Logg inn med Facebook eller Google!

Været i Hellas akkurat nå!

Started by Torill, 11. Sep 09, 20:45:23

Previous topic - Next topic

xristina

Det har visst bøttet ned på Kos de siste to dagene. Flaks at man dro hjem før det startet... Men i dag skinner sola, så da håper jeg at det holder i lang tid framover.

Ninette

Quote from: \"xristina\"Det har visst bøttet ned på Kos de siste to dagene. Flaks at man dro hjem før det startet... Men i dag skinner sola, så da håper jeg at det holder i lang tid framover.

La oss endelig håpe at det er regn Ofritis sin ingeniør forbinder med vinter :-)

Selv om jeg planlegger aktiviteter som ikke avhenger av sol og høye temperaturer, er jeg lite motivert for snø i høstferien min :-) Selv på Andøya er fortsatt \"a\'bæra\" :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Niaas

Har nettopp kommet hjem fra Karpathos, og der kom tidenes regnvær på fredag. Det regnet og tordnet noe helt utrolig, strender ble ødelagt, hoteller ble oversvømt, og elvene som vanligvis ikke synes, banet seg vei igjen. Alle vi snakket med sa at de aldri hadde opplevd maken!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Torill

Ja vær er noe underlige greier!!! Vinterstorm på østlandet i juli,var vel også litt utenom normalen!
Værmeldingen for Hellas imorgen var vel også ganske ustabilt. Men det er vel normalen i Hellas. Nærmer oss midten av september tross alt :blackeye:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Ja, det merkes også på været at øko-balansen er forstyrret, både her og i Hellas. Og dessverre er de vi mennesker som må ta den største skylda :(
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Ja,ikke sant Tjorv :blackeye:
Godt å ha deg trygt hjemme igjen hvertfall ;)
Ingen kan alt - alle kan noe.

Sjøløve

Vi kom hjem i går formiddag etter 15 dager i Kykladene - og, ja, været har variert en del.
Vi kom til Amorgos natten til lørdag 29. august - og hadde strålende solskinn og rolige vindforhold de første dagene.  2-3 dager med heftig blåst på Amorgos - men fremdeles sol fra skyfri himmel og flott i le for vinden.
Vi dro så til Koufonissi - der var det aldeles herlig med knall sol og nesten ikke en krusning på sjøen - falt pladask både for øya og været !
Videre til Naxos - væromslaget kom nok mandagen 7. sept.  Fremdeles en del sol - men det hadde blåst opp - og tirsdagen var riktig ufyselig med kraftig vind og mer eller mindre overskyet hele dagen.  Resten av forrige uke var nokså variabel, med en del skyer og litt sol innimellom - men det har nok vært lokale variasjoner etter hvor i Hellas folk har oppholdt seg.
Skjønte det hadde regnet kraftig på fredagen på øyene lenger øst, bl.a. Karpathos.  Vi var da på Santorini, fint strandvær fram til midt på dagen, da kom regnet, men ikke styrtregn, det silte rolig ned noen timer pluss noen tordenskrall en periode.
Summa summarum - kunne nok ønsket bedre vær den siste uka - men det er jo noe som heter høst i Hellas også, den har vel kommet tidligere i år da.
Fikk melding fra Anita på Naxos i går, da var det sol og fint og 27 grader - og værmeldingen ser ganske lovende ut for denne uka :flower:  :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Magnolia

Ikke la dere lure av Storm eller Yr. Jeg er her nede i paradiset. Joda, vaeret er saa som saa, men paa langt fra saa ille som de norske vaermeldingene melder. Den foerste uka mi her nede var det bare meldt uvaer, men vi har hatt en dag med regn. For det meste har vi hatt solskinn, men en del skyer og bitte litt regn. Vaermeldingen for denne uka er minst like ille, saa det blir spennende aa se hvordan det utvikler seg.
Til dere som skal reise nedover snart: Ta det med ro, dere kommer til aa faa mye flott vaer, selv om det kanskje ikke blir saa flott som vi er vant med i september. Her har vi vindstille og temparaturer paa ca 30 grader hver dag. :) Vi nordmenn taaler vel ei regnbyge i ny og ne. :)
Gled dere til ferien og ta med paraply. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Heidrun

Fint Magnolia. Men av prinsipp tar jeg ikke med meg en paraply til hellas
Yamas til livet og til

Liv

Fersk rapport fra Kreta;

Vaert idag og i gaar har vaert varmt og godt,masse sol. Nydelig badetemperatur :-)
Fredag var det skikkelig uvaer, ikke bare noen faa regnskyll som jeg ser nevnt noen steder her. Det var kort sagt horribelt med mengder som kom ned, lagde kaos overalt. Mye torden og lyn.
Her regner det normalt ikke i september i ,motsetning til oyer som ligger lenger nord og fastlandet.Ser i en annem traad det er refert til en i Rethymnon som sa at vinteren vil komme tidlig. Han sikter da til regn, ikke sno. Sno er uvanlig paa Kreta, kan dog forekomme. Mye regn = vinter.
Har ikke temperaturmaaler her jeg sitter paa en internetkafe nede ved havet. Men det var 25 C i skyggen i morges. Har gaatt et par timers tur langs havet,.Naa maatte jeg bare trekke inn i skyggen...det sitter vel litt ;-)

Liv

Quote from: \"Torill\"Ja vær er noe underlige greier!!! Vinterstorm på østlandet i juli,var vel også litt utenom normalen!
Værmeldingen for Hellas imorgen var vel også ganske ustabilt. Men det er vel normalen i Hellas.
 Nærmer oss midten av september tross alt :blackeye:

Normalt for nordlige oyer og fastlandet.

Ninette

Godt å høre at det er finvær igjen på Kreta.

Fortsatt fin ferie :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...