Logg inn med Facebook eller Google!

Bookingvalg/dårlig samvittighet. Hjelp!

Started by Tjorven, 11. Jan 10, 03:02:07

Previous topic - Next topic

Tjorven

Vet ikke helt hvor dette spørsmålet hører hjemme, men tar det her, jeg.
Jeg sitter nemlig med litt (eh, ganske) dårlig samvittighet, og vet ikke riktig hva jeg skal gjøre. Saken er denne:

Jeg skal være på Antiparos 1 mnd, og har mailet med forespørsel til flere bosteder. Jeg fikk et godt tilbud fra et sted midt i sentrum, med diverse mailer (med spørsmål fra meg) og hyggelige svar. Jeg hadde så og si bestemt meg, hvilket de også har fått inntrykk av, før jeg idag fikk svar fra et bosted i havna, til samme pris. Dette er både større, med havutsikt og nærmere stranda, og jeg har mest lyst til å bo der.

Men nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal avslå mitt førstevalg, uten å \"såre\" eller føle at jeg har villeda denne hyggelige bostedsverten, eller hva jeg skal si  :bounce:

HJELP, trenger synspunkter. Føler meg liksom så råtten, er jeg det?
There are no strangers, only friends we haven't met.

ROLLE

Bästa Tjorven ! Du skall inte få dåligt samvete för att du möjligen annulerar eller inte ens behöver annulera något som du ej hyrt !! Du sårar inte hyresvärden på något sätt. Klart att du som betalare väljer själv var du vill och skall bo,  i detta fallet i hamnen. Om du tror att den första Greken blir sårad av att du ej hyr hans centrumlägenhet har du helt fel ! Han gick bara miste om en möjlig kund men det kommer flera efter dej, och där har också varit många före dej ? Så ta det lugnt. Om han från centrum kontaktar dej, kan du säga honom att du hittat en mycket fördelaktigare lägenhet nära hamnen, men säg inte var !! Om denna hamnlägenhet ej tillfredställer dej finns det denna turistsäsong många lediga lägenheter och de vet också hyresvärdarna ! I år är jag helt säker på att vi kan ställa högre krav på vad vi hyr till ett lägre pris !!! De vet de lokala turistföreningarna också, för utbudet kommer att vara större än någonsin !?

Anders

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. De driver business i en knallhard konkurranse. Selvfølgelig, hvis du har sagt at du tar det første rommet, så kan de jo føle seg \"lurt\", men synes ikke du skal la deg styre av det. Du skal jo gjøre det du har \"lyst\" til, og ikke føle deg tvunget.
Og de kjenner deg vel ikke? Si at turen er utsatt/avlyst/evt hvasomhelst... eller helst bare takke for hjelp og service men at noen annet/bedre har dukket opp?

Mixelite

Jeg ville vel bare ha skrevet en mail hvor jeg takker for tilbudet, men at jeg har funnet et annet bosted med en beliggenhet som er akkurat den jeg ønsket. -selv om de strengt tatt ikke trenger å få noen beskjed i det hele tatt så lenge du ikke har booket.

Som Rolle skriver, så er det sikkert ikke første gang en kunde \"glipper\" og du skal da ikke bo enn måned på ett sted når det egentlig er et annet sted du vil bo! Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for.

Tjorven

Tusen takk for hjelpen, Rolle, Anders og Mix. Det føles litt bedre nå. Jeg har ennå ikke bekrefta booking i byen, men vist stor interesse, og igår skrev han at han ville booke det for meg, og at jeg kunne velge hvilket rom jeg ville ha når jeg kom. Det har jeg ikke svart på ennå, da dette nye tilbudet dukka opp samtidig.

Nei, jeg må nok bare være ærlig å si at jeg helst vil bo i havna og nærmere stranda. Jeg kjenner ikke utleieren, men det føles litt ekkelt likevel. Får håpe han setter pris på at jeg er ærlig da, om ikke annet...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Liv

Send et svar om at det ikke blir aktuelt, slik at de ikke venter på mer kontakt fra deg.
Du trenger ikke komme med noen forklaring.

Det \'ryddige\' er at du gir klar beskjed at du ikke skal rommet!

polyanna

Nå har du jo fått mange gode råd her. Ikke ha vond samvittighet, du har ikke inngått avtalen. Og om du hadde gjort det, kanselleringer er en del av hotellivet.

Rolle sier noe klokt; ikke fortell hvor du skal bo. Si bare høflig neitakk til tilbudet. På disse små stedene har det en tendens til å bli småintriger. Helt unødvendig å trekkes inn i noe sånt.

Tjorven

Takk for synspunkter fra Liv og Polyanna også.
Nei for all del. Jeg har ikke tenkt å fortelle hvilket annet sted jeg har valgt. Alle kjenner jo alle på Antiparos, og jeg vil ikke skape \"splid\" mellom konkurrentene ;) Men begge disse stedene står godt på egne ben, og har fått gode kritikker på andre nettsteder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Sifnos
by Runar Solvik | Today at 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...