Logg inn med Facebook eller Google!

Er dette forum for de få?

Started by ouzolina, 29. Nov 08, 20:00:46

Previous topic - Next topic

ouzolina

Kære brugere af dette forum

Jeg deltager næsten aldrig i småsnakken i dette forum. Det kan jeg ikke... Jeg kender ikke personerne bag avitarerne.

Jeg forstår på indlæggene, at mange af forumsdeltagerne kender hinanden. Sikkert på grund af dette forum, og det er godt - ingen fejl på det.

Et par gange har jeg stillet konkrete spørgsmål om rejsemål, som jeg kunne tænke mig at udforske i fremtiden. Der er næsten ingen respons, selvom jeg kan se, at andre har været på samme rejsemål. Er det mig, der spørger forkert eller hvad...?

Lige nu tænker jeg bare: er dette forum for de få?

Kh
Mette
Skopelit på deltid

Tjorven

Kjære Ouzolina- Mette.
Jeg sitter her med litt dårlig samvittighet, pga at jeg ikke har svart deg mht bosteder på Leros. (Se overnatting-linken) For egen del syns jeg både Fourni og Leros-trådene her på forumet med diverse linker gir god informasjon. Det er vel derfor jeg ikke har svart direkte.....

Men dette er ikke, og skal ikke være, et forum for noen få.
Jeg tenkte faktisk det samme før jeg meldte meg inn her, at dette virker mer som en venneklubb, enn et åpent forum :(

Kanskje har det noe med hvor aktiv man selv er, og at man dergjennom har blitt \"kjent\" med hverandre. En del har også blitt kjent med hverandre via  forumtreff.
Vi har hatt diskusjonen før. men det skader ikke å ta opp temaet igjen syns jeg. Det har iallfall ikke noe med hvor ofte man er på forumet om man får svar eller ikke, og heller ikke din \"feil\" at du ikke har fått svar.
Det er bare å beklage, men jeg tror at folk kanskje antar du kan finne svar på spørsmålet ditt på egen hånd, etter hva som allerede fins av info her.

Vil bare si at jeg også har tenkt meg til Fourni til sommeren, enten i juni eller september. Har hatt god hjelp av www.fourni.com angående bosteder, men vet enda ikke hvor jeg havner ;) Om du har tenkt deg dit samtidig som meg hadde det vært veldig koselig å møttes, forresten :)

Håper du får et bedre inntrykk av forumet etterhvert.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"ouzolina\"Kære brugere af dette forum

Jeg deltager næsten aldrig i småsnakken i dette forum. Det kan jeg ikke... Jeg kender ikke personerne bag avitarerne.

Jeg forstår på indlæggene, at mange af forumsdeltagerne kender hinanden. Sikkert på grund af dette forum, og det er godt - ingen fejl på det.

Et par gange har jeg stillet konkrete spørgsmål om rejsemål, som jeg kunne tænke mig at udforske i fremtiden. Der er næsten ingen respons, selvom jeg kan se, at andre har været på samme rejsemål. Er det mig, der spørger forkert eller hvad...?

Lige nu tænker jeg bare: er dette forum for de få?

Kh
Mette

Det kan man undra, sa flundra  :blackeye:

Tror ikke det är tanken
men det vete fanken  :drunken:

Om det ikke är så det blitt
om man ska se det svart på vitt   :colors:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Du får nå sagt det du, Tompen!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Vel... vi nærmer oss 900 medlemmer... ikke så få det vel?

polyanna

Quote from: \"ouzolina\"Er det mig, der spørger forkert eller hvad...?

Lige nu tænker jeg bare: er dette forum for de få?

Kh
Mette
QuoteDenne tanken har kanskje slått flere? - Kanhende de som er mest aktive og deltar i småpraten, utvikler et spesielt felleskap og subkultur. I hvert fall synes jeg tonen noen ganger kan bli litt kort ifht. de som ikke er så aktive. Eller kanskje man spør eller sier ting på feil måte? Eller beveger seg utenfor noen rammer eller forventninger man ikke helt kjenner til?

marjana

Og hvor mange er aktive av 900?

Dette et et vennlig og åpent forum, synes jeg. Det er opp til en selv å ta ordet.
Dumt å ikke få svar når man spør, men siden du spør så får du faktisk svar nå.
Glika i zoi

Tommy

Quote from: \"Anders\"Vel... vi nærmer oss 900 medlemmer... ikke så få det vel?

Näe, men precis som Polyanna påpekar här så är det kanske så att tonen mellan oss som är mest aktiva kan verka lite \"frånstötande\" och lite för \"självgod\" för att man ska pröva sig på att närma sig som \"främling\". Och ibland kan det verka som att detta familjära tar över det som forumet egentligen är till för, \" att diskutera sånt som rör Grekland o vårt ferierande där\".

Lite självkritik o en viss självdistans vore kanske på sin plats. Eller ?????
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Turid

Jeg vet ikke riktig hva jeg skal si... men vi har vel alle en gang vært nye i dette forumet. Jeg kasta meg bare inn i \"livet\" her inne jeg, og følte at jeg ble tatt imot med åpne armer. Min erfaring er at dette er et forum med mye varme og raushet.

Det jeg har sett i løpet av den tiden jeg har vært medlem både i dette og i det \"gamle\" forumet er at folk kommer og går. Noen er veldig aktive for så å bli litt \"borte\". Når det gjelder hvilken respons man får på spørsmålene sine er dette sikkert litt tilfeldig. Det kan hende folk er litt \"fraværende\" der og da og ikke ikke får svart. At det ligger noe bak i form av at man ikke tilhører de \"få\" tror jeg ihvertfall IKKE.
Det er etter regn at fuglene synger!

Anders

Quote from: \"Turid\"At det ligger noe bak i form av at man ikke tilhører de \"få\" tror jeg ihvertfall IKKE.

Nei, det tror ikke jeg heller. Syns de fleste her inne virker opptatt av å dele sin viten og erfaring. Synd hvis noen opplever motsatt.

kaka

Det er jo noen faste gjengangere, og jeg må erkjenne at jeg selv har blitt en daglig \"leser\", og tenker at det sjelde er \"nye\" navn jeg ser logget på. Jeg har gjort meg tanker om det. Etterhvert i enkelte tråder kan innleggene bli  litt mer \"familiære\", og bare angå noen få. Men det er vel kanskje så enkelt som at noen blir \"hekta\", og derved også godt kjent, mens andre bruker forumet mest til helt konkrete spørsmål/info. Til å begynne med synes jeg det var veldig skummmelt å skrive noe, - og enda skumlere å legge ut bilder. Etterhvert har det blitt lettere å kommentere. Bl.a ville jeg gitt noen tips om Leros, siden jeg har en kollega som var der i sommer, og har snakket varmt om stedet i mange år. (Har spurt henne, men ikke fått skrevet opp hotellet ennå)  Jeg har hatt stor glede av å bla meg gjennom bilder i forumet, og følge turer andre har gjort. De gir lyst til å utforske mer av landet.
KariK

kaka

Se der ja, nå var det mange som satt og skrev samtidig, og det preger også de siste innleggene. Her har du ihverfall fått respons.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...