Logg inn med Facebook eller Google!

aprepå cykling o sånt

Started by Tommy, 15. Dec 07, 19:04:33

Previous topic - Next topic

Tommy

Var inne på ett \"grannforum\" ( Kalimera ) o kolla runt lite bland inläggen, o fann något som fick min äventyrsreselust att svalla.

Läste om en kille från Göteborg som ska cykla till Grekland, han har tänkt börja i mars o vara borta ca 100 dagar. saxar lite ur hans inlägg här ;

citerat från inlägget på Kalimera ;

 \"i slutet av mars så börjar jag mitt Äventyr mot Grekland vilken väg ner det blir är inte klart ännu men jag har ju ca 100 dagar på mig att bestämma mig och ändringar under turens gång kommer det att bli.
Detta är ju ett Foto & Dokumentations äventyr om hur vi har det i Europa på cykel så därför har jag skapat en blogg som ni kan följa om ni vill.
Men jag kommer även att skriva här om detta äventyr, framförallt när jag har kommit ner mot Greklands gräns.

http://eleuthera1965.spaces.live.com ni kan gå in här och läsa om förberedelserna kika på lite bilder och kommentera eller ställa frågor.\"

Detta ska bli skoj att följa med i tycker jag  :bounce:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Frappe

Jag håller med, min ena son har tjatat i några år om att någon gång ska han cykla till Grekland! Så denna sida är lagd till favoriter och kommer att följas.

Camilla

bengalow

Vi hade en svensk elitcyklist, som bl.a. deltog i Tour de France 1 gång, Michel Lafis. Hans far, grekisk invandrare till Sverige, arrangerar eller arrangerade cykelturer i Grekland. Jag var på vippen att anmäla oss, efter att 1990 ha sett ett sällskap med tyska cykelturister på Ikaria. Det såg så himla skönt ut att ta sig fram i \"sakta\" mak längs vägarna, att kunna känna dofterna från kryddor och mat längs vägen, kunna stanna och njuta, och veta att ett hotell väntade längre fram. Det var inga purunga deltagare, många i vår ålder den gången. Följebilen plockade upp dom som inte orkade, som en slags försäkring, alltså....Nu är det försent, men jag har alltid ångrat att vi inte åkte! Så, Camilla, säg till din son att göra det så fort som möjligt, åtminstone därnere!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"Frappe\"Jag håller med, min ena son har tjatat i några år om att någon gång ska han cykla till Grekland! Så denna sida är lagd till favoriter och kommer att följas.

Camilla

ja, det är skojigt att redan nu läsa i bloggen hans, hur han förbereder o planerar i tanke o handling. Känner igen mig en del från min lilla Hellastour jag gjorde förra året, fast att jag inte cyklade förståss. Men detta med att förbereda o planera gav en härligt tillfredställande känsla inför \"äventyret\" :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

...ja, det är ju nerförsbakke hele veien, iallefall på karta.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

ROLLE

Dethär vore någe för mej ? Det blir kul följa med hur han tar sig fram och vilken väg han valt ? Men jag tycker pers att han har alldeles för mycket grejer med i bagaget ? Dessa cycklister är utsatta för tjuvar och anses som lätta offer om tjuvar vill åt någe de tycker är skoj. Hela vägen ner är en massa rövarkulor han måste trampa igenom, får se hur det går men ett äventyr måste det vara. Har en kumpis vars son cyklade tre månader Japan rundt  förra somras, han var närmast en idol på de orter han och hans fru cyklade igenom, allt bagage hade han i en liten ryggsäck ? Cyckeln var en \"velodromtävlingcykel\"utan handbromsar med fast bakappe ?heter det visst ? Då han kom tillbaka till Finland åkte han till New York med flyg och tog en tur till Montreal där han studerar.Jag är närmast avundsjuk och skulle gärna cykla till Grekland själv om de inte vore någe backar ? Cyklar dagligen 30-50 km här i Helsingfors, men Athen som slutpunkt skulle vara en bedrift, hoppas han lyckas ???

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...