Logg inn med Facebook eller Google!

Karpathos 2011

Started by Fellman, 31. Aug 11, 22:11:18

Previous topic - Next topic

Fellman

Nu bär det av till Karpathos igen, tyvärr lite tidigt så vi missar både Mikke och våra vänner från Jakobsstad men det fanns önskemål om en Cypernresa senare i september. Ska uppdatera www.flyul.se/karpathos med mera bilder så ni vet vad som väntar när ni kommer. Vi bor på Diakonis denna gång.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Mikke

...men deva vel kul att ni ska till Karp men trist att vi missar varann...... :'( När åker ni ner??
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Fellman

Framme för 12 gången, välkomstmöte på Pelagos ikväll.

Utsikt från balkongen


Anita & Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Riitta


Fellman

04. Sep 11, 12:00:57 #4 Last Edit: 04. Sep 11, 22:01:29 by Fellman
Vi har det mycket bra, det blir en hel del ny bilder och filmer att lägga upp när vi kommer hem. Ett par nyheter för i år är att alla träd är borta från trottoaren på vägen utanför Pelagos så man ser nu det nya parkeringsgaraget (hotellet) när man sitter på Pelagos. Det har blivit ett par nätter där vi lämnat först vi två tiden. Nytt på Pelagos är ny ljudanläggning så dom har mycket bättre ljud utan att behöva ha så hög volym. Nya menyer har dom också, nu också på italienska´. Det har varit bästa sommaren någonsin vad gäller antalet gäster och då främst Italienare. Giannis som serverat på Posiedion åkte häromdagen till USA tillsammans med sonen som ska börja plugga där så nu har  Vasilis fått hans jobb, han sjunger också tillsammans med Costas (keybordkillen).

Sten-Anders

Livet är för kort att inte ha kul

kaka

Jeg skjønner at dere er en ganske fast gjeng som gjerne er på Karpathos, og Pelagos er tydelig et givende samlingssted.
Det høres veldig hyggelig ut  :)
KariK

Fellman

Måste passa på och berätta något annat. Här sitter vi vi polen på hotellet och tittar på vår egen tv hemma i Sverige. Det är ju Friidrotts WM och en del höjdpunkter man inte vill missa. Det går till så att jag hemma har en apparat kopplad till TV:n som streemar ut vad som sänds på internet och jag kan se programmen i PC eller i telefonen var jag än är i världen. Fjärrkontroll ingår så jag kan byta kanal eller ställa in TV:n på inspelning. Läs mer om denna fantastiska apparat på www.vulkano.tv

Sten-Anders

Livet är för kort att inte ha kul

Fellman

Bara en liten uppdatering, vi har det mycket bra, går ca 15000 steg om dagen och simmar 1500 meter varje morgon. I kväll ska vi lyssna på Costas och Vasilis. Nedan ett par texter som vi sjungit på Pelagos.




Staffan som skrivit texterna spelar också trumpet till ett par låtar per kväll.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Fellman

Hej, det blev inget med Vasilis och Costas igår, vi blev kvar på Pelagos istället där det spelades till 2 igen, sista timmen av proffsmusiker från Danmark. Jag har mycket video och filmer att lägga ut. Innan dess var vi och hälsade på Elias på Faros, han går fortfarande med kryckor men fick ta bort gipset i förrgår. Det var grannen under som skurat trappan med såpa som han halkade på och bröt benet. Damens enda ursäkt vara att hon inte trodde det bodde någon annan än Elias övanför. Direkt när vi kom dit frågade han efter när Mikke, Marja-Lisa och Marit kommer.

Idag var vi och åt lunch på Seaside som norska Anna har öppnat igen. Det ligger vid stranden mellan Electra Beach och det nya hotellet mittemot Pelagos. Dom har öppet 10 till 19. När vi var där var det fullt hela tiden.

2 kvällar kvar.

Sten-Anders

PS. Någon som kollat på www.vulkano.tv
Livet är för kort att inte ha kul

Fellman

Nu finns det lite bilder från årets Karpathos besök på http://www.flyul.se/karpathos

Har en massa filmer också, lägger kanske ut en del av dom senare. Hade en ny kamera och upptäckte till min stora förvåning ljudet stängdes av varje gång man zoomde så det finns en del tysta partier så den kameran är värdelös för filmning. En bra sak med den är dock att den har inbyggd GPS så man kan få platsen lagrad i bilden vilket ni kan se om ni tittar igenom bilderna.

Nu bär det av till Cypern.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Fellman

Oppssss... någontig gick fel igår men nu finns bilderna där
Livet är för kort att inte ha kul

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...