Logg inn med Facebook eller Google!

Busstur fra athen til Agios Konstantinos

Started by Ioanna, 25. May 08, 19:51:13

Previous topic - Next topic

Ioanna

Hei.Er ny i dette forumet. Er en skikkelig hellaselsker og skal feriere 3 uker i .juni og juli. Har leid oss et lite hus på Skopelos i. Vi reiser for første gang via Athen og videre til havnen Agios Konstantinos. Slik jeg har forstått det er det et reisebyrå i Ahen som heter Alkyon travel som har busser som korresponderer med båt til skopekos  fra agios konstantinos. Hvor ligger byrået i denne store byen? Og hvordan er bussturen? lang og slitsom,eller nyere busser med komfort? Noen som har reist denne turen og har anbefalinger. Lurer også på om det svarer seg å reise med innenlendsfly til skiathos?

Tommy

Quote from: \"Ioanna\"Hei.Er ny i dette forumet. Er en skikkelig hellaselsker og skal feriere 3 uker i .juni og juli. Har leid oss et lite hus på Skopelos i. Vi reiser for første gang via Athen og videre til havnen Agios Konstantinos. Slik jeg har forstått det er det et reisebyrå i Ahen som heter Alkyon travel som har busser som korresponderer med båt til skopekos  fra agios konstantinos. Hvor ligger byrået i denne store byen? Og hvordan er bussturen? lang og slitsom,eller nyere busser med komfort? Noen som har reist denne turen og har anbefalinger. Lurer også på om det svarer seg å reise med innenlendsfly til skiathos?

Hej och välkommen till forumet  :flower:

Det är en mycket komfortabel resa med buss, om du läser denna tråden så tror jag du finner den information du behöver, ha en riktigt go tur :-)

http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1542
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ioanna

tusen takk for mange gode tips. Skal nok finne frem til Alkyon travel nå  :flower:

Anne

Hei Ioanna
Vi reiste den veien i April. Vi tok fly til Skiathos og vi tok båt og buss tilbake til Athen. Flyet kostet 130 euro for to, og buss+båt+buss til flyplass kostet 97 euro for to. Nå er mine priser til Skiathos så du må jo legge på reisen til Skopelos. Båt turen tar ca: 1,5time og bussen tar ca2,5time. Flyet brukte ca:30 minutter, men det går jo somregel på kvelden og da vet jeg ikke om dere kommer videre eller om dere må sove over på Skiathos. Det går noe fly på dagtid tror jeg, men jeg er ikke sikker. Gå inn på Olympic og sjekk det ut. Ønsker deg en riktig god ferie og god tur.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Hei igjen
Jeg ser at du drar 26 juni og det er på torsdag. Hvis du drar fra Rygge da så passer det akkurat med fly ut til Skiathos, men du får ikke buss på kvelden. Det vil si at du må overnatte uannsett så da hadde jeg nok vurdert flyet, for da kan du ta en tidlig båt til Skopelos istede for å bruke halve fredag på reising.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Ioanna

Hei Anne. Takk for god informasjon.Var virkelig ikke klar over at flyprisene var så gunstige innenlands. Hadde vi vist det da vi bestillte våre billetter med KLM fra stavanger 24juni,kunne vi lagt opp reiseruten litt annerledes,slik at det passet bedre med fly til skiathos. Vi skal bo på hotel i athen i 2 netter og leier hus på skopelos fra 26.juni. Men desverre ingen fly fra athen den dagen,så da blir det buss/båt alikevel. Det samme tilbake tilbake 10 juli fra skopelos,ingen fly den dagen heller....Flyet fra athen -Stavanger går natt til lørdag hjem...men neste år skal vi time det bedre :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...