billigere og "nytelses-midlene" virket også å ha blitt billigere. Men kanskje bare innbilning fra min side... :-)

Ole

Jeg vet ikke noe om Kardamili, men prisutviklingen er muligens forholdsvis lik rundt omkring i Hellas. På Paros syns jeg typiske turistting som solbriller, t-skjorter, handduker etc. hadde blitt en god del billigere. Jeg registrerte ikke noen endring i matprisene på restauranter. Drikkevarer hadde gått ned i områder med stor konkurranse. Jeg registrerte øl til 1 euro et sted, og det var ikke i en butikk for å si det sånn..... Overnattingen vår var 5 euro billigere i år (vi bodde på samme sted og samme rom), uten at vi prutet.

Kristian

Innkvarerting hos "old friends" tror jeg faktisk er billigere i år, har holdt seg stabil de senere åra, så det kan være "old friends"-rabatten slår sterkere inn.

Bestillte forøvrig rom på Donoussa uten å ha vært der og fikk tilbud til 35 €, det var vel Svein~B som hadde bodd der like ved "by"stranda?

Kristian/Planer er til for å utsettes

kaka

I likhet med de andre som har svart, kjenner jeg ikke prisene i Kardamili nå (men skal finne ut det i høst  :) )

Jeg antar at dere har bestilt og betalt selv turen, - også innkvartering, slik at priser på bosted ikke spiller så stor rolle?
Da er det vel ut og spise, - og det dere vil handle, som i tilfelle slår ut.
Jeg har vært to turer i Hellas i år, siste på Lesvos. jeg opplevde ikke at det var noe dyrere
Jeg tror det som har steget litt (som det også gjør i Norge), er varer i butikk. Men, dere vil knapt merke det.
Bare gled deg fortsatt og kos deg med planleggingen.
Ønsker dere en flott tur til deres (og amnges) paradis  :sol:
KariK

kaprifolen

Takk skal dere ha!:)
Alt er betalt av reise og bosted, shopping er det jo ikke så mye av i Kardamili, så blir stort sett maten vi eventuellt ville merket det på!:)
Å betale 4 euro og ikke 2,50 for lunsjen, er jo ingen krise, men når man spiser alt ute, ville man jo merket forskjellen iløpet av uken...:)

Da tar vi med oss litt mer enn sist, men ingen grunn til å overdrive kontantuttaket, altså!:)

Magnolia

Jeg var sist i Kardamili i juni, og skal tilbake i september.
Det meste er som vanlig der nede. Dere vil nok merke at det har blitt dyrere å gå ut og spise. På de tre årene som har gått siden dere var der sist, vil jeg tro at en middag har blitt 1-2 euro dyrere. Vi merker det ikke så godt når vi er der et par ganger i sesongen. :) I juni betalte jeg ca 10-12 € for middag. Jeg tar som regel en enkel lunsj med toast og cappuccino - ca 5 €.
Dere vil merke at Stavros herlige taverna er borte, men de fleste andre spisestedene var åpne i juni.
Det hadde vært moro å hilse på dere. Jeg bor på Patriarxeas. Riktig god tur. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaprifolen

Vi reiser hjem 1.september, så spørs vel om vi rekker hverandre hvis du skal være der i september, Magnolia...  :-\
Faktisk så reiste vi hjem samme dagen som du ankom Kardamili sist gang vi var der også.. :) Vi kom i prat med din venninne som fortalte at hun kjente denne Magnolia vi hadde sett bildene til! ;)

Enda et spørsmål: Hvor lønner det seg egentlig best å veksle til euro? :) Er det å veksle i banken, eller på flyplassen? Med tanke på avstander hvis noe skulle være galt, vil jeg ikke belage meg på den ene minibanken i Kardamili.

Magnolia

Er det ikke typisk? Dere reiser når jeg kommer. Det hadde vært så moro å hilse på dere, men vi får ha det til gode. Håper dere fortsetter å reise til denne flotte, lille perla av en landsby.
Når det gjelder euro - vanligvis har jeg litt igjen fra forrige besøk, og så tar jeg ut penger i minibanken i Kardamili. Nå er jo situasjonen i Hellas litt vanskelig. Kanskje det er lurt å ta med seg godt med penger heimefra, bare for sikkerhets skyld. Jeg har aldri tatt ut penger på flyplassen. En av grunnene til det er at jeg har hørt at det blir dyrt. Jeg håper og tror at alt er som vanlig i Kardamili, og at minibanken er full av penger. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...