Logg inn med Facebook eller Google!

Ett eller flere steder i Hellas?

Started by Tommy, 24. Nov 07, 13:41:57

Previous topic - Next topic

Tommy

Diskusjonen fra en annen tråd fortsetter her. Hvis noen vil! -admin



Känns ibland lite som att det bildas oppositioner här på forumet, mellan å ena sidan dom som tycker om att resa runt på olika platser, och å andra sidan dom som inte gillar att resa runt på olika platser ????

Verkar lite konstigt att det blir så tycker jag, om nu alla är så nöjda o lyckliga med just sina egna opplevelser o resor o resmål ????

Vaffö blir det på detta viset ???

Vaffö det då ?????

 :drunken:  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Joda, greit å fortsette den debatten i egen tråd :-)
Tror jeg oppfattet at utgangspunktet var ment som noe positivt, og ikke for å lage enslags \"hitliste\" over hvem som har vært hvor flest ganger. Det spiller jo ingen rolle heller... jeg liker å reise til Naxos og trives der og har ikke så veldig stort behov for å reise andre steder, men jeg gjør det jo i ny og ne :-)
Det er vel \"følelsene\" man jakter på? Opplevelser kan være så mangt, så lenge de \"føles\" veldig bra så gjør det ikke noe om de skjer i Hellas, Hamburg eller Hordaland.

Riitta

Jag tycker inte heller att det finns något \"fel\" sätt och resa. Var och en gör ju som man känner för och trivs med :bom:

Riitta

Mikke

...instämmer med föregående skrivare... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

O jag instämmer med rumpnissarna och mig själv :D



En del gillar \"äventyr\" o ombytlighet o andra gillar \"trygghet\" o igenkännande, två sidor av samma mynt, varav den ena är intet utan den andra :flower:  

 :cheers:  Tommy ( som begynner o bli redigt djupsinnnig i den mörka novemberkvällen  :compress:  )
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Barbro

Disse herlige figurene :flower: ,jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett Ronja Røverdatter,en nydelig film :flower: ..
Ellers er jeg så enig,så enig..hver og en må kjenne hva som er bra og godt,om det er å reise til samme sted ti år på rad,eller om en vil være sigøyner,og få med seg så mange nye inntrykk som mulig..det er i sitt eget hjerte en skal kjenne hva som er rett :flower: ..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

bengalow

Hepp, sicken vändning detta har tagit! Klart är väl, att man reser som man själv vill och dit man själv vill och trivs med. Anita och jag har haft tiden för oss, ca 25 på raken, med flera resor pr år, och då blir det gärna \"annorlunda\" ställen efter hand. Vi trivs väldigt bra på Syros, och har varit där hur många gånger som helst. Vi skulle gärna återvända dit flera gånger om året, men så finns det så mycket som man också vill uppleva. Då menar jag att Forum är en bra källa att ösa ur. När jag sitter och tittar på t.ex. Magnolias bilder, så blir jag rent sjuk av att ha missat Monemvasia. Innan vi kom till Kardamili i juni, så hade jag ju inte en aning om hur trevligt det var där. Hur kunde jag ha missat det?
Erfarenheten av många resor har gett mig den insikten, att ju mer du sett, ju mer inser du, att det finns mycket mer att se.
Att man sedan stannar på Naxos, för att man trivs där är absolut inget fel, Sunbjörn, men dit inlägg var inget svar på frågan som Ole ställde. Vi har vänner som sedan 23 år tillbaka åkt minst 2 gånger om året till Mallorca. Varför? Dom trivs där!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"Barbro\"det er i sitt eget hjerte en skal kjenne hva som er rett :flower: ..

Ja,så klart att hjärtat är me o bestämmer, men det kan vara ödesdigert, åtminstonde med hänsyn till ekonomin, att lämna hjärnan helt utanför  :cheese:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mixelite

Ferie er jo å gjøre hva man vil. Enten det er å reise rundt og oppleve nye steder eller å reise på \"hytta\" slik som vi til en viss grad gjør når vi reiser til Chios år etter år. Med den lille \"merittlisten\" min ble jeg ikke det grann provosert av spørsmålet om hvor mange steder man har vært. Hvis man planlegger å reise til et nytt sted er det jo et nyttig hjelpemiddel for å vite hvem man kan spørre om ting man lurer på!

Tjorven

JA til et fargerikt fellesskap, i dette tilfellet Hellasforum! Hovedmålet med  forumet er vel å søke,finne og utveksle informasjon om det landet vi alle er så glad i. Derfor er det veldig greit å vite hvem som har vært hvor,slik at vi kan dele denne informasjonen med hverandre. Hvor man reiser,og på hvilken måte man drar dit må da være helt opp til den enkelte. Tanken om at dette skulle føre til diskusjon om \"skrytelister\" synd jeg er ganske absurd,og lukter litt Jantelov for meg.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

:bounce: Ikke om jeg har oppfattet \"Hvor i Hellas har du vært\" tråden som noen tevling om hvem som er mest bereist her på forumet.  
\"Merittlistene\" betrakter jeg heller  som et oppslagsverk - tenk all den kunnskapen mange medlemmer sitter inne med om fastlandet og øyene - som andre medlemmer av forumet igjen kan dra nytte av. :bom:
Og så er det jo så velsignet at vi er så forskjellige - noen har funnet \"sin øy\" eller \"sitt sted\"  :love4: , og noen mer eventyrlystne og opptatt av å finne nye reisemål  :lol:
Jeg hører nok til den siste kategorien - jeg er både for rastløs og nyskjerrig til å slå meg til ro på ett sted så lenge det finnes så mye uoppdaget og uopplevd i dette forjettede land  :sunny:
Men samtidig må det jo føles godt å ha tilhørighet til et sted også - det vil kanskje ikke en \"nomade\" få i samme utstrekning som en \"fastboende\".
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

gagga

Ja takk, begge deler.
Synes det er utrolig godt å komme tilbake til steder jeg har vært før, men også utrolig spennende å oppleve nye steder. Det er bare så synd at lommeboka ikke strekker til alt det en gjerne vil se og oppleve. Bruker gjerne litt lang tid på å planlegge og forberede en tur, det er jo nesten som en ferie i seg selv.  :cheese:
Det e bærre lækkert

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...