Logg inn med Facebook eller Google!

Hjelp! hvor i hellas??

Started by adatzen, 16. Jan 15, 17:28:53

Previous topic - Next topic

adatzen

 Hadde egentlig bestemt meg for å dra til platanias 2 mai. Men ble litt usikker....Hvor ville dere reist med to unger 9,10 år??
Noen plasser som er mer opplevelsesrik enn andre??  8)

Anders

Var det ingen som kunne gi noen hjelpende svar her? Må da være noen der ute som har noen erfaringer fra lignende situasjon? Hvis ikke kommer jeg bare til å anbefale Naxos igjen :-)

therese

slapp av!
Hellas i begynnelsen av mai er deilig. Er det nødvendig med så mye mer enn hav, mat og noen bøker?
Finnes overalt...

- men sikkert noen som har noen mer konkrete råd enn meg

Anders

Det er vel opplevelsen for de to små som er poenget, vil jeg tro?

therese

- har holdt for mine to, uansett alder   ;)

therese

- en luftmadrass gjør også susen!

oils

På den tida treng du hotell med basseng. i 2014 var været ustabilt, og stranda deretter. Finn noko med godt utval i bassemg. har vore på strekninga Chania -Platanias mange gonger. i år skal vi med 2 små på 2og 3 til Platanias.  Treng du sandstrand så er nok Agio apostoli tryggast på den tida. Men gi vink om kva selskap du reiser med, så kan ei gje deg tips til hotell og område. Vi har nytta Apollo


mouche

Er vel ikke så varmt i bassengene heller på den tiden med mindre de er oppvarmet og er det så mange av de?

oils


adatzen

 ;D Tusen takk for alle svar! :) Ungene er litt slik som meg,elsker å dra å se på ting og oppleve litt mere enn basseng kanten. Selv om det jo er en viktig del det også.Men en uke kun rundt bassenget,....,da kunne vi jo like greit vært på et innendørs badeland i Norge ei uke.
Etter å ha lest en del på nettet ,tror jeg at jeg heller mot å dra til Agia marina,kontra platanias....? noen formeninger om det. Inntrykket jeg har fått av å ha lest på ulike sider er at denne plassen er mere koselig?

Apollo har dessverre ingenting ledig den datoen jeg skal reise. så om det blir agia marina står valgene ovenfor Alexandra Beach eller Blue star stefan village med star tour,vannskliene er jo et pluss der.

Men til min store skuffelse leste jeg på en nettside,tror det var Apollo sin side,at badelandet åpnet ikke før i midten av mai. samt så var det et par utflukter som ikke startet før i midten av mai :/  Nå er det begrenset hva vi rekker på en uke,kanskje det bare er nok å gå gatelangs og se på folk og fe,men veldig synd om det ikke går en eneste utflukt når vi er der. Noen som vet noe om dette? Har allerede begynt å få reisefeber  ;D
Håper vi finner oss en favoritt plass i verden  ;)
Kan som dere kanskje har skjønt ikke dra senere i hverken mai eller juni.

adatzen

Alternativene fra den flyplassen jeg reiser er Rethymnon,Agia marina,Platanias,Kolimbari, og Gerani  :D

therese

Det bruker å gå ganske greit å bruke rutebussene på Kreta, om det kan være aktuelt for å komme seg rundt:
http://bus-service-crete.com

Hovedbusstasjonen i Chania ligger sentralt, ikke langt fra havnen:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zpIHAXHCiXTM.kosaZ1kjbpww&ie=UTF8&t=m&oe=UTF8&msa=0
Billetter kjøpes før du går på, og min erfaring er at de snakker engelsk i luka.

Om fottur kan være aktuelt har jeg en fin tur å foreslå, som egner seg for unger i den alderen:
Imbros-ravinen. Jeg kan komme med praktiske tips om det er interessant.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...