Logg inn med Facebook eller Google!

Bosted i Karpathos by

Started by kaka, 18. Mar 12, 22:56:58

Previous topic - Next topic

Riitta

Kaka, kyrkogården i Pigadia får du inte missa. Det är den vackraste jag har sett! Ligger fint på en klippa ovanför hamnen. Om du tycker och promenera så är det en lagom morgonpromenad dit :) Tar nog ca 20 minuter därifrån du bor!

Riitta

woldli

Gratulerer med bestilt reise, kaka!  :D Jeg har vært på Karpathos to ganger og vurderer en ny tur, men håper at det ikke har forandret seg alt for mye siden sist. Vi har ikke kjørt buss eller vandret, kun leid bil og vært med på en utflukt til Olymbos. Det er virkelig mange flotte strender og koselige landsbyer på øya, og så tidlig i sesongen vil jeg tro at det er stille og rolig også i Pigadia. Har faktisk hatt gleden av å spise middag med bla. Riitta på Pelagos i 2006! ;) Skal bli spennende å følge reisen din, og tør jeg håpe på en fototråd også fra Karpathos?  ::)
-Linda

Niaas

Gratulerer med tur til Karpathos, Kaka! Du kan glede deg!
Jeg reiser dit med første Apollo-fly 13.mai, og det blir 12. turen dit! Det skal bli godt å komme nedover igjen!
Ja, du må spise lunch hos Anne og Vasilis på SeaSide, strandtavernaen rett nedenfor Nisia, der er det koselig!
Pigadia er rolig og trivelig sånn i starten av sesongen, og har mange herlige steder man kan sitte og se utover havet.  8)
Olymbos er et must, men har du mulighet til det, så bør du overnatte der. Det er helt anderledes å være der når alle turistene har dratt tilbake til Pigadia. Vi er godt kjente i Olymbos, og er gjerne der i 4-5 dager. Der er det fantastiske turmuligheter!
Hvis du går gjennom hele Olymbos til du kommer til hovedkirken, så er det en taverna på høyre hånd, Parthenon. Der kan du leie rom på Hotel Aphroditi, hotellrom med fantastisk utsikt over havet. (Min avatar er derfra!)  ;D
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

kaka

Jeg skjønner jeg burde bestilt mer enn èn uke  :)
Kjenner jeg gleder meg når jeg leser kommentarene deres, med tips og råd.
KariK

cæsar

Panorama er helt top hotel. Kjøp flybilet med Apollo avreise søndager, ring så til hotel panorama og bestil rom der deter ike noe problem.vi er jo nede på Karpathos vert år og 2 ganger i året. reiser ned den 20 mai og skal bo på Panorama, kort vei til stranden og byen.God tur ned ti Karpathos.
  :) :)

Mikke

Yep, Panorama är ett trevligt hotell och dessutom ligger det ju nära musiktavernan Pelagos, vilket inte gör läget sämre.....
Nära till stranden och stan och om jag minns rätt så renoverade dom nyligen också......
En vecka på Karpathos är lite kort, men hellre det än ingen resa alls,förstås....
Trevlig resa!!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

kaka

Takk for enda flere tips og godord.  :)
Bosted er bestilt, - for denne turen. men greit å ha flere alternativer om jeg vil ned igjen  ;)
KariK

Fellman

Några tips får man om man kollar in www.flyul.se/karpathos

Hälsningar

Sten-Anders

Livet är för kort att inte ha kul

kaka

Der var det jo et helt skattkammer, S-A. Det skal jeg ta mange turer innom  :)
KariK

Tjorven

Og mens du er i den herlige planleggingsfasen, så gleder jeg meg allerede til å se igjen Karpathos gjennom dine foto-øyne, kaka  ;D Det er vel ikke helt utelukket at du møter noen forumister mens du er der heller  ;) Jeg gleder meg med deg.
There are no strangers, only friends we haven't met.

karinafp

Quote from: Tore on 24. Mar 12, 18:57:01
En annen gjest som bodde på motsatt side av hotellet (mot fjellene) ,rapporterte om plagsom musikk utover natta fra en musikktaverna i nærheten.


Det torde vara Pelagos, det. Och de stänger av högtalarna vid midnatt. Det är de tvungna till, annars mister de sina tillstånd. Så längre än till kl 12 behöver man inte lida av den "plågsamma" musiken... (vilken f ö är öns bästa livemusik)  ;)

Karin
som alltid längtar ner

marjanna

PLAGSOM musikk!! Hvorfor drar vi til Hellas? Bl.a. for å nyte den vakre greske musikken, og nyyyyte bouzoki, vakker sang og dans. Er det ikke dette vi lengter etter da?
What may happen, will happen

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...