Logg inn med Facebook eller Google!

Athen - Naxos - Kos

Started by xristina, 20. Jul 09, 07:41:24

Previous topic - Next topic

Liv

Flotte bilder igjen og leserbrev. :flower:

Artig å se fra ei øy som jeg ikke har vært på.
Athen er en by jeg aldri blir \'\'mett av\'\'.

Frost

Naxos så virkelig flott ut.

brit

Flotte bilder og morsomt fortalt...du kan det du Xristina. Sitat:\" Vi vekket fuglene og hang opp sola....\"
Gleder meg til mer! :flower:  :flower:

Turid

Så morsomt å være med dere på tur, Xristina. Fine bilder og herlige stemninger. Jeg koser meg med skildring og bilder.
Det er etter regn at fuglene synger!

Anne

Kjempeartig Xristina og masse flotte bilder. Gleder meg til litt Kos.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

xristina

Kos 11.06.-24.06.

Etter å ha blitt vugget i søvn av Egeerhavet, og sovet godt etter det, våknet vi til en gryende morgen. Vi pakket sekkene og kom oss opp på dekk tidsnok til å få med innseilingen til Pothia på Kalymnos.











Og om Riitta, Astri m.fl. kan sneppe ut av drømmen nå, så reiser vi videre! ;-)

\"Himmelen brenner\" er et forståelig uttrykk når man ser dette!


Jeg liker egentlig soloppganger bedre enn solnedganger.


Det aprikosfargede huset, og de gule og hvite parasollene midt i bildet, er Plaza. En av mine oaser på Kos.


Morgenstemning...








Fortsatt en av verdens flotteste politistasjoner!


Denne lille seilbåten likte Per...


Fint i resepsjonen på Diagoras!


Snart kunne vi sette bena på favorittøya igjen




Vi var raskt ute av båten og fikk en taxi med en gang. Da vi stoppet utenfor Imperial hotel i Amerikis street kjente jeg roen kommet, og jeg konstaterte at det var godt å komme hjem!

Klokken var bare 07.15 da vi kom til hotellet, men vi ble tatt godt i mot av mor og far som kunne fortelle at leiligheten vår ventet. Det ble en rask tur opp for å pakke ut, finne fram badetøy, pakke strandbagen og ta litt morgenstell... Etterpå tuslet vi ned på Plaza. Pappa\'n til Abraham som driver Plaza, døde i oktober. Han brukte hver morgen å sitte på en liten kafenion på nabostranda. Vanligvis ville han sagt \"kalimera agapi mou\" og blunket til meg. Jeg tok meg selv i å se etter han, svelge tungt og konstatere at han faktisk er borte. Livet går sin gang!

Gjensynsgleden var stor da Abraham dukket opp. Det var godt å få gitt han en klem og det var deilig å vite at her skulle vi være i 12 dager!

Noen ganger må man jo ofre seg... Okay da - jeg innrømmer det - ringer er moro!!!




Som de fleste har fått med seg, så forlovet Per og jeg oss på Kos dagen etter vi kom dit. Denne vakre buketten fikk vi fra familien på hotellet. Den sto i leiligheten da vi kom tilbake fra stranda dagen etter.


Etter et tips fra Ole faktisk, spiste vi middag på denne restauranten en kveld, og det var virkelig bra! Nydelig mat, og antagelig hele turens flotteste toaletter...


Dette kommer til å bli et kjent ansikt for de som ev skal følge Chaterfeber fra Kos til våren. Dette er Tomas som jobber på West i bargata, er gift med svenske Annelie og hun er sjefen på Strand Cafeet. Tomas var en av rådgiverne til Chaterfeber-folket. En utrolig sympatisk og hyggelig fyr, men som har noen snåle uttalelser noen ganger, om jeg skal stole på mediene.


Dette er jo bare kjempeflott?




Noe vakkert som veier opp for det stygge...


Dette er hotel Imperial














Gutta hadde lyst å dra på båttur i år igjen, og sammen med noen engelske venner dro vi av gårde med Odyssey til Vathi, en \"privat\" badevik og Pserimos. En herlig dag på sjøen!







Vathi på Kalymnos














Et plask i det blå


Herlig herlig herlig!!!


På vei fra Kalymnos til Pserimos så Per og jeg noe som følt i vannet, og vi tenkte at det var søppel. Så ut som en brun papir-søplesekk som vi fikk i søplebøttene før.

Men så så vi enda en \"pose\" og kapteinen konstaterte at det var en havskilpadde. Og den var stoooor! Vi tok en ekstra runde med båten, men havskilpadden hadde dykket, og borte var den.

Pserimos












Det er stadig utbedringer på Kos, og nå holde de på å bygge sykkelstier, lage bredere fortau, begrense muligheten til å parkere. Dette blir bra! De har allerede gjort det i havneområdet.






Vi leide også bil fra en kveld til en annen. Og denne gangen hadde vi lyst til å reise opp i Zia for å få med oss solnedgangen til middagen. Som sagt, så gjort!














Nesten morgen var det tidlig opp, ut å kjøpe brød til frokost i leiligheten, og så var det ut å kjøre bil. Per er sånn som skal prøve alle veier som går oppover! Dette medførte at vi kjørte rundt i fjellet i over 6 timer, kun avbrutt av lunsj i Pyli. Kjempemoro, og mye flott å se:



De varme kildene - ikke spesielt fristende...












Det var noe med oss og skilpadder på denne turen...








En intens grønnfarge som jeg ikke har sett der før.












Bade-/barneglede! Favorittstranda mi...
















Dagene på Kos ble i hovedsak brukt til strandliv og avslapning. Akkurat som ungene ønsket. Og vi hadde hyggelige kvelder med gode venner av flere nasjonaliteter. Det er utrolig hvor fort dagene går når man har det som plommen i egget. Men vi STORkoste oss, og det varmet et gammel Kos-hjerte da barna ble spurt av noen familiemedlemmer etter hjemkomst; \"Hvor var det finest da?\" \"Kos! Og så Athen og så Naxos...\" Det oppsummerte vel egentlig greit hva vi voksne mente også. Men vi kan godt tenke oss tilbake til alle tre stedene en dag!

Ser jo ut som om vi har hatt en bra tur? Takk for følget! Mulig jeg kommer tilbake med noen enkeltstående bilder etter hvert...

Riitta

Så fint resebrev Xristina :flower: Och Kalymnos var ju med också :cheers: Kunde nästan inte slita mig från Potheabilderna :cyclopsani:  :clown:  Det var väl härligt och förlova sig där \"hemma\" på Kos :flower:  Pojkarna såg ut och njuta av resan hela tiden :bom:  Härliga bilder :flower:

Riitta

brit

Åh...Xristina.....jeg forstår din begeistring for Kos veldig,veldig godt!
Morsomt å få være med på tur!
Tusen takk for flotte bilder og kommentarer! :cheers:

Frost

Takk for turen til Kos. Det så veldig flott ut. Det ser ut som dere har hatt en fantastisk ferie hele gjengen. Gratulerer med forlovelse også. :flower:

Mixelite

Takk for turen så langt! Jeg håper virkelig at charterfeber tar seg tid til å vise noe av ditt Kos også!

Epicuristen

Nydelig Xristina! :biggrin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

xristina

Tusen takk for det! Hyggelig å ha dere med på tur også. :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...