28. Mar 24, 20:19:45


Logg inn med Facebook eller Google!

Dagens

Started by kaka, 24. Sep 09, 14:34:42

Previous topic - Next topic

kaka

Takk for tips, Ofriis!!
Jeg sjekket strengesett på nettet, og mye så VELDIG dyrt ut, Men vil sjekke i butikker.  Det var noe kuleaktig på de som satt på. (De tynneste var vireklig bare tynn stålstråd) Låsepinne er et ukjent begrep for meg, men skal spørre etter det. Fra før er jeg vant til strenger som \"knytes\", så jeg trodde det var det jeg ville finne ved kjøp av nye. Skjønner det er mye å lære fortsatt!
KariK

ofriis

Quote from: \"kaka\"Takk for tips, Ofriis!!
Jeg sjekket strengesett på nettet, og mye så VELDIG dyrt ut, Men vil sjekke i butikker.  Det var noe kuleaktig på de som satt på. (De tynneste var vireklig bare tynn stålstråd) Låsepinne er et ukjent begrep for meg, men skal spørre etter det. Fra før er jeg vant til strenger som \"knytes\", så jeg trodde det var det jeg ville finne ved kjøp av nye. Skjønner det er mye å lære fortsatt!
Prøv gitarbutikken.com eller gitarhuset.no
F.eks: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=32

Låsepinnen, eller hva den nå kalles, er den pinnen som stikkes ned etter at kula er tredd ned i hullet, og låser av hele greia. Den er vanligvis av hvit plast.
The farther one travels / The less one knows

kaka

Igjen. Takk for gode tips, ofriis! Husmorsett med ball :bounce:  Interessant!
KariK

ofriis

Quote from: \"kaka\"Igjen. Takk for gode tips, ofriis! Husmorsett med ball :bounce:  Interessant!
Ja, jeg humret litt av den.

En liten ting: Nylonstrengene \"siger\" når de er nye, så de må stemmes ofte til å begynne med.
The farther one travels / The less one knows

kaka

Da har jeg bestilt både husmorsettet og \"hjemmets reim\", så får vi se hva butikken leverer!
Spent på dette! Gleder meg veldig til å få på nylonstrenger!
KariK

Tjorven

Så koselig tur med barn/barnebarn :) Jeg tenker også det er et anna barnebarn som vil bli veldig glad for gitaren  :music1:  Og hvem vet, kanskje blir det jenteband etter hvert....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Har gått igenom hela tråden och vad trevligt det är att ta del av allas olika vardagar! Lykka till Kaka med gitar stemning och barnbarnets tjejband!

Dagen i dag har varit en underbar dag... och med ledigt från jobbet med  strålande solsken, blå himmel och HELT vindstilla blev det en höstpromenad med en kompis i Hallands flotte natur.


Träden speglar sig i vattnet vi går förbi...


...fin dag... :flower:


...strekker sig mot ljuset :)


Efter promenaden bar det hem för en lugn kväll. Kleftikon är alldeles snart klar och nu skall vi snart äta middag :)

Ha en fin kväll!

Johanne :)

kaka

Hvilken dag, Johanne!
Nydelige bilder!
- Og takk for oppmuntringer til barnebarnets fremtidsplaner fra dere!
Det hender jo noen lykkes, og vi forsøker ihvertfall å ikke knuse drømmene fra begynnelsen (så sier vi ikke så mye hva vi tenker)
KariK

-POE-

Läckert!

//PO
//PO

Katherina

:hello2: Hei, hei! Idag har det vært en slik dag da det er mest fristende og krype opp i sofaen med varm drikke, knask, tenne lys og ta fram ei god bok. Stor del av dagen pøsa det ned og blåste ganske bra, men nå skinner sola igjen :thumbright:
Litt fornuftig har jeg da fått gjort i dag. Skifta dekk på bilen. Bedre føre var, for vinteren nærmer seg samme hva vi enn ønsker. I år skal jeg prøve piggfritt for første gang.
 :lol: Også har jeg kost meg med å behandle noen bilder jeg tok i går. Vi har bestemt oss for å benytte de fridagene det er  fint vær utover høsten til turer. Denne gangen satte vi kursen mot Kragerø og Jomfruland. Været var riktig bra - sol og vindstille. En fin dag for skjærgårdstur og til å utforske det ytterste av landet vårt på denne kanten.
 :P Som så mange steder langs kysten, er skjærgården utenfor Kragerø vakker og det er det tydelig at mange har oppdaget. Både på de litt større øyene og på den minste holme var det hytter av forskjellig art.
Jomfruland er et lite stykke Norge helt ut mot havet. Øya ligger der som en skjerm mot Skagerak og for skjærgården. Det var godt å komme hit - stille og fritt for biler. Naturen er vakker med mest løvskog. Vi ruslet rund. Først opp til fyrtårnene og deretter til tjernet der Kittelsen hentet inspirasjon til bildet med Nøkken.
 :lol: Fikk lyst til å dele noen av inntrykkene med dere :wave:

Riitta

Så härliga bilder. Väldigt likt Bohuslän. Det är ju inte så långt emellan :bom:

Riitta

Tjorven

Har lyst å gi Johanne og Katherina en stor klem for at dere lyser opp hverdagen min med så vakre bilder. Blir litt misunnelig (i mangel av et annet ord) når jeg ser det høstværet dere har.

 Jeg begynner å bli drit lei dette regnet som har vart hver dag i evigheter her. I dag er det faktisk opphold, men er litt småsyk så jeg har ikke vært utafor døra. Sånn, da fikk jeg syta litt også  :headache:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...