Logg inn med Facebook eller Google!

Charterfeber fra Kos?

Started by xristina, 14. Jun 09, 21:36:16

Previous topic - Next topic

marjana

Jeg kan ikke begripe hvordan grekere orker å være hyggelige til den enorme mengden av turister, hvert eneste år!

Nå har jeg sett på Reisefeber Kos, og på vegne av nordmenn så skammer jeg meg for oppførselen til de medvirkende, faktisk.
Også på vegne av TV3, som synes at dette er ok tv.
Glika i zoi

Anders

Jeg visste ikke hva \"Reisefeber\" var for noe, før det ble snakk om det her på forumet. Har ikke sett noen av programmene, og har vel heller ikke noen intensjoner om å gjøre det. Men vil ikke skamme meg på vegne av TV3! Den biten får de jaggu ta sjøl... syns de har vært \"skammelige\" fra første dag.

marjana

TV3 spiser og tjener penger på ønsket om litt rampelys fra de medvirkende, helt klart.
Det begynner å bli faste medvirkende i flere episoder og serier, og år! Det begynner å bli et tynnslitt format, men kanskje fordi det er fortsatt festlig å få komme på tv, så virker denne ekle \"følg deg overalt\"-tv?
Glika i zoi

5ifamilien

Tror mange av grekerene hadde vært arbeidsløse uten den store mengden turister - dessverre!
Grekerne har vel og vært med på å satt \"standaren\" på party-livet. De lokker bevisst en målgruppe, arrangerer \"festlige\" båtturer, happy hour, 2for1, og promille-terskelen er høy!
De vet nok hva de gjør... - grekerne altså ;-)

Mixelite

Quote from: \"5ifamilien\"Tror mange av grekerene hadde vært arbeidsløse uten den store mengden turister - dessverre!
Grekerne har vel og vært med på å satt \"standaren\" på party-livet. De lokker bevisst en målgruppe, arrangerer \"festlige\" båtturer, happy hour, 2for1, og promille-terskelen er høy!
De vet nok hva de gjør... - grekerne altså ;-)

Godt poeng. -men ofte er vel de som arrangerer dette folk som bor helt andre steder om vinteren og sikkert ikke bryr seg katten om lokalmiljøet som sådan? Mon tro om de ville vært like begeistret for å få det tredd ned over ørene i sitt eget boområde i Athen eller hvor de nå måtte befinne seg på vinteren...

xristina

Ang spisestedene;
Strand Kafeet som de i hovedsak er, er bare en strandkafe, og det eneste greske de har på menyen er gresk salat. Tro det eller ei. Stedet drives i hovedsak av en svensk dame, som er gift med en greker. Dette er den nye Apollo-stranda, og eies av West; den største baren i bargata, hvor de filmer mest av nattelivet. De har ikke akkurat utvidet horisonten mye...
Selv Bingo-Lisbet var jo sjokket over at de ikke hadde gresk mat på menyen!

Zorbas; der pensjonistene koste seg første kvelden. En hyggelig taverna på toppen av gamlebyen. Et stor utvalg av vegitar-retter, og god gresk mat.

Museum restaurant; der har jo til og med Ole spist. Stedet hvor disse håpløse parene spiste moussaka - eller ikke... God mat! Verdens beste Kokkinisto!

Det er vel de stedene jeg har kjennskap til.

Ole

\"til og med...\"  he, he

Mixelite

Jeg synes ikke det er så rart at Bingo-Lisbeth var fortørnet over at de ikke hadde gresk mat på menyen. I den forstand at hun \"kan\" Hellas.

Det er morsomt å tro at det man har servert hjemme(fra toro-pose?) skal ligne på den moussakaen man får servert i Hellas ;-)

5ifamilien

Hadde det vært opp til ungdommen kunne nok all mat ha vært på \"norskt\" vis, bortsett fra Gyros - den liker nok de fleste! Men så drar de nok heller ikke til Kos/Hellas for å være kulturelle eller oppleve de greske tradisjonene. De drar til Kos for å møte andre ungdom fra skandinavia, være fri, feste og gjøre som de vil - laaangt unna oss foreldre! Mat er kun noe de \"må\" ha - en \"bortkastet\" kostnad (gjelder selvsagt ikke alle!!) ;-)

Først når man har blitt \"voksen\" at man tar seg i at mat har blitt noe av det viktigste i ferien ;-)

Marit

5ifamilien har nok rett i at ungdommen som reiser i høysesongen nok har helt andre prioriteringer enn \"oss andre\" som vel har kommet over den verste partytiden. Hele Charterfeber-konseptet er jo basert på fyll/fest og å dumme seg mest mulig ut. Programmet viser vel minimalt fra ethvert reisemål de har vært innom og hva som egentlig er å finne der.

Er egentlig glad for at de ikke har vært innom de stedene jeg går mest, både av strand, restauranter/tavernaer (når det gjelder Zorbas og Museum har jeg vært der bare noen veldig få ganger, men synes det har vært bra de gangene jeg har vært der), barer osv.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

En annen sak er jo at ungdommen (i alle fall noen/en del av dem) ikke har lært mer matkultur hjemmefra (og folkeskikk/bordskikk). Om en ikke liker en rett er det ingen grunn til hysterisk anfall - da vet en bare til en annen gang at denne retten ikke er ens favoritt (en annen sak er kanskje at en bør prøve flere ganger før en gir opp å like en rett).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tjorven

At ungdommene dummer seg ut er nå en ting, men enda mer kvalmende er det å se en godt voksen mann eksponere ut sin \"selvherligelse\" som denne pensjonist-utgaven   :pukeleft:  Bare det å sprade gatelangs i kun speedoen, say no more....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...