Logg inn med Facebook eller Google!

...den løse tråden...

Started by Anders, 04. Apr 13, 20:24:00

Previous topic - Next topic

Anders

Og siden bordeller ble nevnt... den eldre herre til den unge dame:
"Hadde jeg visst du var jomfru ville jeg tatt meg bedre tid"
"Og hadde jeg visst du hadde det så jækla travelt så hadde jeg fått av meg strømpebuksen!"

Sjøløve

Bare siden jeg er i gamet   ;D

To sykepleiere hadde bestemt seg for å feriere nær naturen  
To yngre sykepleiere fra Oslo hadde bestemt seg for å feriere nær naturen. Etter litt "research", kom de frem til at leie av sæter i Gausdal måtte være midt i blinken. De avtalte med bonden diverse ønsker for å få mest mulig autentisk sæterliv. Blant annet skulle de få med seg ei ku til sæters. Bonden hadde gått med på dette, men angret seg. Han var litt av en spilloppmaker, og hadde leid opp en godmodig okse i stedet for. Dette sa han ikke noe om, og fikk heller ingen reaksjon fra jentene. Når ferieoppholdet var over, kom sykepleierne ned fra sætra og satt ved kaffebordet hos bonden da han forsiktig lurte på om krøtteret hadde svart til forventningene. Sykepleierne så på hverandre. De hadde jo hatt det så kjempefint på sætra, men de måtte innrømme at kua ikke hadde vært noe tess, så den ene sa forsiktig: Den kua Deres var svært snill, men mye melk fikk vi ikke ut av den. Men det ble da en skvett hver morgen til kaffen iallfall.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

...dette blir dyrisk... :-)

Atle

Quote from: IngeS on 04. Apr 13, 20:46:51
Fikk et spørsmål her om dagen som jeg bare måtte svare at jeg kjenner ikke til det. Spørsmålet lød: Er det bordeller i Pythagorion? Han som spurte påsto at det var mange på Kreta. Kanskje de finnes i de store byene på fastlandet, men er det bordeller på øyene?

(Var denne løssluppen nok?)


Vet at det var på Skopelos for noen få år siden, uten at jeg var på besøk dog :-)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Hm.... det foran kommaet betviler jeg ikke...

Atle

Hahaha, itte kommaet e og heilt korrekt  ;D
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

....row row row your boat.... gently down the stream...

:-)


hvornår var det flyet deres landet sa du? 12?

Anders

Og egentlig begynner eg å bli litt dritlei bilde tå kvitkalka hus og smale smug og långe strender... eg vil ha bilder av hollaboloi! Ingen som legger ut bilder av ka de gjør etter at teppet går ned? Burde vært en tråd for det og... denne får holde?
Tråden for de unevnelige øyeblikk?

kaka

Ville blitt veeeldig kjedelig, Anders, - med bilder etter at teppet har gått ned.
- hva er så spennende med, feks en fot til svaling, oppå overlakenet?
KariK

Anders

...ingenting spennende i det hele tatt... men tråden er jo løs?

Ole

Kanskje noen vil teste ut disse? Noen som skal til Hellas snart???  ;D ;D


Tommy

Quote from: Sjøløve on 04. Apr 13, 21:25:26
Bare siden jeg er i gamet   ;D

To sykepleiere hadde bestemt seg for å feriere nær naturen  
To yngre sykepleiere fra Oslo hadde bestemt seg for å feriere nær naturen. Etter litt "research", kom de frem til at leie av sæter i Gausdal måtte være midt i blinken. De avtalte med bonden diverse ønsker for å få mest mulig autentisk sæterliv. Blant annet skulle de få med seg ei ku til sæters. Bonden hadde gått med på dette, men angret seg. Han var litt av en spilloppmaker, og hadde leid opp en godmodig okse i stedet for. Dette sa han ikke noe om, og fikk heller ingen reaksjon fra jentene. Når ferieoppholdet var over, kom sykepleierne ned fra sætra og satt ved kaffebordet hos bonden da han forsiktig lurte på om krøtteret hadde svart til forventningene. Sykepleierne så på hverandre. De hadde jo hatt det så kjempefint på sætra, men de måtte innrømme at kua ikke hadde vært noe tess, så den ene sa forsiktig: Den kua Deres var svært snill, men mye melk fikk vi ikke ut av den. Men det ble da en skvett hver morgen til kaffen iallfall.



Sedan det vart tal om kreatur o bönder här så kom jag å tänka på en historia från Östergötland som kanske kan betraktas passa in på temat "den lösa tråden" :)

En gammal bonne hade vart på marknan i Skänninge, å var på väg hemåt efter väl ordnat förvärv, businessen hade gått bra, å plånboken var välfylld med intjänade riksdaler. Förnöjd med sig själv efter ett par tre supar éller så, satt han å halvsov på vagnen bakom hästen som lunkade hemåt mot gårn o frugan hans. Då plötsligt stegrade sig hästen o ekipaget tvärstannade. Bonnen ragla till o blev med ens tvärvaken, å framför dem ringlade en orm, Hästen slog sina hovar mot den ringlande varelsen. Som visade sig kunna tala, ety det var en förtrollad orm, o han bad nu bonnen om hjälp mot hästens närgångna klampande hovar. "Om du räddar mig från döden i denna stund så ska du få tre önskningar uppfyllda, å de besannas i morgon när solen går opp, jag lovar", sa ormen. Å va fasiken tänkte bonnen, va har jag att förlora på det å höll in hästen så ormen kunde ringla vidare på sin färd.

Så funderade han på sina önskningar:
1. Så fager var han inte längre, så det önska han sig att bli
2. Å inte var det så värst mycket med armstyrkan heller, så det fick bli nästa önskan
3. Å mandomen liknade ju mest ett uttorkat fikon så han önska hans ble lika stor grann som hästens som drog vagnen  :hest45:

Så fick det bli..Om morgonen när han vakna opp, undrade han om han drömt alltihop  ::)
Yrvaken ställde han sig framför spegeln i salongen, å jooda ung å fager såg han då ut, å muskler som en atlet hadde det bitt. Så kikade han då neråt mandomen till........
Å såg då att det va ju fasiken så synd att han ikke tänkt på att han hade märren till å dra vagnen igår.  :vinke:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...