Logg inn med Facebook eller Google!

Jentetur i september

Started by 5ifamilien, 18. Feb 09, 10:48:42

Previous topic - Next topic

5ifamilien

Hei igjen...

Forsøker en ny trå ...
Vi er 4 jenter à 35 +... som planlegger 1 uke i Hellas i september 09.
Vi ble anbefalt 3 steder av vårt lokale reisebyrå : Zakynthos, Korfu og Skiathos.
Vi ønsker helt klart sol og sommer - og er glad i sene timer på pub ol....
Noen som har noe ferfaring/anbefalinger til en av disse tre nevnte stedene og evt hvilken by og hotell ?

Tjorven

Hei damer.  På Zakhyntos har jeg aldri vært, og har ingen iver etter å komme dit heller, ettersom den virker som ei festøy for fjortiser. Jeg har ikke annet enn et dagsbesøk på Skiathos heller, men øya er jo viden kjent for sine mange fine strender, og her på forumet vromler det jo av \"Skiathotter\" også, så her er nok noe for en hver smak.

Og Korfu ja, der har jeg feriert to ganger, både i nord og sør. Denne vakre øya har liksom kommet litt i bakevja, virker det som. Må innrømme at det er mange år siden jeg var der selv, men husker den som ei spennende og ikke minst frodig øy.
Kassiopi var en koselig fiskelandsby (selv om det var ganske mye turister der den gangen) med flere fine badeviker, og jeg glemmer ikke de spesielle fjell/stein-formasjonene som omkransa strendene i Sidhari heller. Begge disse stedene ligger helt på nordkysten.

Ha en flott jentetur, hvorenn dere havner :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

Av de tre øyene du nevner (jeg har feriert på Zakynthos og Corfu. + en dag på Skiathos)), ville jeg valgt Corfu eller Skiathos..  :flower:

Livsnyteren

Jeg vil i hvertfall absolutt anbefale Skiathos.i hvertfall i forhold til Zakynthos.Jeg har vært på begge steder og Skiathos er et bedre alternativ.Jeg er enig med tjorven at Zakynthos har et litt fjortispreg over seg.Skiathos har både fantastiske strender og en utrolig koselig by i tilegg :cheers: Corfu vet jeg ikke så mye om desverre :flower:

Tzasiki

Corfu er en meget vakker øy, masse landsbyer, mye å se. Corfu by er bare helt flott!. Veldig italienskinspirert... Flott å gå der om kvelden...
Var der for noen år siden i to uker. Jeg likte meg godt på øya, moppet rundt \"overalt\".. Jeg moppet først, ektemann med min mor sittende bakpå bak meg, hadde to flotte uker..  Corfu er en mye større øy en Skiathos - og det er nok mer å se der for de som ønsker det. Anbefaler Corfu by på det sterkeste!..

Om Skiathos: tror nok at denne øya er praktfull også!! Kunne godt tenke med dit selv..Så meget vakker ut..
Var der bare en dag da
vi bodde to uker på Skopelos.. Så vi fikk sett så lite til Skiathos, kun litt i byen og på kaja før hjemreise Oslo.   (Landet på Skiathos og tok båten derfra til Skopelos).  

Alle disse øyene er jo så \"grønne\",  og frodige..  Så uensett hvor dere reiser - bra blir det!! God tur!.  :flower:  :flower:


\"Selv en reise på tusen mil, begynner met et lite skritt\". :colors:

marjana

Litt med tanke på at dere drar sent i sesongen, 9. september, og liker å være på PUB til de sene nattetimer, vil jeg gjette på at Corfu er livligst da.

Jeg har ikke vært noen av nevnte steder, men vet at det plutselig er veldig stille i september. Festen er over for sommeren. Da tar stort sett pensjonistene over, og de er aldri sent ute, så det er mange tomme/stengte puber og barer rundt omkring.

Steder med litt større byer vil alltid ha mer å tilby enn typiske turistøyer i september.

Kreta kan jo også være et godt alternativ. Fortsatt sommersesong der i september: Direktefly fra Norge, og mye forskjellig å velge i på en stor øy.
Glika i zoi

Torill

Det er fortsatt ganske livlig på Skiathos i september. Hvertfall i begynnelsen av september  :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...