Logg inn med Facebook eller Google!

Trist syn...

Started by xristina, 05. Nov 07, 14:09:38

Previous topic - Next topic

KyriaT

Uff det der var ille. Men grekerne kunne sagtens feie for egen dør også når det gjelder akkurat dette.
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Barbro

Ja,dette var virkelig et sørgelig syn :crybaby: !Og provoserende også...
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

bengalow

Nu är väl Bulgarien också medlem av EU, och borde bete sig så som dom har skrivit under på att dom skall bete sig. Fy fan sicka svin!! Det tar minst en mansålder innan dom lär sig!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Liv

Trist å se slikt.

Men dette kunne dessverre også ha vært forårsaket av grekere selv.
Helt utrolig hvilken forsøpling man kan komme over i Hellas.

ROLLE

Denhär skiten har inget med EU att göra utan de är en syn som möter en \"nästan varsomhelst i de flesta länder\", att denna bild är tagen någonstans i Grekland eller Bulgarien gör inte saken bättre. Men de klarar inte av det i grekland heller dethär med miljö, även om de varit medlemmar i EG och nu EU sen -81. Ifall vi skulle utlysa en \" årets naturbild\" med nedskräpning som motiv, tror jag att alla medelhavsländer skulle tävla om tätplaceringen ? :pottytrain5: Sorgligt men sant !

Riitta

Sorgligt! Vi turister har ju också ett stort ansvar hur vi bär oss åt när vi kommer till tex. till Grekland eller Bulgarien :sad11:
Många skräpar ju ner här hemma också och fortsätter av farten när man kommer bort till ett annat land :angry3:

Riitta

bengalow

OK, Rolle och Riitta, men syner som detta har jag inte sett maken till i Grekland på många år, låt oss säga 20. Då låg sängar, kylskåp och madrasser längs vägarna. Ett är säkert, det gör det inte nuförtiden alls i samma utsträckning. Bulgarer är bulgarer, och dom skiter i det, fullkomligt. Och det har med utveckling att göra. Grekerna har utvecklats i detta, men det har f-n i míg inte Bulgarien. Det är därför som det ser ut som det gör!!! Men, ok, ge dom 20 år, så får vi se, under tiden får andra ta hand om deras skit!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

ROLLE

Jag vill inte försvara någotdera av de länder det tycks vara frågan om här, med säkert  har ej bulgarerna haft några grejer att slänga, utnötta hushållsmaskiner och andra husgerådrutstyr i sin natur, men däremot ser man dylika grejer runt om i den grekiska naturen, fast greken skyller ju på att det är turisterna som slänger (och har med sig)kyl frys och madrasser ??? Därför tycker jag att de som har en kamera nästa år skall knäppa de mest miljöförorenade grejerna så kan vi ha en tävling och se vem har den bästa bilden att komma med från ett EU land ??? Vi kan ju ta Albanien med i tävlingen också, de har kanske något nytt att komma med vad gäller miljön, då de fått vara ifred från insyn så många år. På samma gång får man ju se hurudan standarden är hos respektive hushåll ?

marjana

Jeg vet ikke hvor mange ganger og hvor ofte vi driver og rydder den lille idyllen av en strand som er \"vår\",men som ingen har ansvar for siden den er fredet for strandutleie og utbygging.
Derfor må vi som bruker den holde hele bukta ren selv.
Det er mye søppel som blir lagt igjen etter de som kommer på stranden, spesielt etter grekere som er der i helgene, og veldig mye som flyter inn med bølger og vind.
Tankere tømmer også sitt ballastvann i skipsleia, og da er det mye griseri som flyter rundt mot land. Det ser ikke som det tar slutt heller, EU eller ikke.
Det er overraskende å se så sløve folk er med søpla. De setter igjen på et sted der ingen vil rydde en hel pose med ferdigspist mat fra Goodis med et par steiner oppå så søpla ikke skal blåse bort!
Glika i zoi

melanolla

Hei, jeg er ny i forumet;) Hyggelig å være her. Jeg er 26år og kommer fr Oslo. Har bodd i Aten, og de siste 23 årene nærmest \"oppvokst\" på Kefalonia.
På dette emnet med forsøpling kunne jeg ikke la være å kommentere.
Jeg er fullstendig enig med KyriaT at her bør grekerne virkelig feie for egen dør.
Grekere kan generellt sett være noen forferdelige griser når det gjelder å kaste/dumpe ting fra seg fordi de ikke gidder. De har en ukultur med dette.  Det at f.eks glass/sigaretter og søppel blir kastet ut av vinduene på biler på veiene, er en av de vanligste årsakene til skogbranner på sommeren. Turister har selvfølgelig et ansvar også, men  dette temaet får grekerne ta på sin egen kappe. Dette er min mening

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...