Logg inn med Facebook eller Google!

SMÅKYKLADENE-hvilke øyer skal jeg velge?

Started by Tjorven, 16. Jan 11, 18:57:34

Previous topic - Next topic

Tjorven

JIPPI   :thumbright:   Nå er jeg endelig igang med litt håndfast planlegging jeg også. Returbillett Santorini-Trondheim 30.juni er nettopp bestilt  :D  Så nå er det bare å vente på at charterselskapene legger ut sine enveisbilletter.... Sukk, det var deilig!
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

\"Oioioi. Nydelig. Filhellener har jo lagt ut den herlige serien til deg, Tjorven, ikke vanskelig å trå til her.\"

Tusen takk for positiv tilbakemelding på bildene mine, Stein :iconbiggrin:

Quote from: \"Tjorven\"Åh du store min. Snakk om drømme-lengtebilder   :bootyshake:   Tusen takk, Filhellener  :) Jeg har \"rulla\" opp og ned flere ganger nå, og kosa meg. Mmmmm....  Er det på \"Anna Rooms\" dere har bodd? Det så kjempekoselig ut der.

:icon_smile:   - bare koselig, Tjorven, fint at du likte så godt det du så  :iconbiggrin:
Det er flere \"Anna\'s\" på Koufonissi , \"min\" Anna heter Simou til etternavn, det er hennes sønn som har Hotel Ostria.
Søker du på navnet hennes får du opp mange utleiere på øya + deres telefonnr.
( om du er interessert, og ikke får det opp, kan du få det av meg)
Så fint at det har begynt å ordne seg med billetter for deg  :icon_smile:
Amorgos og Koufonisi, det blir h e r l i g   :bootyshake:  
Kari

Tjorven

Du satte nok litt ekstra fart i \"avtrekker\'n\" med bildene dine ja, Filhellener  ;) og takk for det. Nå kan jeg drømme og lengte etter noe konkret.

Jeg har sett at det er mange Anna\'er som leier ut rom på Koufonissi, tror jeg begynner å få en viss oversikt. Ellers er det utrolig mange bosteder å velge mellom på denne lille øya, så jeg tenker å sende mail til de jeg syns passer best for meg, og se hvilken pris de kan gi meg.Artig og spennende med planlegging!!

 Men først må jeg bestemme meg for rekkefølgen. Er det best å begynne med Koufonissi eller Amorgos? Tenker på vær og vind og tilgjengelighet i forhold til hjemturen fra Santorini.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Det spiller ikke så stor rolle hvilken rekkefølge du tar dem i, men du må regne med å måtte reise via Naxos og å ta et par netter på Santorini til slutt for sikkerhets skyld.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

For så vidt riktig det, men større sjanse for å finne en direkteforbindelse fra Amorgos til Santo.

Diddi

Ja,det tror jeg også. Hvis jeg ikke husker feil gikk det i hvert fall en slik hurtigbåt dir forrige sommer!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Du satte nok litt ekstra fart i \"avtrekker\'n\" med bildene dine ja, Filhellener  ;) og takk for det. Nå kan jeg drømme og lengte etter noe konkret.

Jeg har sett at det er mange Anna\'er som leier ut rom på Koufonissi, tror jeg begynner å få en viss oversikt. Ellers er det utrolig mange bosteder å velge mellom på denne lille øya, så jeg tenker å sende mail til de jeg syns passer best for meg, og se hvilken pris de kan gi meg.Artig og spennende med planlegging!!

 Men først må jeg bestemme meg for rekkefølgen. Er det best å begynne med Koufonissi eller Amorgos? Tenker på vær og vind og tilgjengelighet i forhold til hjemturen fra Santorini.

Koufonissi e r noe å drømme om det, Tjorven  :bootyshake:
Nå kjenner je g og at jeg snart bare m å dit igjen ;-)
Du finner sikkert et koselig sted å bo  :iconbiggrin:

Rekkefølgen ville jeg og la båtforbindelsene bestemme, reis dit du først får en båt fra Santorini :-)
Kari

Tjorven

Takker for svar igjen. Jeg må nok bestemme meg for rekkefølgen FØR jeg drar, for jeg skal jo forhåndsbestille bosted. (Får være måte på hvor mye øyloffer man skal være for første gang  ;)  ) Liker å ha sånt klart på forhånd, den saken er ikke noe å diskutere.

Tenkte først at jeg skulle avslutte med Amorgos, og satse på Seajet direkte til Santo. Meeen, så er det dette med vindstyrken og innstilte båter da, syns jeg har hørt litt mye om dette mht Amorgos, men aldri fra Naxos.

Det blir iallfall ei halv natt på Santo, flyet går kl 4 om natta, så jeg leier et rom som i fjor. Hm, dette ble visst litt høyt-tenkning, men greit å få lufta det. Får nok studere båtrutene litt nærmere først. Ikke har jeg noen flybillet TIL Santo enda heller  ;)  Det er bare så gøy å planlegge, og jeg blir såååå gira, for nå vet jeg at det blir tur(er) i år også   :thumbright:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Bare noen tanker... vind og vær og opplevelsen av båt-turer bestemmer nok mye her, vil jeg tro?

Hvis du flyr TIL Santorini, så må du nesten via Naxos hvis du velger Koufonissi først. Du når ikke Skopelitisen der, så valget er overnatting på Naxos eller vente på Blue Star. Den går nærmere midnatt tirsdag/torsdag/søndag, på Koufonissi ca 02:00. Er det attraktivt? Eller skal jeg ringe Sofia? :-)

Så kommer det jo også an på hvilken dag du ankommer Santo, og når på dagen. Jeg husker ikke SeaJet sine ruter fra ifjor, og vet ikke om det blir noen forbindelse Santo-Amo iår. Men Skopelitis går en dag i uken ned til Santo (er det søndag?), så det er også en mulighet hvis sjøen er fin.

Skopelitis Express har jo rykte på seg som en vaskebalje uten like, og hvis ditt forhold til sjøreiser er litt \"avmålt\" så ville jeg sett vær og vind an før hjemreisen, og brukt BS og Naxos som mellomstasjon. En natt eller to der har vel aldri gjort noen noe galt?

Tjorven

Tenker nok litt i samme bane som du skisserer, Anders, med mellomstasjon Naxos, og muligens overnatting. Litt vanskelig å bestemme noe konkret ennå, siden jeg ikke har billett TIL Santorini enda. Satser på enveis charter, og håper å finne en tur i slutten av mai/tidlig juni. Disse restplassene er jo ikke lagt ut enda (så vidt jeg vet) så dermed vanskelig å vite avreisedag. Får ta det som det kommer, mens jeg drømmer videre  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

I fjor gik Superjet fra Santorini 1215 - via Naxos og Koufonisi til Katapola 1530 (deretter retur til Santorini på 1 times tid.

Direkte Santorini til Katapola/Egiali går ikke.

Et annet alternativ på dagtid er \"Artemis\" som i dag søndag, gikk fra Naxos ca. kl. 0800 (GMT?) og via Dounousa-EGiali til Katapola kl---. 1200 (GMT) dvs. 4 timer.

Scopelitis har muligens en tur/retur Santorini på søndager?

Samme Scopelitis har to ruter:

A) via småøyene opp til DOnousa og så via Egiali til Katapola - en drøy tur utsatt for sjø.

B) via smøyene direkte fra Kofounisa til Katapola., mer anstendig varighet, men vet ikke sikert om den går slik i juni.

Følg litt med på AIS så får du rutene og ser hvor de forskjellige båter går, sjekk også Opensea for juni i fjor.

ET par andre båter kan også være aktuelle.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Takk for oversiktlig info, Kristian, greit å få alt på en plass  :) Jeg har rabla ned noen rutetabeller fra i fjor et sted, og hadde noen som bokmerker på gammelpc\'n, men det gikk tapt da den kræsja fullstendig, så her er bare å lagre nye....
Tror nok jeg velger båtreisene i etapper, som alt.B. Får jeg tak i en billet som i fjor, kan jeg rekker Superjeten, om den går på lørdager. (Apollos flyprogram fra Trondheim kl 05.45) Nå er det bare å ha is i magen å vente på restplasser/enkeltreiser  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...