Logg inn med Facebook eller Google!

Hoteller

Started by Tor-Egil, 24. Jan 12, 12:37:41

Previous topic - Next topic

Tor-Egil

Hei Hellasvenner  :)
Vi har i Juni 2012 tenkt å reise med fly fra Rygge. Flyene går til Kreta,Kos, Thessaloniki og Korfu.
Vi er ganske godt kjent på Korfu, men har som regel reist med charter, så vi er ikke så godt kjent med hoteller som ikke er i katalogene til charterselskapene.
Har funnet ut at det kan bli ganske mye rimeligere å ta "kun fly" og bestille hotel selv.
Er det noen av dere som har erfaring med hoteller, eller hoteller dere kan anbefale på ovennevnte stedr?
Ser fram til mange spennende svar  :)
Tor-Egil

IngeS

Hei Tor-Egil

Prøv et søk på ordet Hotell og merk av at det skal søkes i overskrifter
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

marjana

Jeg kan dessverre ikke anbefale noen bosteder på dine nevnte steder, men du kan skrive inn en øy/et bestemt sted på en øy osv. under accommodation på Greek Travel Pages:
http://www.gtp.gr/accomodationform.asp  Her får du opp de aller fleste bostedene på et sted. Da kan du sjekke fergtidene med det samme også!

Hvis du googler accommodation og feks. Kos bør du også få opp sidevis med treff.

www.booking.com er et bra søkested. www.tripadvisor.com også. Begge steder har kommentarer fra andre reisende om bostedene.
Glika i zoi

Ole

Bare vær oppmerksom på at ikke alle innlegg hos disse to er til å stole på. Booking.com har hotellene som kunder, og man får ikke legge ut det man ønsker etter å ha bodd på et hotell. Booking.com sensurerer, og dette har jeg selv opplevd. Etter at det var innbrudd på rommet mitt i Athen nå i høst, lar de meg ikke skrive dette i min bedømmelse av hotellet. Skulle noe slikt stå i en review, så vil hotellet miste kunder, og booking.com vil miste inntekter. Omtalene av hotellene er mao. lite verdt!

marjana

Jeg har ikke hatt problemer med å få lagt inn kommentarer, selv om jeg har vært litt lunken i min begeistring. Men de setter tydeligvis en grense ved innbrudd, men lar klage på møkkete tepper og dårlig service få gå igjennom da. Jeg synes uansett at man kan få et visst inntrykk av et hotell hvis de har et knippe kommentarer.
Objektivt blir det vel aldri!
Glika i zoi

Tjorven

Jeg skulle overnatte kun 1 natt på Naxos, før jeg dro videre, og booka for første gang gjennom Booking.com. Hotellet så nydelig ut, og hadde en spesiell innredning. Det var litt dyrere enn hva jeg vanligvis betaler, men ville unne meg dette. Det skulle jeg aldri gjort   :( Fikk istedet tildelt rom på nabohotellet (samme eiere skulle det vise seg) et lite og meeeget enkelt og nedslitt rom, der det i tillegg stanka innestengt mugg. Usj. Måtte betale samme pris for dette. Jeg er sjeleglad jeg bare skulle være der ei natt, men jeg kommer ikke til å bruke Booking.com igjen.


Holder meg til "gammelmåten" min å gjøre det på: Googler først på øya/stedet jeg skal til og da dukker det gjerne opp egne nettsteder for disse. Der fins som oftest også bostedsoversikt i tillegg til mye annen info. Man kan også søke på øygruppa den ligger i. Jeg velger meg ut noen bosteder, og kontakter dem direkte via mail eller kontaktskjema på nettstedet når det fins. Da får bostedene mine forespørsler direkte, og jeg kan spørre om pris og annet jeg lurer på. På den måten vet jeg hva jeg får, og til vilken pris. Hyggelige mailer får man også   :) 


Nå går jeg ganske grundig til verks i min søken, men hittill har jeg alltid blitt veldig fornøyd med bostedet jeg til slutt velger   ;D Jeg foretrekker små familiedrevne "pensjoner", og ikke store hotellkompleks, men det er jo en smakssak. Dessverre har jeg ingen konkrete tips å gi deg til de stedene du skal til, men du finner nok mye ved å google på stedsnavnene.
Lykke til med planlegginga, Tor-Egil.



There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...