Logg inn med Facebook eller Google!

En liten juni-uke til Samos.

Started by kaka, 24. Jun 11, 23:46:56

Previous topic - Next topic

kaka

Ja, jeg \"så\" ikke annet enn denne Harvey  :smile:
Lurer på om noen har nevnt for bussjåføren hvem han likner på. Jeg visste jo ikke navnet, og syntes liksom det ble litt teit å si \"Åh! Du ligner på en amerikansk filmskuespiller\". Kunne jo lett missoppfattes.  :???:

Til Kristian: Jeg må si jeg ofte tenker på hvor sårbare disse el-bilsene er for påkjørsle bakfra. Vet ikke om jeg ville turt å sitte i en lite buddy.  :neutral:
KariK

kaka

14. Jul 11, 23:27:26 #97 Last Edit: 12. Nov 11, 12:44:53 by kaka
Jeg måte jo ut en kveldstur, og få med meg litt av stemningen.
Ved vannkanten nedenfor Tarzanas satt alltid en dame og fisket på kveldene. Fangsten tror jeg gikk til kattene.
Mørket senket seg over byen.
Noen stemningsbilder:
KariK

kaka

15. Jul 11, 10:56:22 #98 Last Edit: 12. Nov 11, 12:45:42 by kaka
Jeg var litt usikker på mulighetene for frokost på hotellet, siden det sto \"ingen måltider\" på Vings sider. Derfor tok jeg med meg \"brød i boks\" og litt utstyr. Nå viste det seg at jeg kunne kjøpe frokost for den lille sum av 2,5 Euro, men de første dagene rigget jeg meg til med mitt lille opplegg, kniv, medbrakt brødfjøl og \"hjemmelaget\" filterholder (en flasketrakt der jeg har forkortet tuten). Veldig fornøyd med det  :grin:
KariK

Diddi

Så nydelige blomster rundt terrassen din! Den type frokost smaker da veldig godt. Jeg pleier å gå til bakeren å kjøpe ferskt brød (mens gubben jogger),så har vi nesten bare gresk ost,slik hard og salt,som vi gomler i vei på. Smaker himmelsk :lol:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

15. Jul 11, 18:10:55 #100 Last Edit: 12. Nov 11, 12:48:47 by kaka
Det hørtes også deilig ut, frudiddi. Siden jeg var usikker på mulighetene, - og avstand til baker, tok jeg med den svarte, firkantene og holdbare brød-varianten, - men, som du ser; jeg fikk også tak i brød i nærheten  :grin:

Blomstene rundt balkongen, ja, de var en fryd. Jeg koste meg virkelig i de omgivelsene, - og fulgte spesielt med på utviklingene hos de rød-orange (vet ikke navnet) . Da jeg ankom, var de lukket, så sprang de gradvis ut. Flotte i alle stadier!
KariK

Tjorven

Du verden, frokost til 2,50 € må vel nesten bli billigere enn å handle inn selv, men det er jo koselig med egen frokost på balkongen også da  :)
Fikk den gode Hellaslengselen av stemningsbildene dine, og flott blomsterserie, kaka  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

16. Jul 11, 12:20:58 #102 Last Edit: 12. Nov 11, 12:49:32 by kaka
Frokosten var billig, ja, og \"herr Athos\", Vasilji, var opptatt av å få formidlet at dette kun var ment som service, - ikke noe å tjene på. Han sto bak bardisken og sørget for at vi fikk med oss det vi ønsket.
Frokosten var enkel, men helt grei. Egg flere dager, faktisk. Brødet var nyydelig! Tror ikke jeg har smakt så god loff i Hellas før.
Uteplassen var jo også trivelig, og ga mulighet for kontakt, dersom man ønsket det.
KariK

kaka

16. Jul 11, 22:32:28 #103 Last Edit: 12. Nov 11, 12:50:44 by kaka
Hotell Athos har også en fin takterrasse. Deilig å tilbringe litt sen ettermiddag der oppe med en bok, - eller bare la blikket flyte rundt der oppe.
KariK

Frost

Så flotte bilder fra Samos! Takk for titten. :)

kaka

Hyggelig, Frost  :grin:
Det var jo mye fint å se.
KariK

kaka

17. Jul 11, 15:16:10 #106 Last Edit: 12. Nov 11, 12:52:11 by kaka
Jeg hadde lyst til å forsøke meg på andre strender enn de inne i byen. Psili Ammos lå for langt unna for å gå dit, var jeg blitt fortalt. Da fikk jeg gå i motsatt retning. På min først rekognoseringstur hadde jeg jo sett at stranden strakte seg langt videre. På kartet så jeg en by ved enden av stranden, så det ut som: Ireo. Kanskje jeg orket å gå dit?

Jeg begynte turen bortover, - forbi Doryssa-anlegget og videre, forbi flyplassen. Jeg fant ut at jeg ikke trengte å ha Ireo som mål.  :wink:  Jeg skulle jo tross alt hjem igjen.

Omtrent ved enden av flyplassen, tror jeg, tok jeg ned på stranda. Der var det fin småstein, slik jeg liker det.
Jeg obesrverte folk som gikk tur i vannet og konverserte!!Jeg oppdaget jo selv etterhvert den grunnen som gikk langs stranden, et stykke uti vannet
I dette området var det lite folk på stranda, og jeg pukket en solseng ytterst i rekka. Gratis til og med, men med service-knapp!!
KariK

kaka

17. Jul 11, 15:20:27 #107 Last Edit: 12. Nov 11, 12:52:58 by kaka
Jeg foretrakk å velge tidspunkt for innkjøp selv, og la meg i stedet godt tilrette under parasollen. Her var det godt å være, fin plass, god bok, deilig vann med tursti i bunnen, og ellers, - bare la blikket sveipe
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...