29. Mar 24, 08:34:20


Logg inn med Facebook eller Google!

Dimitris Mpasis

Started by bengalow, 14. Dec 07, 22:30:09

Previous topic - Next topic

bengalow

En sångare som blivit väldigt populär på de senare åren, har givit ut en skiva lagom till jul, \"I zoi allous se paei\". Den är riktigt hörvärd.
Dimitris Basis har sjungit i 10-12 år, utan egentlig framgång, tills han sjöng med Dimitris Mitropanos och Themis Adamantidis för två år sedan i en show, som gick för fulla hus \"hur länge som helst\". Skivan dom släppte blev succé.
På den här skivan är han tillbaka var han startade, men med en helt annan mognad i rösten, och musiken är inte alls dum - lite \"Stin ygeia mas\"-stuk, alltså. Rekommenderas!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ivi

Tack för tipset, bengalow! Har en gammal kassett (!) med låtar av honom och Kotsiras. Den är en riktig favorit, som jag ofta lyssnar på. Många av låtarna är lite \"orientaliska\", vilket tilltalar mig. Är det möjligen så i den nya skivan också? Och går det att provlyssna några spår från den via nätet?

Ivi

bengalow

Jodå, det är en \"return\" till det som var honom från början, lite orientaliskt här och där. Han har ju blivit stor stjärna på senare år, och det som slagit är just hans begynnelse, tycker jag. Det är mycket som lockar under en karriär, precis som med Sfakianakis, och en hel del villospår. Nu är han \"hemma\" igen.
Jag vet inget om provlyssning på Internet, jag är medlem i \"Pareoula Forum\", det kan alla bli. Där kommer alla nya skivor, som man kan ladda ner och lyssna på. Försök det!!
På tal om Kotsiras, så kom han också ut med sin julskiva häromdagen. Det är sig likt sedan tidigare. Kan man med hans stil så blir man säkert glad, men för många av låtar av honom skapar lätt en sorgsen stämning....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ivi

Quote from: \"bengalow\"Jodå, det är en \"return\" till det som var honom från början, lite orientaliskt här och där. Han har ju blivit stor stjärna på senare år, och det som slagit är just hans begynnelse, tycker jag. Det är mycket som lockar under en karriär, precis som med Sfakianakis, och en hel del villospår. Nu är han \"hemma\" igen.....

Låter mycket bra detta! Har i kväll kollat honom på Youtube. Från konserten med honom, Mitropanos och Adamantidis fanns det ju flera videos att titta på. Härligt!

Quote from: \"bengalow\"Jag vet inget om provlyssning på Internet, jag är medlem i \"Pareoula Forum\", det kan alla bli. Där kommer alla nya skivor, som man kan ladda ner och lyssna på. Försök det!! .....

OK!

Quote from: \"bengalow\"På tal om Kotsiras, så kom han också ut med sin julskiva häromdagen. Det är sig likt sedan tidigare. Kan man med hans stil så blir man säkert glad, men för många av låtar av honom skapar lätt en sorgsen stämning....

Det är ju den där härligt melankoliska stämningen med Kotsiras som jag tycker om! Den finska själen hittar hem hos Kotsiras...det känner nog Riitta också!  :wink: Det blir nog Basis och Kotsiras när jag handlar grekiskt nästa gång!  :cheers:

Ivi

Riitta

Kotsiras är aldrig fel :bom: Rakt in i hjärtat sjunger han :flower:



Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...