Logg inn med Facebook eller Google!

Generalstrejk lamslår Grekland

Started by Tommy, 24. Feb 10, 15:21:25

Previous topic - Next topic

bengalow

Tommy! Håll inne med dina sarkasmer, tack! Ditt inlägg är bara surt och menat att retas, vilket du lyckas ofta med. Varför gör du det? Snart känner jag att jag fått nog av Hellasforum, p.g.a. dig.....



Jag läste i tidningen att hela 76% av den grekiska \"befolkningen\" var emot strejken.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"Tommy! Håll inne med dina sarkasmer, tack! Ditt inlägg är bara surt och menat att retas, vilket du lyckas ofta med. Varför gör du det? Snart känner jag att jag fått nog av Hellasforum, p.g.a. dig.....
:offtopic:

Det var ingen sarkasm, ditt inlägg hade inget med ämnet i tråden att göra, du slirade helt enkelt bort från det, och då får du nokk tåla att bli lite \"retad\"   :hello2:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Epicuristen

Quote from: \"IngeS\"
Quote from: \"Epicuristen\"Nei jeg ba deg jo ikke om å stille opp i guvernørvalget heller da! ;)

Å dæven, æ som trudde at du sku ha mæ som statsminister.

Tja... Kunne det ha blitt så mye verre? :lol:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Tommy

Quote from: \"Epicuristen\"
Quote from: \"IngeS\"
Quote from: \"Epicuristen\"Nei jeg ba deg jo ikke om å stille opp i guvernørvalget heller da! ;)

Å dæven, æ som trudde at du sku ha mæ som statsminister.

Tja... Kunne det ha blitt så mye verre? :lol:

Då hade vi nokk tusan fått se på Generalstrejk, förlåt Guvernörstrejk menar jag :lol:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ingeir

Dere som er der nede, kan dere fortelle om krisen har påvirket prisene på overnatting og tavernabesøk?  I fjor gikk visstnok prisene opp 3-5 % uten at jeg merket noe til det under mitt besøk på Naxos.
Ikke ødelegg en god historie med krav om ugjendrivelige fakta. Den kan være godt jugi!

ROLLE

Iallafall lamslås flygfältet i Athen av strejk idag ?  Har varit förut i Grekland då det strejkats, och alltid har det gått över förr eller senare. Bra att människorna har strejkrätten kvar. Kapitalisterna och andra borgare har alltid önskat att det skulle kallas brottsligt med strejk ?
Vi kör ju med samma strejkvågar i Suomi också ? Var de konstaterades igen hur brottsligt det är när en knegare täcks vilja ha mera betalt och kräver uppsägningsvederlag och ej är solidariska mot arbetsgivaren då det går dåligt ? Säg den gång kapitalisten har varit solidarisk vid tex massuppsägningar ?
Det var någon lustigkurre här som undrade hur det blir med priserna i Hellas nu då allt är åt helvete ? Kanske han tror att det blir ett U-land med detsamma, så han kan stanna en vecka längre på semester i år, o går och hoppas på konkurs ? Greken har klarat sej i 2500 år på ruinens brant men alltid mått bra ? Om staten mår sämre ibland beror säkert på någe helt andra saker. Kanske det rent av skulle vara hälsosamt med en inflation som skulle vara 10 % per dag för turisten ?
Vi ses i Grekland i höst igen som förut !! 100% på tobak och 200 % på sprit skulle göra gott för turismen ?

Anders

...spriten kan vel max bli 96%... :-)

eijukka

Quote from: \"ROLLE\"Det var någon lustigkurre här som undrade hur det blir med priserna i Hellas nu då allt är åt helvete ? Kanske han tror att det blir ett U-land med detsamma, så han kan stanna en vecka längre på semester i år, o går och hoppas på konkurs ? Greken har klarat sej i 2500 år på ruinens brant men alltid mått bra ? Om staten mår sämre ibland beror säkert på någe helt andra saker. Kanske det rent av skulle vara hälsosamt med en inflation som skulle vara 10 % per dag för turisten ?
Vi ses i Grekland i höst igen som förut !! 100% på tobak och 200 % på sprit skulle göra gott för turismen ?

Kanske behöver vi lite sarkastisk humor i denna situation Rolle :angel4: ! Toivottavasti kaikki ymmärtävät sen eikä kukaan vedä hernettä nenään :cyclopsani: !
KALO SAVVATOKIRIAKO!

Mixelite

Selv er jeg bekymret for prisnivået for å gå ut og spise. Ikke for egen del, vi overlever jo alltid som er på ferie, men for grekernes. Jeg synes det ville være synd hvis \"spisekulturen\" deres skulle forsvinne til fordel på tilsvarende kultur som vi har her i landet;

Mange går kun ut og spiser ved spesielle anledninger fordi det er dyrt. Og fordi så få er ute og spiser, må prisene være tilsvarende høyere enn om vi var ute og spiste oftere. Lav omsetning=høyere priser for å få samme inntjening=færre som går ut og spiser=enda lavere omsetning=enda høyere priser for å få samme inntjening = enda færre som går ut å spise ..... Er min teori.

Sånn sett er det vel en bekymring på egne vegne også. Jeg synes det er koselig å spise omgitt av \"støyende\" selskap av grekere som koser seg :)

marjana

Bare en kommentar til Mix: De lokale grekerne der jeg er på ferie går sjelden ut på taverna for å spise lenger. Det har vært for dyrt for dem i flere år nå. De stikker innom stambaren for å treffe folk, for å se fotballkamper på satelitt-tv, men bruker omtrent ikke penger i baren heller. En frappe eller en øl eller to, på en hel kveld.

Greske turister fra Aten, som er på ferie, går gjerne ut og spiser hver kveld, og bor også på hotell i en uke eller to. Hotellvertinnen, som jeg snakker en del med, sa til meg at uansett hvor dårlige tider det er i Hellas, så vil grekerne alltid prioritere ferien sin. Så hvis det bare bir en uke ferie istedet for to, men med fest, mat og glede, så heller det.

Men det har blitt mye dyrere for oss alle, så ifjor var de fleste, både de lokale og europeiske turister, nesten alltid på gyroshjørnet der det var ferskere, bedre og mye billigere mat og drikke. Vi slo ofte sammen et par bord der vi ble litt tilfeldige som kom for å spise, men hyggelig, og delte på alt.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...