Logg inn med Facebook eller Google!

Samos bilder

Started by Sognekaten, 02. Mar 07, 21:51:14

Previous topic - Next topic

gesse

Nydelige bilder, Ouzolina. :flower:

Selv er jeg veldig glad i Pythagorion og  resten av Samos.  :love:

Hvorfor den er så spesiell for meg vet jeg egentlig ikke. Det er bare blitt sånn.

Tror det har noe med menneskene å gjøre, selv om jeg vet at det finnes masse hyggelige grekere andre steder også.
Kanskje det også har noe med naturen å gjøre, selv om jeg også vet at det er masse flott natur andre steder i Hellas også.

Svein~B

Quote from: \"gesse\"Nydelige bilder, Ouzolina. :flower:

Selv er jeg veldig glad i Pythagorion og  resten av Samos.  :love:

Hvorfor den er så spesiell for meg vet jeg egentlig ikke. Det er bare blitt sånn.

Tror det har noe med menneskene å gjøre, selv om jeg vet at det finnes masse hyggelige grekere andre steder også.
Kanskje det også har noe med naturen å gjøre, selv om jeg også vet at det er masse flott natur andre steder i Hellas også.

Jeg ser også at både Pythagorion og Samos har en viss sjarm, så jeg skjønner godt at du er glad i stedet og øya. Men jeg synes også det er mye som ødelegger den sjarmen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tommy

Eftersom denna tråden heter \"Bilder från Samos\" lägger jag ut en bild till här från ön som jag har många goda minnen av, både med och utan den av SveinB så omtalade klubben.

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

nille

Vidunderlige bilder! Og jeg rågleder meg til mai!
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Magnolia

Flott stemningsfullt bilde. Det rår en herlig ro over hele området.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

JohnS

Quote from: \"gesse\"Selv er jeg veldig glad i Pythagorion og  resten av Samos.  :love:
Hvorfor den er så spesiell for meg vet jeg egentlig ikke. Det er bare blitt sånn.
Tror det har noe med menneskene å gjøre, selv om jeg vet at det finnes masse hyggelige grekere andre steder også.
Kanskje det også har noe med naturen å gjøre, selv om jeg også vet at det er masse flott natur andre steder i Hellas også.

Jeg skjønner akkurat hva du mener, gesse!  Noen steder blir man betatt av, andre ikke, og det kan være helt umulig å forklare hvorfor.

Selv ble jeg ikke så overbegeistret for Pythagorion selv om det åpenbart har vært en flott by, og oppfattet den som over-kommersialisert med sikte på turisme.  

Nøyaktig det samme kan jeg forsåvidt si om mange andre byer som Kokkari på Samos, Agios Nicholaos, Elounda, Agia Galini og Paleochora på Kreta, Lindos og Xaraki på Rhodos, Nidri på Lefkas, og man kan godt ta med Parga og Tolon på fastlandet også, og et drøss andre.  Likevel er noen av disse byene, som Agia Galini, Paleochora og Parga blant mine absolutte favorittsteder.  Hvorfor? ..... Jeg aner ikke hvorfor noen av disse stedene apellerer så mye mer  til meg enn de andre.   Logiske kriterier eller forklaringer greier hvertfall ikke jeg å finne.

Jeg greier å skjønne at jeg trives best i Mytilini by, Samos by, Chania, Tripoli og Ioannina, for ikke å snakke om Chios by.  Dette er levende greske byer med trafikkaos, bråk og spetakkel som grekerne selv står for.  Men at noen turistmaskiner skal være så mye mer attraktive enn andre?....... :scratch:
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

IngeS

Fant en tråd som Sognekaten opprettet 2. mars i 2007. Her var det en god del kjente bilder.

Det er lenge siden jeg så Sognekaten i forumet nå. Han og kona (også medlem) er begge habile fotografer. Kunne vært moro å se bilder fra de siste reisene deres deres. Håper dere leser dette.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

IngeS

Quote from: kjainaho on 15. May 07, 19:29:43
Hei!

Hvor er Pytagorionlover blitt av???

Flytta til Pythagorion og gått i hi?

kjøligvarm helsing frå Ålesund

zxzaxxxxxxxx


Titit.....her er jeg
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

karri

Var innom denne tråden før jeg ble fullverdig medlem, så nå fikk jeg trykka liker på noen bilder  :hjerte: :-* :hjerte:
KARRI

Ole

Nå liker jeg også denne tråden! Takk for at du trakk den fram igjen!

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...