Logg inn med Facebook eller Google!

Mens vi venter...

Started by Ole, 22. Feb 21, 09:32:01

Previous topic - Next topic

Diddi

Quote from: mouche on 19. Apr 21, 19:49:39
Quote from: Diddi on 19. Apr 21, 18:31:11Praktisk med samme selskap t/r nå i disse tider

Hvorfor det, eller rettere sagt; hvordan da? Selv reiser jeg med de som tilbyr den beste og billigste tjenesten og er ikke så nøye på fargen på flykroppen.
Tror ikke jeg skrev noe om fargen på flyet, men erfaring fra forrige året når vi forholdt oss til tre flyselskap, ble det for meg mye stress. Innenriks i Hellas har vi enda fått refundert alle pengene.
I alle år vi også kjørt billigst mulig, men i disse corona tider ble dette tryggest for oss. 😀
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

mouche

Min kommentar om fargen på flyet var litt "flåsete", eller "tounge in cheek" for jeg synes egentlig at del felste flyene er helt like med unntak av fargen på selve flykroppen, interiøret og antrekket til personalet ombord. Med Aegean har jeg en ubrukt "tilgodelapp" og fra Skyexpress har jeg fått penger refundert så kan ikke klage.

marjana

Quote from: Diddi on 19. Apr 21, 18:31:11Spennende tider nå. Vi bestilte med SAS i helgen for tur-retur september. Billig nedover, men ikke så heldige hjem. Alt i alt ble vi fornøyd.
Praktisk med samme selskap t/r nå i disse tider

Så hvor går turen da, Diddi?
Glika i zoi

Diddi

27. Apr 21, 07:52:04 #63 Last Edit: 27. Apr 21, 08:31:08 by Ole
Quote from: marjana on 24. Apr 21, 12:38:17
Quote from: Diddi on 19. Apr 21, 18:31:11Spennende tider nå. Vi bestilte med SAS i helgen for tur-retur september. Billig nedover, men ikke så heldige hjem. Alt i alt ble vi fornøyd.
Praktisk med samme selskap t/r nå i disse tider

Så hvor går turen da, Diddi?
Ja, det var det da 🤗 tenker på å slå sammen planene fra forrige sesong.
Andros, Astypalea, muligens noen dager på Paros... Kanskje Naxos, Kea, Kithnos.... Det står veldig åpent.
Noen øyer har mye smitte, så mye å tenke på. Alt er jo så usikkert for tiden. Det vi vet er at vi har fire uker til flyet tar oss tilbake til Norge.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

marjana

27. Apr 21, 18:26:15 #64 Last Edit: 27. Apr 21, 18:37:42 by marjana
Å øyhoppe fra Andros til Astypalia er vel litt langt?

Det kan jo være fint å starte fra flyplassen i Athen, og ta en ferge fra havna i Lavrio, vel å merke med et besøk på tempelet i Sunion først, og så ut til Kea? Det går mange ferger ut til Kea til og fra daglig, og det er bare en kort tur over dit.

Det går også en ferge via Kea, Kythnos, Syros, Tinos, Andros, Syros og tilbake til Lavrio igjen.

Kanskje det er ok å lese litt hva Matt Barrett skriver om disse øyene, for han har jo bodd på Kea.

Andros er flott og grønn, og jeg likte kunstmuseet i den spesielle Chora Andros. Flere av oss forumister har vært på Andros, og det finnes mange tråder og bilder fra Andros her i forumet.

Og her kan man se på fergetidene: www.gtp.gr og på Covid 19 smittetallene i Hellas.
Glika i zoi

Runar Solvik

Vi har øyhoppet fra Astypalea til Rafina to ganger, og det er ikke noe problem. Vi startet om morgenen med innenriksfly fra Aten til Astypalea. Hadde fire dager der før Blue Star balja tok oss til Aegiali på Amorgos. Tre dager der før vi tok balja videre til Donoussa for 3 dager. Deretter ble det Naxos i fire dager før turen gikk til Antiparos. Etter 5 dager på Antiparos dro vi til Andros for 3 dager før vi avsluttet i Rafina og fly hjem til Ålesund fra Aten dagen etter. To år senere tok vi båt fra Pireus til Naxos først for å vente på noen venner som skulle komme ett par dager etter oss. Dro deretter med Blue Star fra Naxos til Astypalea der vi møtte vennene våre. Dro videre til Amorgos, Donoussa, Koufinissi og Antiparos før turen gikk tilbake til Rafina og fly hjem. Denne turen brukte vi tre uker på. Vi har vært på alle øyene før, så derfor tar vi ikke så mange dager på hver øy. Noen mener det er for mange øyer og ønsker å være mer i ro på færre øyer, men dette er smak og behag. For oss er det helt greit å være litt på loffen. Savner alle øyene vi har besøkt tidligere, og derfor så vil vi tilbake på flest mulig uten at det blir altfor mye stress. 8)  8) 

Diddi

28. Apr 21, 20:02:03 #66 Last Edit: 29. Apr 21, 08:21:28 by Diddi
Quote from: Runar Solvik on 27. Apr 21, 21:50:50Vi har øyhoppet fra Astypalea til Rafina to ganger, og det er ikke noe problem. Vi startet om morgenen med innenriksfly fra Aten til Astypalea. Hadde fire dager der før Blue Star balja tok oss til Aegiali på Amorgos. Tre dager der før vi tok balja videre til Donoussa for 3 dager. Deretter ble det Naxos i fire dager før turen gikk til Antiparos. Etter 5 dager på Antiparos dro vi til Andros for 3 dager før vi avsluttet i Rafina og fly hjem til Ålesund fra Aten dagen etter. To år senere tok vi båt fra Pireus til Naxos først for å vente på noen venner som skulle komme ett par dager etter oss. Dro deretter med Blue Star fra Naxos til Astypalea der vi møtte vennene våre. Dro videre til Amorgos, Donoussa, Koufinissi og Antiparos før turen gikk tilbake til Rafina og fly hjem. Denne turen brukte vi tre uker på. Vi har vært på alle øyene før, så derfor tar vi ikke så mange dager på hver øy. Noen mener det er for mange øyer og ønsker å være mer i ro på færre øyer, men dette er smak og behag. For oss er det helt greit å være litt på loffen. Savner alle øyene vi har besøkt tidligere, og derfor så vil vi tilbake på flest mulig uten at det blir altfor mye stress. 8)  8) 
God musikk i mine ører :)
Vi tenkte en uke på Andros, pga ferge tider til Astypalea. Sånn det ser ut nå, går det ikke ferge hver dag. Så tar vi oss til Naxos, blir jo et dagsbesøk der da, for å ta ferga videre til Astypalea senere på dagen. Blir sent på natt før er framme, men det er ok. Har med bøker og strikketøy!
Forrige året kjøpte vi flybilletter ut til Astypalea, men de fikk vi aldri brukt.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Kritios

Det er tydeligvis mange Nordmenn som venter.
Langt færre nordmenn enn vanlig har bestilt ferie i Norge i år enn det som er vanlig.
De sitter nok på gjerdet og venter på grønt lys for å reise til Hellas:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/05/13/195758979/faerre-har-bestilt-sommerferie-hos-norske-reiselivsbedrifter-enn-vanlig?fbclid=IwAR1zaXaDBWmFnV75V0J7oVO6ftM2wZlApghxpSyNP-o5eY5T4XU4PukSGQY
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

marjana

28. May 21, 18:09:17 #69 Last Edit: 28. May 21, 21:03:59 by marjana
Norwegian sendte en nyhetsmail i dag, så jeg slo til, og det blir en vei Oslo-Athen 1.september, for 909 kr inkludert bagasje.

- Og siste dose med covid 19-vaksine får jeg på onsdag!
Glika i zoi

Ole

Det blir ingen Hellas-tur på oss i sommer. Jeg får nok første dose om noen uker og neste dose 12 uker senere. Da er sommeren over. 100-150 nærkontakter hver dag er ikke nok til å bli vaksinert i mitt yrke.

anemos

Quote from: Ole on 28. May 21, 21:20:25Det blir ingen Hellas-tur på oss i sommer. Jeg får nok første dose om noen uker og neste dose 12 uker senere. Da er sommeren over. 100-150 nærkontakter hver dag er ikke nok til å bli vaksinert i mitt yrke.

Huff. Håper selv å få til noe i midten av juli. Har vært så "heldige" at vår lille gjeng på 3 har gjennomgått covid, men regjeringen gjør det ikke akkurat lett med sommerferie. Usikkerhet, karantenehotell, vaksinepassventing...


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...