Logg inn med Facebook eller Google!

Koselig fisker landsby i nærheten av Chania

Started by Gro, 30. Mar 08, 22:08:45

Previous topic - Next topic

Gro

Hei igjen alle sammen.  :flower:
Da nærmer det seg sommer og avreise Hellas. I år reiser jeg ikke alene, men med kjæreste. Dette er jo koselig, men det har resultert med at vi starter med en uke på Kreta i stedet for Naxos. Vi reiser til Athen 26. juni, og videre til Chania samme dag. Planen er nå å møte venner både av meg og han som er der nede samtidig som oss. Hans venner bor i Agia marina og mine venner bor i nærheten av Rethymnon, så hvor skal vi bo? Lurer på å ta tre dager i nærheten av Chania først, og så to tre dager i nærheten av Rethymnon.  Det jeg lurer på er om det er noen koselige fiskelandsbyer i disse to områdene, slik at vi om kvelden kan ta buss eller taxi for å møte våre venner til middag. Jeg ønsker ikke å bo et sted der det bare er masse hoteller på begge siden av en motorvei (dårlig minne...)! Jeg ønsker en koselig landsby med noen ekte kretiske restauranter. Om vi ikke er lei av Kreta etter dette så kan jeg tenke meg noen dager i Paleochora, som nok ville vært mitt valg om vi ikke måtte planlegge i forhold til hvor de andre bor. :cheers:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Epicuristen

Quote from: \"Amalie\"Hei igjen alle sammen.  :flower:
Da nærmer det seg sommer og avreise Hellas. I år reiser jeg ikke alene, men med kjæreste. Dette er jo koselig, men det har resultert med at vi starter med en uke på Kreta i stedet for Naxos. Vi reiser til Athen 26. juni, og videre til Chania samme dag. Planen er nå å møte venner både av meg og han som er der nede samtidig som oss. Hans venner bor i Agia marina og mine venner bor i nærheten av Rethymnon, så hvor skal vi bo? Lurer på å ta tre dager i nærheten av Chania først, og så to tre dager i nærheten av Rethymnon.  Det jeg lurer på er om det er noen koselige fiskelandsbyer i disse to områdene, slik at vi om kvelden kan ta buss eller taxi for å møte våre venner til middag. Jeg ønsker ikke å bo et sted der det bare er masse hoteller på begge siden av en motorvei (dårlig minne...)! Jeg ønsker en koselig landsby med noen ekte kretiske restauranter. Om vi ikke er lei av Kreta etter dette så kan jeg tenke meg noen dager i Paleochora, som nok ville vært mitt valg om vi ikke måtte planlegge i forhold til hvor de andre bor. :cheers:

Nå skal jeg slå Liv på målstreken her, og anbefale hennes egne lille landsby, Panormos, like utenfor Rethymno, retning østover. Har vært innom der en gang, og det så veldig koselig ut der!

http://www.amazingcrete.com/crete/village_panormos.htm

Mvh
Epi.
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Gro

Du har redda meg! ser perfekt ut:-) Nå kan jeg begynne å glede meg istede for å være skeptisk :cheers:

Takk!
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Torill

Den landsbyen så helt herlig ut,skjønner at du trives der Liv. Nå vil jeg dit også :confused1: Hjelpe meg,hvordan skal man få det til??? Tenk at Hellas er SÅ mye.
Ingen kan alt - alle kan noe.

Svein~B

Quote from: \"Torill\"Nå vil jeg dit også :confused1: Hjelpe meg,hvordan skal man få det til???

1. Fly til Heraklion
2. Ta bussen til Panormos. :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Torill

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Torill\"Nå vil jeg dit også :confused1: Hjelpe meg,hvordan skal man få det til???

1. Fly til Heraklion
2. Ta bussen til Panormos. :-)
Takk for den opplysningen Svein. Kjekt å vite :cheese: Men jeg tenkte helst på hvordan man skal få tiden til å strekke til :cyclops: Har nevnt det før,men det er nesten så en ser fram til å bli pensjonist :blackeye: Trudde aldri jeg skulle ønske meg eldre :cyclopsani: Ikke siden jeg var 15 hvertfall,og så fram til å bli myndig :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Heidrun

Skjønner deggodt jeg Torill. Vil gjerne la denne alderdomsdagen komme. Er beklageligvis, ller skal jeg si heldigvis over 20 år til jeg kan gå av med pensjon. Hadde håpet å kunne gå av nåe jeg blir 55. Altså om 11 år fra nå, men har ikke peiling på hvoran jeg skal få dette til. Obs nå kom jeg på en ny opic
Yamas til livet og til

Liv

Quote from: \"Gro\"Du har redda meg! ser perfekt ut:-) Nå kan jeg begynne å glede meg istede for å være skeptisk :cheers:

Takk!

Har du bestilt deg tur til Kreta og evt.overnatting i Panormos?

Gro

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"Gro\"Du har redda meg! ser perfekt ut:-) Nå kan jeg begynne å glede meg istede for å være skeptisk :cheers:

Takk!

Har du bestilt deg tur til Kreta og evt.overnatting i Panormos?
Hei Liv

Tur til Kreta er bestillt og overnatting de to første dagene i nærheten av Chania, hvor vi skal møte noen venner av kjæresten min. Etter det er alt åpent. Vi har bestemt oss for å bruke de to dagene på å finne ut hvor vi vil bo resten av tiden vi er på Kreta. Men Panormos er det første som skal sjekkes ut har jeg blitt lovet;-) :cheers:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Ninette

Hei Gro!

Jeg tror sikkert du vil trives i Panormo, det er en veldig sjarmerende landsby, uten den masseturisme som preger mye av nordvest-kysten av Kreta :-)

Vil du bo nærmere Chania, kan Georgioupolis være et alternativ. Der er det noe mer utbygget med hoteller, men det er likevel en hyggelig liten by som har beholdt det greske særpreget sitt.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Gro

Quote from: \"Ninette\"Hei Gro!

Jeg tror sikkert du vil trives i Panormo, det er en veldig sjarmerende landsby, uten den masseturisme som preger mye av nordvest-kysten av Kreta :-)

Vil du bo nærmere Chania, kan Georgioupolis være et alternativ. Der er det noe mer utbygget med hoteller, men det er likevel en hyggelig liten by som har beholdt det greske særpreget sitt.

Hei Ninette
Ja jeg har lest mye om Georgioupolis også, da den ligger litt midt i mellom. Så nå må jeg nok bare vente til jeg kommer ned å får leid en bil og farta litt rundt:-) Men nå gleder jeg meg veldig :bounce:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Liv

Hvis dere skal farte fram og tilbake til Chania fra Panormos,så blir det et godt stykke å kjøre. Sånn sett er Georgiopoulos et nærmere alternativ.
 Ha en flott tur uansett hvor du havner. :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...