Logg inn med Facebook eller Google!

Mikke till Karpathos 11 september.....

Started by Mikke, 29. Aug 11, 16:22:14

Previous topic - Next topic

Tommy

Go tur hem te Värmlanda då Mikke, å tack för lägesrapporterna från resan din, det har varit trevligt att läsa :)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Hoppas Mikke sitter i planet mot Stockholm nu! Han skyndade sig till flygplatsen i dag och fick reda på där att flyget var flyttad från va 12.30 till 16.30 :-\ Det blev några extra timmar på flygplatsen!

Riitta

Fellman

09. Oct 11, 19:16:19 #50 Last Edit: 09. Oct 11, 19:20:00 by Fellman
Det blev värre än så, nu är ankomsten till Arlanda planerad till 02:00 i natt. Tråkigt, jag som hade kokat kalops til honom och redan bäddat sängen. Nu åker han direkt hem till Karlstad istället med första förbindelse i morgon bitte.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Anders

Huff og huff... alltid "tråkigt" når reisene drar slik i langdrag. Da kan de liksom dekke litt over den gleden man har hatt underveis.

Mikke

Hej hopp alla !!
Nu sitter jag på Arlanda i arla morronstund......
Förseningen bidde ca elva (11) timmar och vi landade vid tre-tiden har jag för mej, är en aning degig nu, om ni förstår..... :-\
Nu ska jag leta reda på nån go och mjuk bänk och pusta några timmar, innan det bär av mot stan och sen vidare mot Kallsta....
Over and out for now....zzzzzz
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Om några timmar är du hemma i "Kallsta" och kan sova i den egen säng :)
Det var tydligen maskningsaktioner bland flygledarna i hela Hellas, så det var lite kaos överallt :-\

Riitta

Mikke

....jag satt vid datorn på Arlanda ett tag till på morronkulan, sen gick jag med packningen ner till bottenvåningen och lade mej tillrätta på en soffa.Där slumrade jag framåt sjutiden och tog sen en flygbuss in till stan. Chaffisen var en trevlig dam som med slaviskt(?) brytning halvsjungande sjöng ut de olika ställen där bussen stannade.
Nu hade Fellman bussigt nog försett mej med lite olika avgångstider, så jag siktade på Swebuss 08.45 till Karlstad. På grund av en hel del vägarbeten vid Stockholms norra infart, så kom vi till Centralen  ett par minuter innan Karlstadsbussen skulle avgå, så jag hängde på mej packningen och stack så fort jag kunde upp på andra våningen där bussen stod kvar, hurra !!

Jag frågade chaffisen om det gick att betala på plats med kort eller så, men fick till svar att det var flera år sen dom slutat med sånt, så där stod jag och bussen gick........utan mej.
Då gick jag ner till biljettförsäljningen och köpte en biljett till nästa avgång 11.45 och passade på att fråga om man kan betala direkt vid påstigning, och då sa killen att man kan ju betala per telefon med sms. Detta faktum fick jag inte reda på av chaffisen, för då hade jag naturligtvis halat upp telefonen och betalat.... :-\
Nå, nu hade ju bussen åkt, så jag fick vänligen ställa av min stora rygga och mandola bakom Swebus disk, och då var det ju lätt att knalla runt och kika på vad som fanns, plus att jag träffade en lärare från Karlstads Universitet, som var på väg till Bryssel för att hålla föredrag. Vi tog en (dyr) latte tillsammans och sen köpte jag nån bok och vips var det dax att borda bussen till Karlstad, som kördes av en duktig chafför och visst är det skönt att få komma hem och se all grönska......
Numera finns det ju WiFi (trådlös dataanslutning) på bussarna,så för första gången använde jag den. Brorsan kom och hämtade mej och nu är jag hemma på Lamberget och har dessutom några dar ledigt....... ;D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Gott att du är hemma till slut :) Riktig surgubbe den där bussföraren som inte informerade dig om telefonen :(
Tycker du skll gå och visa dina "brännskador" på vårdcentralen också, så det inte blir några infektioner där!!

Riitta

Mikke

Yup, Riitta, jag sticker dit imorrn, för jag ska ändå ta några njurprov... :-[  :'(
Och då kan jag visa upp armen med brännskadan  också.... :o
Förresten, jag ringde mitt lokala försäkringsbolag, där jag har min hemförsäkring, och i sin outgrundliga vishet skänkte bolaget mej omedelbart 500 SEK för förseningen av flyget utan att jag var tvungen att maila över förseningsdokumentet jag fick av Apollo.
Vad anbelangar mitt Visakort och eventuell rese försäkring där, så skriver Visa Europa till mej att jag ska kontakt med min bank, där jag har min lön.I mitt fall Nordea.Det ska jag också göra imorrn........

Något helt annat: fick(äntligen...) igång motorcykeln idag och körde några (kalla) mil upp till Forshaga norr om Karlstad och fick tag i några gasdämpare till bakluckan på Golfen....
Kallt, men härligt.... :juble: :juble:...og ingen polis.... C:-) C:-)
Mikke :kaffe: ;D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...