Logg inn med Facebook eller Google!

Himmelbilder fra taket mitt i Ermoupolis

Started by marjana, 27. Oct 13, 23:07:15

Previous topic - Next topic

bengalow

Även om det är utanför ämnet, så måste jag säga, att Ermoupolis är Kykladernas mest intressanta stad. Ermoupolis är huvudstaden i Kykladerna - dess administrativa centrum. Att inte åka dit, och utesluta små charmerande byar som, t.ex. Kini samt alla små hamnar på sydkusten, är nästan ett lagbrott. Har du inte sett Syros, så har du inte upplevt Grekland överhuvudtaget...Det är ju hjärtat i hela arkipelagen!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

marjana

Da må jeg vel bekrefte alt over i tråden med en ny bildeserie fra 6.oktober.
Glika i zoi

marjana

Og så er det tilbake til 23.10, men nå på formiddagen i gråvær med det gamle kameraet!
Glika i zoi

kaka

KariK

marjana

Takk kaka, og utsikten fra rommet her er helt fantastisk, og jeg kan få leie rommet igjen til våren. Jeg måtte hjelpe til med å tenke på hvordan de kan løse problemet med regn inn under verandadøren. Jeg bor og sover her faktisk i tre måneder, så jeg kan fortelle dem hvordan rommet virker. Og de tre brødrene som er eierne forsto, også fordi jeg tok bilder for å forklare.
Glika i zoi

marjana

Og mange takk til dere som "liker".

Det var fint i dag foran supermarkedet, for der var Michalis, som leverer varer fra varebilen, også til alle øyene i Kykladene. På Naxos møtte jeg Kip, en venn jeg kjenner fra Syros, og Michalis og Kip er venner og møtes på Naxos. Så med Michalis nå så oppsummerte vi hvor alle vennene våre er, for SWORP (The Suckers Who Organise the Reunion Party) har blitt 25 år. Reunionpartyet er i Holland i år, 25. november, men jeg er fortsatt på Syros da, og Michalis sa at han har ingen penger, og vil helst flytte til et annet land i Europa nå.
Glika i zoi

Tjorven

Quote from: marjana on 05. Nov 13, 21:14:41
Jeg måtte hjelpe til med å tenke på hvordan de kan løse problemet med regn inn under verandadøren. Jeg bor og sover her faktisk i tre måneder, så jeg kan fortelle dem hvordan rommet virker. Og de tre brødrene som er eierne forsto, også fordi jeg tok bilder for å forklare.


Hihi, jeg syns jeg ser deg når du "tegner og forteller" for brødrene, Marjana  ;D Det går sikkert an å smekke opp ei list innafor døra, som stenger for at det regner inn?
Nydelige bilder igjen, jeg ville nok aldri blitt lei av den utsikten og mangfoldet i farger og værforhold. Sukk, unner-misunner deg  :-*  Kjempefint at du får bo der til våren igjen  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

HeHe - Tjorven det spørs hvilken vei døra slår, uansett en list og silikon gjør sikkert underverker. Absolutt ikke noen dårlig tanke.

:-- :klo:
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Quote from: Kristian on 06. Nov 13, 14:42:57
HeHe - Tjorven det spørs hvilken vei døra slår, uansett en list og silikon gjør sikkert underverker. Absolutt ikke noen dårlig tanke.

:-- :klo:


Ja du Kristian, observant som alltid  ;D  Jeg innbilte meg at døra gå utover, men går den innover må selvfølgelig lista sitte på utsiden for døra  ::)  (Tenkte nok at det var litt knotete formulert, men den som vil, skjønner nok hva jeg mener  :D ) Så får vi se hva brødrene finner på av løsninger  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Og døra GÅR utover ser jeg nå, etter å ha sjekka bildene til Marjana  ;D  (Alt man skal legge seg opp i, forresten, men ikke heeeelt off topic da  :D )
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Det er en marmorlist på innsiden av døra, men den er altfor lav så regnet kommer inn. Jeg foreslo en høyere list for Dimitri, så får se hva de gjør med saken i vinter. Det regner i dag og jeg har lagt aviser og et håndkle foran døra, og håndklet er vått nå.
Glika i zoi

Kristian

Hadde en kunde for mange år siden. nordmann bosatt i Tyskland. Hans problem en kald forvinter i Mellom-Europa var at de ikke hadde dørsviller i Tyskland. Det blåste rett inn under døra, løsnngen var å legge et ullteppe foran inngangsdøra slik at det ikke ble gjennomtrekk.

;)
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...