Logg inn med Facebook eller Google!

KARDAMILI PÅSKEN 2003

Started by filhellener, 29. Mar 10, 14:20:21

Previous topic - Next topic

kaka

- og her bodde jeg, på midterste balkong, oppe (ser ut som den til høyre i bildet).
KariK

filhellener

Quote from: \"kaka\"- og her bodde jeg, på midterste balkong, oppe (ser ut som den til høyre i bildet).

Koselige bilder både av balkongen din og det over fra 1 påskedag :-)

Vi har jo gått fordi Palataki noen ganger og det ser veldig fint og koselig ut der :D

Og, det lukter jo ubeskrivelig godt fra lammene på grillen, og smaker fantastisk :-)
Dvs kokoretsi synes jeg smaker ( nesten ? ) enda bedre :-)
Hos Voula grillet de både lam og kokoretsi og vi fikk smake :D *mums\"
Kari

Magnolia

Du skrev tidligere i tråden, filhellener, at dere spiste inne hos Lela denne påsken. Jeg har noen bilder derfra også, men det var ikke fyr i peisen da jeg fotograferte disse bildene. Kos er det i alle fall. :)





Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Jeg liker meg veldig godt på Palataki, men de er ikke så opptatt av å bli kjent med gjestene. (eller meg..?)
Jeg tror det å bo hos Voula gir en helt spesiell nærhet til det greske livet, - og maten. En av de faste Kardamilivennene har nok fått oppleve det i stor grad.
Nå vet jeg dere også har veldig gode minner hos Stella, og har jeg forstått det rett, så mangler det ikke på hjertelighet der heller!
Jeg fikk påskehilsen fra de igår. Kjempekos!
KariK

kaka

Jeg liker meg veldig godt på Palataki, men de er ikke så opptatt av å bli kjent med gjestene. (eller meg..?)
Jeg tror det å bo hos Voula gir en helt spesiell nærhet til det greske livet, - og maten. En av de faste Kardamilivennene har nok fått oppleve det i stor grad.
Nå vet jeg dere også har veldig gode minner hos Stella, og har jeg forstått det rett, så mangler det ikke på hjertelighet der heller!
Jeg fikk påskehilsen fra de igår. Kjempekos!
(- Så hyggelig at jeg måtte fortelle det dobbelt, ser jeg :cheese: . Disse internal server error-meldingene kan føre til mye rart)
KariK

filhellener

Før jeg starter på beretningen vil jeg si:
Å reise rundt på Peloponnes er å se fantastisk m y e vakkert :-)
Samtidig  er det å i k k e få se mye som er like fantastisk :-(
Det er s å mange  fine og interessante steder man bare m å kjøre forbi, for å i det hele tatt nå de stedene man har prioritert :-)
- og så man h å p e å kunne reise tilbake til de andre en gang :-)

   Så var vi på vei til å utforske Peloponnes  :love10:
Først kjørte vi tilbake den veien vi kom, til Kardamili,  men det er noe annet å kjøre sjøl og kunne stoppe, enten det er for å ta bilder, eller for å  beundre utsikten :-)
-  og langs veiene på Peloponnes, en vårdag, er det m y e å beundre,!
så man bruker litt t i d på noen få mil!
Da vi kom til Stoupa tok vi et  litt lenger stopp, det var blitt tid for lunsj!   Etter å spist og ha sett oss omkring, slo vi fast at, jo,
Stoupa var sjarmerende og stranda var  fin, men  vi hadde valgt riktig sted å bo! Kardamili hadde dette "noe" som det ikke er så godt å sette ord på  :love9:

   Turen gikk videre  uten andre stopp enn for å fotografere til vi kom til målet for dagen, Gythio.
Der fant vi oss et  koselig rom  med balkong og utsikt rett over til øya Marathonisi ( Kranei, som vi kjenner fra sagnet om Paris og Helen)  Gythio  fant vi pittoresk og sjarmerende, en virkelig fin by - selv sagt var vi over på Marathonisi, ellers vandret vi rundt i byen og forsøkte å få med oss mest mulig av det som var å se, bl a  det fine antikke romerske teateret :-)
     Selvsagt hadde Gythio fortjent et lenger besøk, vi fortsatte etter en natt + noen timer neste dag mot neste mål for turen, og d e t var et sted vi virkelig så fram til å besøke, Monemvasia !
 Vi kjørte videre på vakre peloponnesiske veier, og h e r  var  oliventrærne som vokser i et \"utall\" rundt Kardamili byttet ut med appelsintrær, vakkert og velduftende!  

Vi syntes det  allerede da vi så oss rundt i Kardamili,  og fikk det bekreftet h v o r  vi kom,
hele Peloponnes var som en eneste stor h a g e :D

Å nærme seg Monemvasia var noe helt spesielt, a t  det skulle finnes en   BY  på d en  klippen vi så ute i havet var helt utrolig!!!
Det var en spesiell opplevelse å kjøre over dit, parkere bilen ,  
gå igjennom porten/ den tykke muren og få  stige inn i en annen v e r d e n!

N å lokker påskesola meg ut på tur  :sunny:  

Fortsettelse følger
Kari

kaka

Takk for fin beretning, Filhellener!!
Jeg ble helt sugd med på reisen! Så vakkert sagt; om Peloponnes \"som en eneste stor hage\". Du pirrer reiselysten skikkelig!

Og jeg fikk enda mer lyst til å ta et lengre besøk til Gythio. Der har jeg bare hatt et par korte stopp.

God tur!
Spent på fortsettelsen
KariK

filhellener

Quote from: \"Magnolia\"Du skrev tidligere i tråden, filhellener, at dere spiste inne hos Lela denne påsken. Jeg har noen bilder derfra også, men det var ikke fyr i peisen da jeg fotograferte disse bildene. Kos er det i alle fall. :)

Veldig moro å få se disse hjemmekoselige bildene, Magnolia  :flower:
Kari

filhellener

Quote from: \"kaka\"Jeg liker meg veldig godt på Palataki, men de er ikke så opptatt av å bli kjent med gjestene. (eller meg..?)
Jeg tror det å bo hos Voula gir en helt spesiell nærhet til det greske livet, - og maten. En av de faste Kardamilivennene har nok fått oppleve det i stor grad.
Nå vet jeg dere også har veldig gode minner hos Stella, og har jeg forstått det rett, så mangler det ikke på hjertelighet der heller!
Jeg fikk påskehilsen fra de igår. Kjempekos!

Ja, du har rett , hos Stella er det hjertelighet  :love9:
- og det var koselig å få påskemail i går, kaka :-)
Onsdagskvelden ringte jeg Stella for å ønske dem god påske,
jeg nesten e r i Kardamili når jeg hører hennes stemme :D

Palataki er kanskje litt for stort til å gjøre det s å personlig?
Hos Voula fikk vi også kanskje bedre kontakt enn de som bodde mot veien (?),
siden vi bodde inn mot gården og fikk med oss litt av familielivet :-)
Bl a snakket jeg endel med bestefar Vasilis :-)
Kari

filhellener

Quote from: \"kaka\"Takk for fin beretning, Filhellener!!
Jeg ble helt sugd med på reisen! Så vakkert sagt; om Peloponnes \"som en eneste stor hage\". Du pirrer reiselysten skikkelig!
Og jeg fikk enda mer lyst til å ta et lengre besøk til Gythio. Der har jeg bare hatt et par korte stopp.
God tur!
Spent på fortsettelsen

Tusen takk for veldig koselig tilbakemelding, kaka :-)

Og - det ble fire timer ute i sola i dag, deilig  :sunny:

- så nå vil det smake med middag :D
Kari

Magnolia

Herlig lesing. Jeg sitter her og sluker alt du forteller. Synes jeg kjenner hver sving på turen deres, foreløpig. :)
Du bringe fram den gode hellaslengselen med skildringen din. Jeg er så veldig klar for en ny tur.
Siden det er vanskelig for deg å vise papirbildene, tenkte jeg at jeg kunne bidra med et par bilder til. Du må bare si fra hvis du synes jeg blander meg for mye inn. :)



Fra strandpromenaden i Gythio.




Litt av det gamle amfiteateret i Gythio.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Det gamle amfiteateret var jeg ikke klar over, Magnolia.

Når det gjelder å bli kjent med vertskapet, er jo det alltid avhengig av to parter.  (jeg er kanskje mer distansert, eller noe slikt?) Palataki er ikke så stort, men det med familiær tilstedeværelse tror jeg og betyr mye.  Mitt inntrykk er at familien var mer tilstede første året jeg bodde der.

Men, jeg gleder meg stort til å treffe \"familien Stella\". :cheese:
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...