Logg inn med Facebook eller Google!

Booking

Started by Runar Solvik, 12. Nov 21, 23:58:53

Previous topic - Next topic

Runar Solvik

Da er neste tur forhåpentligvis klar. Billetterer er booket med KLM neste sommer, så da er det frem med dimmelenka igjen. Bare 221 dager igjen til avreise........ :)  :)  :)  :) Lykke trenger ikke å være komplisert.......

JanBe

04. Dec 21, 22:13:50 #1 Last Edit: 04. Dec 21, 22:16:17 by JanBe
Ja vi har våget å gjøre det samme for en 2 ukers tur, en uke før og en uke i påsken 2022. Men vi våger ikke å ta større sjanse en at vi har kjøpt litt dyrere billetter en vanlig slik at vi kan si opp billettene når vi vil, like inntil avreise. Vi har valgt å bestille SAS Plus Pro billetter. De koster noe ekstra, men da har vi tryggheten at vi kan avbestille akkurat når det passer oss, uten noen som helst annen årsak at vi eventuelt ikke har lyst å reise.

Vi oppdaget også en flyavgang som var helt ny for oss og det er at SAS har direkteavgang hver lørdag fra Kjøbenhavn til Chania på Kreta, ihvertfall har de det lørdag 2. april 2022 når vi vil fly til Kreta. Passer oss glimrende, så slipper vi mellomlanding i Athen. Vi vil ha en uke på Kreta og så flyr vi lokalfly inn til Athen og leier bil der for å ta turen til Zagori oppe i Nord-Hellas og bli der den andre uken. Hjem igjen flyr vi fra Athen så det er greit nok. Der er det jo avganger hver dag, så vi fant en som passet oss bra.

Så får vi se hvordan alt ligger an i begynnelsen av april neste år, om vi har lyst å reise da eller om vi må holde oss hjemme, håper jo på tur, men man vet aldri i disse tider............

Frynse

Vi har bestilt tur i juni og september.
Første tur til Milos og Santorini og den andre til Naxos.
Sas har en fleksibel ordning også på de billigste billettene der du kan avbestille inntil 72 timer før avreise og få refusjon i form av en voucher med ett års varighet.

marjana

Jeg er fortsatt sur på SAS, og har ikke fått tilbake penger for en reise i 2020. Hvor lang tid trenger de for å behandle dette? Vanskelig å få svar fra SAS også.

Glika i zoi

Frynse

Fant ut i dag at refusjonsordningen for billigbillettene til SAS kun gjelder fo billetter kjøpt senest 11.10 i år, så den muligheten har nå opphørt.
Våre siste billetter ble bestilt 10.10, så noen ganger har man litt flaks.
Håper selvsagt at vi slipper å avbestille.
Trenger litt Hellas nå

Frynse

Quote from: marjana on 06. Dec 21, 01:30:51Jeg er fortsatt sur på SAS, og har ikke fått tilbake penger for en reise i 2020. Hvor lang tid trenger de for å behandle dette? Vanskelig å få svar fra SAS også.


Ville nok purret på den. Regner med du har et saksnummer du kan bruke.
Kommer du ingen vei der bør du klage inn til Reiseklagenemnda.

TOMS

Flyr du med KLM til Athen frå Oslo Runar?

Runar Solvik

Nei, jeg flyr med KLM fra Ålesund. KLM er det greieste å fly med fra Ålesund da bagasjen blir sjekket inn helt frem i stedet for å fly om f.eks Oslo. Da må du ta ut bagasjen og deretter sjekke den inn på nytt da Oslo er første ankomst i Norge på returen. Dessuten er det omtrent håpløst å fly med SAS eller Norwegian via Oslo da det blir så lang reisetid og flere mellomlandinger. Når jeg reiser med KLM så er det ca. 7t nedover med en to timers mellomlanding i Amsterdam og 6 1/2 time hjem med mellomlanding på ca 1 time i Amsterdam.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...