Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas i pressen

Started by operafantomet, 07. Apr 08, 06:04:46

Previous topic - Next topic

bengalow

18. Apr 15, 17:36:48 #1164 Last Edit: 18. Apr 15, 17:51:54 by bengalow
mouche, hur tror du att "regeringsförhandling" går till i Norge då, vid ett ovisst valresultat? Tror du inte att partierna granskar och utbyter strategiska fakta? Jag tycker att du skall sluta med att smutskasta politiker, som inte passar dina egna åsikter. Hur Grekland löser eller inte löser sina problem, är inget varken du eller vi vet ännu, och dina påpekanden om "marxistiska och kommunistiska" lösningar är bara pladder. Det visar hur lite du vet om grekers inställning till de olika ideologierna - du seglar bara på i din egen lilla egoistiska värld. Jag vill påpeka att jag är socialdemokrat, och känner mig träffad av dina påståenden. Håll inne med dina plattityder - det sårar vissa av oss!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Tror vi skal be Ole om å lage til en "politisk debatt"-tråd... helt lengst inne i den innerste kroken av baren, hvor man ikke bare må være pålogget men også aktivt gi uttrykk for at man ønsker å delta i debatten før man slipper inn :-)

mouche

18. Apr 15, 18:03:31 #1166 Last Edit: 18. Apr 15, 18:06:14 by mouche
Quote from: bengalow on 18. Apr 15, 17:36:48
mouche, hur tror du att "regeringsförhandling" går till i Norge då, vid ett ovisst valresultat? Tror du inte att partierna granskar och utbyter strategiska fakta? Jag tycker att du skall sluta med att smutskasta politiker, som inte passar dina egna åsikter. Hur Grekland löser eller inte löser sina problem, är inget varken du eller vi vet ännu, och dina påpekanden om "marxistiska och kommunistiska" lösningar är bara pladder. Det visar hur lite du vet om grekers inställning till de olika ideologierna - du seglar bara på i din egen lilla egoistiska värld. Jag vill påpeka att jag är socialdemokrat, och känner mig träffad av dina påståenden. Håll inne med dina plattityder - det sårar vissa av oss!


Trist å høre at du ikke tåler å høre sanningen, men slik er det vel når ting går en imot og dine politiske blodsfeller ikke får det til i Hellas. Det er den sittende finansminister som selv til kjedsommelighet omtaler seg som "erratic marxist" (dette har jeg dokumentert med linker diverse ganger og kan ikke se at hverken du eller andre har motsagt meg på det punkt!) og Tsipras bakgrunn er vel kjent for de som har fulgt litt med så hva du egentlig prøver å få frem får stå for din egen regning! At denne gjengen står i "kompaniskap" med en gjeng høyrepopulister med tydelige rasistiske holdninger har jeg lagt merke til at du heller ikke tar avstand fra, litt merkelig, men deg om det! Når man beskylder andre for å ikke være orientert så bør man ikke dokumentere sin egen manglende orientering sp grundig som du gjør her? Min egoistiske verden - hva mener du egentlig med slikt vrøvl? Bortsett fra at det er helt vanlig å omtale/tiltale andre på slik måte når man ikke har saklige argumenter å komme med?

mouche

Et oppslag fra fungerende Greek Economy Minister George Stathakis som hevder at man får til en løsning om få dager, men nå har det allerede gått 14 dager og ingen løsning er i sikte, helt som forventet.

http://www.chaniapost.eu/2015/04/05/agreement-with-lenders-within-the-next-days-greek-economy-minister-says/

Hvor lenge skal denne regjeringen få lov til å holde på med å holde både egen befolkning og de øvrige europeiske land for narr med sitt spill? Også omtalt som chicken game!

Anders

Rent bortsett fra at det heter "game of chicken" så synes jeg denne "chaniaposten" som du stadig vekk refererer til fremstår nærmest som et slags bygdeblad. Den forrige regjeringen... og en ti-femten andre før den- fikk da holde på ganske lenge?

bengalow

Mouche! Din "sanning" är inte den enda sanningen, och jag tål att höra den. Men enfaldighet är det värsta jag vet, och det har du bevisat att du känner till 100%! Som tanten sade, när hon tittade på militärparaden: "-Min son är den ende som går i takt!"
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Fra en gresk avis med den greske regjering som kilde og Reuters som formidler, Reuters har jo blitt godtatt som kilde av ledende hold her på forumet, men kanskje ikke når nyhetene er så gode:

Greece will need to tap from all of its remaining cash reserves in order to afford to pay its public sector workers, according to officials in the finance ministry.

http://www.chaniapost.eu/2015/04/18/the-independent-greece-needs-to-tap-e2-bln-from-public-funds-to-pay-civil-service-workers/

Så får den enkelte tro hva de måtte ønske?


Anders

Hadde jeg trodd på alt det jeg ønsket, så hadde verden vært rosenrød for oss alle... men jeg får mer og mer et inntrykk av at du med dine politiske preferanser (som du gjerne må få ha, det er ikke det jeg har noe imot) helst ser at vårt alles kjære Hellas går (unnskyld uttrykket, men for en gangs skyld kan jeg ikke la vær å bruke det) går lukt til helvete mens du kan sitte der som en fornøyd tilskuer og gni deg i hendene over andre menneskers ulykke. JEG personlig har ikke noen økonomisk gevinst eller tap av den grunn, men igjen- det virker på meg som om du vektlegger det økonomiske mer enn det menneskelige. Hvordan skal jeg da forholde meg til deg?

mouche

Jeg anser det som bortkastet tid å kommentere, eller "besvare", dine insinuasjoner Anders utover at de er ganske drøye, på grensen til usmakelige og gir inntrykk av at du anser deg som bedre hvilket er ganske så arrogant, men deg om det!

Nå skal selvfølgelig både du og bengalow få være tilhengere av hvilke 'ismer dere bare vil, men for egen del tar jeg sterk avstand fra marxisme, kommunisme og ikke minst flørting med Putins Russland, et land som spiller et høyt spill med freden i Europa, viser totalt mangel på respekt for ande lands suvrenitet, og noterer at ingen av dere med et ord tar avstand fra noen av delene, deg/dere om det, men husk på at ingen av disse ville ha tillat dere ytringsfrihet!

Nå heter tråden Hellas i pressen så derfor "tillater" jeg meg heller å vise til nok et oppslag om ja nettop Hellas i pressen, et opslag som gir en slags oversikt over uttalelser nylig fra sentrale aktører i "spillet" om Hellas;

http://www.chaniapost.eu/2015/04/18/the-guardian-imf-urges-eu-to-slim-down-its-demands-on-greece/

mouche

Syriza selger seg til Kina og Russland. Kanskje ikke så uventet med tanke på at de er ideologiske venner:

Avisen Karfi siterer en tjenestemann i myndighetene som sier at landet håper Kina vil bidra med et lån på 10 milliarder euro.

Lånet er tenkt som en forskuddsbetaling for Kinas framtidige bruk av havnen i byen Piraeus, og som en forskuddsinvestering i greske jernbaner.

Grekerne håper i tillegg å få et lån på mellom 3 og 5 millioner euro fra Russland, ifølge avisen Agora, som også siterer tjenestemenn.

Dette lånet skal være en forskuddsbetaling for avgifter knyttet til en planlagt gassledning, som skal sende russisk gass til den gresk-tyrkiske grensen.


http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/04/19/0855/-hellas-hper-p-konomisk-hjelp-fra-kina-og-russland


mouche

Greece's bargaining in Washington D.C. with Finance Minister Yanis Varoufakis' meetings with International Monetary Fund (IMF) chief Christine Lagarde and U.S. President Barack Obama did not bear the results that had been hoped for.

http://www.chaniapost.eu/2015/04/20/greek-debt-bargaining-continues-soln-could-come-as-late-as-may-12/

Noen forslag til steder den greske regjeringen enda ikke har vært for å be om milde gaver og almisser?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...