Logg inn med Facebook eller Google!

Det frodige, vakre området på Mani!

Started by kaka, 24. May 09, 19:57:15

Previous topic - Next topic

kaka

29. May 09, 20:16:20 #24 Last Edit: 27. Oct 16, 17:17:18 by kaka
Det ble veldig mange flotte turer denne gangen.
Lilleput hadde laget en ny tur, til landsbyene Kastania og Milia. Det var en riktig trivelig tur, i rolig tempo og med mye fin informasjon.
Vi var innom et par fine kirker, ruslet rundt i landsbyene og slappet av litt her og der.
Kirkene var utsmykket med vakre ikoner og fresker, og fint dekorerte inngangspartier.
Kristusbildet skal være veldig spesielt (og gammlet), siden det er malt uten lendeklede. (Bildene er tatt uten blitz, men lyset inni kirkene fanget likevel opp nok til at de kommer frem)
KariK

Magnolia

Du er jo rene mesterfotografen, Kaka. Herlige kveldsstemninger. Det er jo slik det er. Tenk at jeg er midt i herligheten akkurat naa. :)
Jeg ser dere har vaert i Kastania, favorittlandsbyen min.
Kristusbildet uten lendeklede skal vaere det eneste av sitt slag paa hele Mani, sies det.
Mens jeg er her: God pinse til dere alle sammen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

30. May 09, 09:54:00 #26 Last Edit: 27. Oct 16, 17:17:48 by kaka
Takk, Magnolia, - og du skal vel feire pinse neste helg.
Kanskje du kan få feiret den i en av kirkene i Kastania feks.?
KariK

kaka

30. May 09, 21:39:33 #27 Last Edit: 27. Oct 16, 17:18:20 by kaka
Toya ga oss en fin gjennomgang av historie og hverdagsliv, og de lokale var stolte av å følge med på at vi tok imot fortellingene med åpne ører og øyne. Vi satt ned med litt ouzo og brød, utenfor en taverna. Den var riktig gammel. Det var morsomt å se bilde i en skolebok av hvordan det så ut inne for ca 40 år siden (du får rette meg, om jeg sier feil, T)
KariK

kaka

31. May 09, 08:36:30 #28 Last Edit: 27. Oct 16, 17:18:52 by kaka
En hjertelig hilsen, og et ønske om en god pinse til alle.
KariK

Johanne

Ett bilde sier mer en tusen ord. Det er en bra beskrivning av dine fine bilder Kaka. De formidler hvordan du må ha opplevd dine dager i Mani. Artig å se så fine detaljer i blomsetrprakt, citronträd, hos människor och dyr :)

Johanne :)

KyriaT

Quote from: \"kaka\"Toya ga oss en fin gjennomgang av historie og hverdagsliv, og de lokale var stolte av å følge med på at vi tok imot fortellingene med åpne ører og øyne. Vi satt ned med litt ouzo og brød, utenfor en taverna. Den var riktig gammel. Det var morsomt å se bilde i en skolebok av hvordan det så ut inne for ca 40 år siden (du får rette meg, om jeg sier feil, T)
Artig at du har lagt ut disse bildene fra turen kaka, jeg koser meg med både plante- og dyreriket! Skal bare presisere en liten detalj, for vi var selvsagt på en Kafeneion, og ikke taverna. Og det morsomme er jo at den ser akkurat likedan ut i dag! Til og med fruen på bildet, bortsett fra at hun er litt gråere i håret.
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

kaka

Tusen takk Johanne!

Og takk til deg og KT. Fint du \"rydder litt\" etter meg. Selvsagt var det en Kafeneion (nå har jeg vært for lenge hjemme!)
Jeg storkoste meg der nede, både på turen med forteller, og på egne turer.
KariK

kaka

31. May 09, 21:18:50 #32 Last Edit: 27. Oct 16, 17:19:50 by kaka
Stemningsbilder fra Palataki:
Litt kveldshimmel, før det er tid for sengen.
- så kan jeg ønske alle en god natt!
KariK

kaka

01. Jun 09, 10:11:09 #33 Last Edit: 27. Oct 16, 17:20:09 by kaka
På slik en vakker dag er jeg i humør til litt flere blomsterbilder.

KariK

kaka

01. Jun 09, 17:57:58 #34 Last Edit: 27. Oct 16, 17:20:34 by kaka
Jeg regner med at flere enn jeg har forsøkt å \"jage sommerfugler\" med fotoapparatet.
Jeg så stadig lette, flagrende sommerfulger rundt meg, men på en tur var det riktig mange, i flere forskjellige farger. Dette måtte jeg få tatt bilder av.
Jeg gjorde meg klar, og stilte inn: \"Der!..  nei. Men derrr da!? Ikke nå heller nei....  Men NÅ! skal jeg klare det!\"
Jeg gjorde utallige forsøk og nesten løp etter sommerfuglene nedover stien, eller inntok andre posisjoner for å fange sommerfuglvinger i flukt.  Heldig jeg ikke falt bakover på den bratte steinete stien i min iver etter å \"treffe\".
Men apparatet reagerte alt for seint, eller jeg reagerte for seint (en mulighet det og)
Jeg tok mange bilder og tenket jeg måtte ha klart å fange noe. Men jeg kom hjem og fant stort sett masse grønne buskvekster (vakkert det og, men...)
Sååå skuffet! :(

Selvsagt klarte jeg (så vidt) å få tatt bilder av sommerfugler som hadde satt seg ned, men de synes jo nesten ikke (og det er vel heller ikke meningen). (Bare) ett av bilden ble skarpt nok.

Hvis noen andre har vært heldigere, er dere velkommen til å vise det frem. Hadde vært så moro å se et bilde av sommerfugl i flukt, - slik jeg hadde tenkt å ta.
KariK

Frost

Nydelige bilder. :love5:

Blir nesten trist av at vi ikke skal tilbake i år. Men en gang skal vi tilbake. :)

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...