Logg inn med Facebook eller Google!

Satelitt tv

Started by Viotia, 26. Aug 17, 03:45:07

Previous topic - Next topic

Viotia

Det er et enkelt program som heter Hide My Ass. Har du det ser ikke nrk at du er i utlandet. Koster 10 euro i måneden. Da får du nrk på nettet.

Viotia

Jeg hadde samme problem med landlinje for noen år siden enda linja var der, det var bare at de ikke hadde noen ledige linjer å koble på, men det løste seg etter hvert. Hvis du drar innom nærmeste Osmote kontor vil de nok gjøre noe etterhvert

mouche

Etter hvert? Vår nabo ble lovet en landlinje, sågar skriftlig, men da intet skjedde så kontaktet de OTE/Cosmote igjen. Svaret da var at etter sammenslåingen mellom de to nevnte selskaper så var alt bare et totalt kaos og alle bestillinger var kansellert!

Vi har en annen(tråsløs) løsning som mange i området har og da kan man kjøpe en "pakke" med skandinaviske stasjoner via nettet. Et "ordentlig" firma som gir ette tilbudet selv om jeg har litt problemer med å skjønne hvordan dette kan være lovlig. Vi avventer til våren og klarer oss greit uten TV i mellomtiden, nok annet å gjøre her, heldigvis.

Kritios

Vi har også akkurat fått ny linje med tlf og internett. Problemet her også var at det ikke var flere linjer tilgjengelige i de gamle kablene. Nå er det lagt ny fiberoptikk fra Chania og ut til to svære skap nede i landsbyen med fordeling derfra. Så nå har alle de som har ventet på forbindelse i månedsvis endelig fått skikkelig raskt bredbånd, gjennom de gamle kablene som henger i stolpene.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

mouche

Og hvis man tror at de kan henge opp slike kabler i mastene som allerede er der og fører frem strøm så neida, det kan de ikke. Ikke lett å bli klok på systemet" her, men kanskje er det litt av sjarmen? Litt usikker. 8)

Kritios

Nei, de har sine egne stolper må vite. Cosmote sine er tynnere og kortere og står som regel og lener seg inntil elverket sine  ;D
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

mouche

Og mens vi er inne på greske "morsomheter". De fleste av oss har kort i banken enten debetkort eller kredittkort, trolig begge. Når disse går ut mottar man i Norge et nytt i den regulære posten og tenker; og ja, kortet går visst ut, fint at jeg fikk et nytt. Her, i Hellas, er dette nå litt annerledes. Når man skal ha nytt kort så må man medbringe sitt pass (heslt det samme som da man åpnet konto for ellers må dette registreres på nytt), kopi i siste strømregning (bor man her kreves også telefonregningen), dokumentasjon på sitt skattenummer, dokumentasjon på at man er ajour på betalt skatt til den greske stat og trolig et par andre ting også. Har hørt en del "morsomme" historier om dette fenomenet i det siste.

Mitt kort går ut i mars 2019 så jeg har allerede begynt prosessen med riktig dokumentasjon!

Heidrun

Quote from: mouche on 03. Sep 17, 07:18:29
Og mens vi er inne på greske "morsomheter". De fleste av oss har kort i banken enten debetkort eller kredittkort, trolig begge. Når disse går ut mottar man i Norge et nytt i den regulære posten og tenker; og ja, kortet går visst ut, fint at jeg fikk et nytt. Her, i Hellas, er dette nå litt annerledes. Når man skal ha nytt kort så må man medbringe sitt pass (heslt det samme som da man åpnet konto for ellers må dette registreres på nytt), kopi i siste strømregning (bor man her kreves også telefonregningen), dokumentasjon på sitt skattenummer, dokumentasjon på at man er ajour på betalt skatt til den greske stat og trolig et par andre ting også. Har hørt en del "morsomme" historier om dette fenomenet i det siste.

Mitt kort går ut i mars 2019 så jeg har allerede begynt prosessen med riktig dokumentasjon!


Har du ikke en advokat/regnskapfører eller hva man kaller det som fikser alt det du trenger
Yamas til livet og til

mouche

Passet må jeg nesten ordne selv og strømregningen går på automatisk trekk så den må jeg logge meg inn hos strømselskapet og printe ut selv. Taxnummer har jeg selvfølgelig for lengst så min advokat kan egentlig kun hjelpe meg med dokumentasjon på at selvangivelse er innlevert og skatter betalt. Så da er det bare å stille seg i kø og håpe at ikke politikerne har funnet på noe enda lurere i mellomtiden slik at jeg trenger ytterligere dokumentasjon på at jeg er den jeg er hvilket jeg har dokumentert for lengst "opp og nedad stolper" med et allerede langvarig etbalert kundeforhold i banken (og hos myndighetene)så det hele er jo totalt bortkastet og kun egnet til irritasjon, men , men sånn er det jo her og det får vi jo bare leve med.

Ikaros

Mitt greske bankkort gikk ut i 2015 og jeg fikk fornyet dette uten noe problem!!! Jeg hadde kun med passet og det gamle kortet i banken, .... og vips så var det ordnet!!! Det tok riktignok en uke før jeg fikk det nye kortet, men pytt, pytt, - jeg er ikke i Norge nå! 8)

(PS: ......men hva har dette med norsk TV i Hellas å gjøre???  :) )

mouche

Som Gro sa; Alt henger sammen med alt! ;D

Viotia

PS. Jeg fikk mitt nye bankkort i posten uten å ha bedt om det, selv om mitt gamle ennå gjelder 1 år til!?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...