Logg inn med Facebook eller Google!

Saronic 26/9 til 3/10 2009

Started by stein, 30. Dec 09, 10:52:20

Previous topic - Next topic

stein

Hei kaka. Vi synes faktisk at vi opplever litt for lite av alle øyene vi er på. Ser jo nesten bare havna. Men det er fantastisk flott å få oppleve andre ting her på forumet.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Vi går inn i Plaka og blir ganske snart overfalt av en innkaster. Han er usedvanlig dyktig, men vi bestemmer oss for å gå litt videre og å se om noen er dyktigere lenger inne i gata. Men vår mann med langt hår og blå skjorte var best, så vi går tilbake. På menyen idag står Gyros Pita, nam.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Etter Gyrosen går vi videre gjennom hele gata og opp mot Akropolis. Til slutt blir vi møtt av høye gjerder. Dette er det nærmeste vi komme Akropolis denne gangen.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Vi tar trikken tilbake til Marinaen etter en bartur på Plaka. Da vi våkner lørdag morgen er det et forferdelig vær. Kuling, regn og kaldt. Kristin har tatt dette bildet av luka i lugaren. Vi er glade for at vi dro tilbake til Athen i går. Idag hadde det vært skikkelig surt fra Egina til Athen.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Lørdag morgen er det innsjekk av båten. Den blir blant annet inspisetrt av dykker for å se om vi har vært på grunn. Alt er i orden og vi får tilbake depositumet. Siste bildet dere får se er av Hanna og Kristin på X96 på veg til flyplassen.
Vi har hatt en fantastisk tur. Silketur med flott vær og uten noen stressende situasjoner.  Men vi skulle gjerne seilt sammen med en båt eller to til slik vi pleier å gjøre.
Kanskje jeg skriver en beretning fra en slik tur en annen gang. Da blir det garantert flere båtbilder. Ta gjerne en titt på www.viseilerigjen.com
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Og takker hjerteligst for at vi fikk \"henge med\" på turen. Veldig kjekt. Og forumet \"reker\" ikke vekk... nye bilder og fortellinger blir alltid satt pris på :-)

Magnolia

Det har vært en fornøyelse å være med dere på tur, stein. Det er så totalt annerledes enn jeg feriere, men du verden så moro det ser ut til å være.
Takk for turen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bengalow

Det har varit fantastiskt kul att få med er på er resa i Saroniska bukten, Stein. Jag har ju rest otroligt många sjömil med färja i farvttnen, och alltid sett segelbåtar åka hit och dit, och undrat vart dom varit på väg. Nu har du gett mig lite svar på den frågan.
Segling, en \"ferieform\" jag som typisk landkrabba tyvärr aldrig upplevt, och med säkerhet inte heller kommer att uppleva, men när man följer er på era resor, så ser det fantastiskt ut, med dessa små ankarplatser på \"gudsförgätna\" platser, där man nästan är själv.
Jag hoppas att få läsa många fler \"äventyr\" som ni varit med om!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Tusen takk for at jeg fikk være med dere på seiltur, se nye steder og nyte Hellaslivet til sjøs gjennom deres øyne. Det har vært en helt spesiell reise, som jeg neppe får oppleve i \"real life\".
En annen ting; dere må virkelig være en godt sammensveiset familie, det er nok ikke like lett å leve så tett innpå hverandre på et så lite område heller. Fint å se hvor godt dere trives sammen også, syns jeg :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

stein

Jippi :) Da har jeg fått på plass igjen alle bildene i denne tråden etter Ole's metode 2.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...