Logg inn med Facebook eller Google!

SIMATOS Studios & Apartments LASSI, Kefalonia, Anbefaling

Started by filhellener, 09. Jun 11, 23:21:00

Previous topic - Next topic

filhellener

Vi har nettopp kommet hjem fra vårt første besøk på Kefalonia, har hatt ei herlig uke der, og vil gjerne anbefale stedet vi bodde, SIMATOS i Lassi  :grin:

ADR :  info@simatos-apartments.com

Jeg skal legge inn noen bilder, men først litt verbalt :-) - det skrives ikke så mye om Kefalonia her i Forumet.

Lassi er et sted bygd opp for turisme, men likevel et godt valg pga sentral beliggenhet på øya.
Den fine/trivelige hovedbyen Argostoli er også få km unna (Taxi 6 euro)

Det finnes mange tavernaer med veldig god mat, og ikke minst er det fantastisk flotte strender i Lassi, bl a Makri Gialos og Platy Gialos  :grin:

Og så finnes deilige SIMATOS der, en vakker og fredelig oase
- det eneste som \"forstyrrer\" er froskene i dammen om kvelden :-)
Her er det tumleplass  for små og store :-)- lekeplass, bordtennisbord og en liten fotballbane.
Det er praktiske og fine studios/leil som alle er personlig og koselig innredet.
Makri Gialosstranden når du på 2-3 min, supermarked 2 min, og til bassenget (på nabohotellet) 1min. Der har Simatos\'gjester gratis solstoler. det er bassengbar der, men ingen kjøpeplikt.

Vertskapet på Simatos er også virkelig vennlige og hjelpsomme :-)

Her er en titt :











Kari

Turid

Det er etter regn at fuglene synger!

5ifamilien

Så veldig fint ut :-)
Er det plaske-basseng - eller \"årntlig\" basseng?

filhellener

Quote from: \"Turid\"OJ! Dette så flott ut!! Neste år!!

 Koselig at du likte det, Turid  :smile:
Kari

filhellener

Quote from: \"5ifamilien\"Så veldig fint ut :-)
Er det plaske-basseng - eller \"årntlig\" basseng?

Det du ser på bildet er en pond/dam og er nok mest til pynt :smile:
Det kommer ikke fram av bildet, men det renner vann over steinene og ned i dammen,
det er også en liten fontene der.
 - men mindre barn kan jo vasse og kose seg der om de vil  :smile:
Bassenget hadde jeg ikke \"nøytrale\" bilder fra.
Kari

Lillerosin

Hei. Vi er to familier på jakt etter bosted på Kefalonia. Vi er to voksne og to barn 13, 15 år - og 10, 12 år. Har vært i kontakt med Stimatos, flott sted. Men de har bare 1 rom igjen - så da må vi lete videre. Noen andre steder du kunne anbefalt som du så at var ok?
Takknemlig for svar.

Tzasiki

Takk for titten,og informasjonen/biildene av bostedet i Lassi , det ser helt herligt ut!. Akkurat et slikt sted som hadde passet meg og mine!. Jeg har selv feriert på vakre Kefalonia, og vil mer enn gjerne tilbake, da øya gjorde et stoort positivt inntrykk!!!

filhellener

Quote from: \"Lillerosin\"Hei. Vi er to familier på jakt etter bosted på Kefalonia. Vi er to voksne og to barn 13, 15 år - og 10, 12 år. Har vært i kontakt med Stimatos, flott sted. Men de har bare 1 rom igjen - så da må vi lete videre. Noen andre steder du kunne anbefalt som du så at var ok?
Takknemlig for svar.

Det eneste jeg har kunne foreslå er nabohotellet \"Marianna\" der Simatos har avtale ang bruk av bassenget.
Siden det er en snarvei ( ca 1min) imellom kunne kanskje en familie bo på Simatos og en på Marianna?
Men Marianna har mye charter, evt kun det?
Du kunne jo høre om eierne påSimatos, Stella og Lambros, kunne sjekke om det er ledig et sudio på Marianna for dere?
Kari

filhellener

Quote from: \"Tzasiki\"Takk for titten,og informasjonen/biildene av bostedet i Lassi , det ser helt herligt ut!. Akkurat et slikt sted som hadde passet meg og mine!. Jeg har selv feriert på vakre Kefalonia, og vil mer enn gjerne tilbake, da øya gjorde et stoort positivt inntrykk!!!

Ja, det var herlig, Tzasiki, og Kefalonia er virkelig ei vakker øy  :grin:
Kari

Lillerosin

Filhellener: Takk for tipset - det viste seg at det var litt vanskelig å komme i kontakt med hotell utenom charterselskapene... Prøvde på Mariannas men ikke napp.

Nå blir det Liberatos... Hadde valget mellom Elena Apts. og Liberatos - og beliggenheten til Liberatos er nærmere Lassi/Argostoli enn Elena som ligger nærmere Svoronata.

Da gjenstår 10 dager før vi setter oss ombord på flyet - og krysser fingrene for at bosted er ok.

Vi er øyloffere i utgangspunktet, men i år har vi kun tilgang til Hellasferie 1 uke, og da blir det fast på en øy. Finnes det øyloffere på Kefalonia, og er det room-raggere på kaiene slik som vi er \"vant\" til andre steder?

filhellener

Quote from: \"Lillerosin\"Filhellener: Takk for tipset - det viste seg at det var litt vanskelig å komme i kontakt med hotell utenom charterselskapene... Prøvde på Mariannas men ikke napp.

Nå blir det Liberatos... Hadde valget mellom Elena Apts. og Liberatos - og beliggenheten til Liberatos er nærmere Lassi/Argostoli enn Elena som ligger nærmere Svoronata.

Da gjenstår 10 dager før vi setter oss ombord på flyet - og krysser fingrene for at bosted er ok.

Vi er øyloffere i utgangspunktet, men i år har vi kun tilgang til Hellasferie 1 uke, og da blir det fast på en øy. Finnes det øyloffere på Kefalonia, og er det room-raggere på kaiene slik som vi er \"vant\" til andre steder?

Jeg håper dere blir godt fornøyde med Liberatos, og ønsker dere en kjempefin ferie på Kefalonia, Lillerosin  :grin:

Vi bruker også å øyloffe, men til Kefalonia reiste vi med Apollo, \"kun fly\",
om det står utleiere og møter båtene vet jeg ikke  :smile:
Kari

Lillerosin

Håper også at vi blir fornøyd. Vi er ikke kresne på bosted, men har med en familie til som aldri har vært i Hellas før... og som liker \"all inclusive\" (og som jeg overhode ikke liker..)

Liberatos har fått varierende kritikker på div nettsider, dårlig fra engelskmenn ser jeg... så enten er det noe med engelskmenn og kresenhet, eller så er hotellet litt bob-bob. Men alt går - vi gjør reint sjøl om så er - har blitt lovet bra rom med super utsikt - ligger i Lassiområdet på en høyde - trim å gå opp fra stranden (Makris Gialos) visstnok. Men det tar vi på strak arm. Men utsikten er visst verd trimmen, så da så. Gleder oss veldig. Var i Parga kun med ungdommene mine (13 og 15 år) i fjor - reiste uspes. og fikk kjempehotell.

I år prøver vi også Apollo og \"kun fly\"...
Fant egentlig billige flybilleter hjem fra Santorini og fra Korfu, og sånn passe billige til Athen - og 15 dg loffing, men har en mann som bare har ei uke - så det får bli neste år igjen.

Hyggelig forum det her..

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...