Logg inn med Facebook eller Google!

Har du haft ferieopphåll på fastlandet ?

Started by Tommy, 15. Mar 08, 21:40:42

Previous topic - Next topic

Tommy

Jag tänkte bara mest på skoj lägga in en helt ovetenskaplig liten undersökning av medlemmarnas resvanor på det grekiska fastlandet här.

Alltså frågan är om man haft ferie på fastlandet någon gång, att ha stannat till för att byta flyg, eller ta sig vidare med båt räknas inte. Men annars kan det ha varit var som helst på fastlandet, inklusive naturligtvis Athen och Parga och Peloponessos.

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ingrid

Som jeg skrev i en annen tråd her, har jeg vært på ferie på fastlandet i Hellas 2 ganger. Og etter dine flotte reiseskildringer og bilder, Tommy, skulle jeg også gjerne sett mer av Nord-Hellas.

Barbro

Og jeg har vært i Afitos,Halkidiki..og ei lita badeuke i Kardamili,Peloponnes...
Ønsker meg mer av fastlandet..og håper å bli 100 år..så jeg rekker alt :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tommy

Quote from: \"Ingrid\"Som jeg skrev i en annen tråd her, har jeg vært på ferie på fastlandet i Hellas 2 ganger. Og etter dine flotte reiseskildringer og bilder, Tommy, skulle jeg også gjerne sett mer av Nord-Hellas.

Tack Ingrid, det var skojigt om det kan vara till inspiration.
Jag vill då säja att jag i min tur blev också inspirerad att resa till norra Grekland efter att ha läst en rese-skildring, som var skriven
av Admirala :-)

Så kan det bli, som ringar på vattnet sprider det sig, resandet och hur vi påverkar varandra i våra val. Tror jag alltså.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Jeg har også fått med meg deler av fastlandet, som har mye fint å by på. Har vært 3 ganger i  Parga og områder rundt, Kardamili samt historiske steder på nordøst-Peloponnes. Noen dager i Aten har det også blitt, og Pilion-halvøya var veldig spennende.Den kan absolutt anbefales, spesielt den lille fjellbyen Makrinitsa i nord. Magisk! :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

ouzolina

Jeg har ved flere tilfælde tilbragt min ferie på fastlandet. 2 gange har jeg \"bilet\" til Grækenland fra Danmark og kørt rundt på fastlandet fra nord til syd. Endte begge gange i Gythio og Mani.

En anden gang fløj vi til Thessaloniki. Lejede bil, og kørte øst. Nåede så langt som Komotini. Vendte om, og kørte vest til Kastoria, Florina m.fl.

Har også ved flere lejligheder holdt ferie på Pilion. Specielt ved den lille by Agios Ioannis, men også i Tzangarada, Kissos, Damouchari m.fl. Pilion er den del af Grækenland, der har den største plads i mit hjerte. Her er grønt og frodigt og en helt egen byggestil. Kan anbefales på det varmeste.

Mette
Skopelit på deltid

Tommy

Intressant resultat och kommentarer på denna omröstning så långt tycker jag, speciellt med tanke på Admiralas tråd om varför så få reser till fastlandet. Kanske är frågan felställd Admirala, du kanske skulle frågat varför så få berättar om sina fastlandsferier ? Varför skrivs det så lite om fastlands-semestrandet ? Är det inte riktigt \"rumsrent\" att semestra på fastlandet ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Nei men Tommy, har du ikke fått med deg alle trådene fra Peloponnes? Det planlegges jo forum-tur dit neste år, så husrent er det desidert ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

ouzolina

Jeg skriver gerne om mine ferier på fastlandet. Det er mere end husrent hos mig. Det er nogen af de bedste ferier jeg har haft.

Grunden er nok, at ingen forespørger om tips og triks til netop disse steder.

Det mere end 5 år siden jeg sidst har holdt ferie på fastlandet, så det er nok lidt sent at skrive detaljeret om disse rejser. Jeg har kun korttidshukommelsen og langtidshukommelse tilbage. Det der ligger der imellem kommer kun op i glimt  :laughing6:  

Mette
Skopelit på deltid

Tommy

Jo, så klart har jag sett Magnolias flotta beskrivningar och bilder från Peloponessos, o se bara vad det fört med sig, forumträff till hösten o
allt :-)

Det där med \"rumsrenheten\" var förståss en skämtsamt menad provokation.

Men jag tycker det skulle vara skojigt om fler ville delge sina reseminnen från fastlandet. Så låt det glimta på bara, Mette ;-). Är säker på att du har massa flotta bilder att visa från dina resor. Eller ?

Och andra som har varit någonstans på fastlandet, och inte sagt något än, kom igen, berätta :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Admirala

Quote from: \"Tommy\"Intressant resultat och kommentarer på denna omröstning så långt tycker jag, speciellt med tanke på Admiralas tråd om varför så få reser till fastlandet. Kanske är frågan felställd Admirala, du kanske skulle frågat varför så få berättar om sina fastlandsferier ? Varför skrivs det så lite om fastlands-semestrandet ? Är det inte riktigt \"rumsrent\" att semestra på fastlandet ?

At så få reiser til fastlandet er et faktum, Tommy, selv om det ikke nødvendigvis gjelder en majoritet av dette forumets brukere. Men ja, enig i at det godt kunne skrives mer om fastlandet, og jeg lurer som deg på hvorfor det ikke gjør det!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Tommy

Quote from: \"Admirala\"
Quote from: \"Tommy\"Intressant resultat och kommentarer på denna omröstning så långt tycker jag, speciellt med tanke på Admiralas tråd om varför så få reser till fastlandet. Kanske är frågan felställd Admirala, du kanske skulle frågat varför så få berättar om sina fastlandsferier ? Varför skrivs det så lite om fastlands-semestrandet ? Är det inte riktigt \"rumsrent\" att semestra på fastlandet ?

At så få reiser til fastlandet er et faktum, Tommy, selv om det ikke nødvendigvis gjelder en majoritet av dette forumets brukere. Men ja, enig i at det godt kunne skrives mer om fastlandet, og jeg lurer som deg på hvorfor det ikke gjør det!

Att turismen generellt sett inte är lika frekvent på fastlandet som på öarna har du säkert rätt i Admirala. Det är ju också en opplevelse man får när man reser runt där, men en ö är ju oftast mer geografiskt begränsad, så där är ju risken/chansen att stöta på andra turister större bara av den anledningen kanske.

Men samtidigt tror jag anledningárna till turistandet är fler på fastlandet än på öarna, eller ska man säja att målgrupperna av presumtiva besökare är av ett bredare urval.

Den senaste reseskildringen från fastlandet här på forumet är trevlig läsning tycker jag, från Paleros, jag fick lust att resa dit när jag läst den. O kanske gå på grisjakt på stranden :D

Så varför fler inte skriver, det kan man undra sa flundra.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...