Logg inn med Facebook eller Google!

Nattlige refleksjoner... en brannfakkel?

Started by Anders, 01. Oct 11, 00:37:57

Previous topic - Next topic

Anders

Og nå ser jeg i ymse publikasjoner at det faktisk snakkes om en "kontrollert konkurs" i Hellas... at de skal "få lov" til å trekke seg ut av euro-samarbeidet og avskrive gjelden sin på den måten... det er vel de store,sterke sitt forsøk på å vise handlekraft og at de har kontroll?

For oss andre betyr det vel at de lar Hellas seile sin egen sjø? Grekerne blir overlatt til seg selv og må ordne opp i sine egne problemer? Hvordan skal de klare det uten å kappe av det beinet de allerede har skjært til? Blir ikke det en slags "Rykk-tilbake-til-Start" for dette landet de fleste av oss her inne på forumet har fått et slikt godt forhold til? Betyr ikke det fritt-frem for storkapitalen og "effektiviseringstiltak" over hele fjølen?

Jeg gruer meg... de høvler vekk Zas og lager internasjonal flyplass... det blir tolv etasjers hotellkomplekser langs Plaka Beach... Kouffonissi blir et bunkers-anlegg og Samos og de der burde jo egentlig tilhøre Tyrkia, burde de ikke???


Tjorven

Quote from: Anders on 02. Oct 11, 23:08:17

Jeg gruer meg... de høvler vekk Zas og lager internasjonal flyplass... det blir tolv etasjers hotellkomplekser langs Plaka Beach... Kouffonissi blir et bunkers-anlegg og Samos og de der burde jo egentlig tilhøre Tyrkia, burde de ikke???


Huff Anders, jeg blir helt deppa av å lese dine mulige "framtidsutsikter" for Hellas   :'(  Like før jeg stikker hele hodet i sanda nå, men har nå fremdeles håpet i behold.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

Hvis vi skal tenke fornuftig i det hele. Ja da må det være bedre for Grekerne hvis de i det hele tatt får opp turismen og inntektene dfor deres eget beste. For hvis valget deres sto mellom øde landsbyer med butikker som har gått konkurs, eller hotllkolosser med bamsklubber uansett på hvilken øy det gjelder. Ja da må sistnevnte være det beste for grekerne. For jeg har vel adri hørt så mye syting om dærlig økonomi og fravær av turister som det var på denne turen. Banker var tomme for penger i minibankene i Karfas. Nesten ingen som var på tavernaene. . Nei det ser ikke lovende ut dette
Yamas til livet og til

Frost

Men nå er det jo utenom sesongen. Jeg har ikke inntrykk av at det har vært slik tidligere i sommer? Det var ihvertfall en del turister på Kefalonia i august.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | Today at 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...