Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos-tips

Started by xristina, 08. May 09, 06:43:59

Previous topic - Next topic

meze

Lucullus skiftet eier for noen år siden, og har en litt annen stil enn før. Jeg foretrekker kanskje \"gamle Lucullus\", men det er fortsatt et meget hyggelig og bra sted.

xristina

Jeg velger aldri spisesteder i den verste turistsona. Det har man lært, selv om man bare har vært på Kos... :-) Havneområder og utsiktssteder bryr jeg meg ikke om, selv om det helt sikkert finnes flotte spisesteder blant dem også! :-)

Takk for alle tips! Da skal jeg se om vi klarer å finne noen av stedene. Eller kanskje jeg kan tipse dere om gode steder når jeg kommer hjem? ;-)

lakenrumpa

siden dere skal være så kort på naxos, så regner jeg med at strandlivet er hovedprioritet.
vi leide oss scooter på øya og kjørte opp til en fantastisk fin marmorby (som jeg ikke husker navnet på) og deretter videre til kourosene (noen kjempestore statuer som ble laget... tør jeg å gjette nå da... noen hundre år etter kristus? kan hende jeg lyvet nå). jeg syntes den scooterturen var kjempefin!
men store avstander!

Atle

Quote from: \"lakenrumpa\"vi leide oss scooter på øya og kjørte opp til en fantastisk fin marmorby (som jeg ikke husker navnet på)

Aperathos eller noe slikt ;)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Vivianne

Naxiotika!!
Var på Naxos kan man få höra och dansa till *Naxiotika (* musik från Naxos)
Vi åker redan nu på lördag är där bara en vecka, en sista minuten resa.
Tacksam för tips
Vivianne

MaFi

Quote from: \"Vivianne\"Naxiotika!!
Var på Naxos kan man få höra och dansa till *Naxiotika (* musik från Naxos)
Vi åker redan nu på lördag är där bara en vecka, en sista minuten resa.
Tacksam för tips
Vivianne

http://www.naxosisland.gr/stage/index.cfm?pageid=145&level=4&category=entertainment&parentid=16〈=en

Hvis du sikter til folkemusikk fra Naxos: Oversikten er fra oktober 2007, men hver gang jeg har vært på Naxos (4 ganger nå siden 2003) har det vært en veksling av klassiske konserter og solnedgangskonserter (med lokale dansere og musikere, samt til slutt felles dans. Flotte opplevelser! Du kjøper billett oppe i kastro / det venetianske museet.

Sitat fra lenken fra naxosisland.gr: \"This Year [2007] and during the period from April until October the following cultural activities have been arranged to take place in the Della Rocca-Barozzi tower:

- Every Wednesday and Sunday there is a "SUNSET CONCERT". The Sunset concert consists of traditional music, local songs and dances from Naxos. The dancers are dressed in the traditional local apparel. During and after the main event there is tutoring on local dancing and at the same time one has the chance to enjoy the tasting of local drinks, such as wine, citrus liqueur and locally distilled rum. \"

Denne lenken kan du også sjekke: http://www.fodors.com/community/europe/naxos-traditional-musicdancing.cfm

God tur! :-)

Vivianne

Tusen tack MaFi!
Jag började dans grekisk folkdans 1979, och dansar fortfarande danser från Grekland och Balkan.
Jag känner till några danser från Naxos, så hoppas de blir solnedgångskonsert den veckan jag är där.
Vet du om det finns någon musiktaverna också?
Tack igen
Vivianne

MaFi

Vivianne, jeg tipper det helt sikkert blir solnedgangskonsert den uken du er der - du må bare sjekke hvilke dager - og bestille billett i god tid..
Når det gjelder musikktaverna på Naxos, er jeg mer usikker. Jeg har vel ikke opplevd taverna med levende musikk der jeg har vært på Naxos, men jeg googlet \"music taverna + Naxos\", og vips, kom følgende lenke fra Virtual Tourist opp:

http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Greece/Prefecture_of_the_Cyclades/Naxos_Island-420285/Restaurants-Naxos_Island-BR-1.html

Der anbefales Aegean Sea Restaurant av en som kaller seg \"ncoutroulis\": \"Great taverna with live music\". Jeg siterer: \"Aegean Sea Taverna is tucked away on a small street near the seafront. The menu is just like any other taverna in Naxos, but what is great are the bouzouki players that they have every night. This was the only place in Naxos that I found, that had live music. It was a great experience, especially when a local girl joined in the singing one night,
It\'s a great place to relax, and enjoy some great music.\"

Jeg har ikke vært der, men stedet er kanskje verd et besøk? Kanskje finnes det andre på forumet som har vært der, og kan anbefale stedet? Du kan jo spørre på turistinformasjonen i tillegg om det finnes fleremusikktavernaer på Naxos, men hvis ikke, er min erfaring i hvert fall at solnedgangskonsertene er verd å få med seg. Lykke til, og fortsatt god tur!
Hilsen MaFi

Vivianne

Tack!
Nu ser jag fram emot resan ännu mer.
Vivianne

MaFi

Quote from: \"Vivianne\"Tack!
Nu ser jag fram emot resan ännu mer.
Vivianne

Bare hyggelig!  :cheers: God tur, og kom gjerne tilbake med en liten stemningsrapport!  :flower:

Greece-Traveller

For Naxos tips kan dere jo også lese denne som jeg har lagt inn på TripAdvisor:

http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g189431-i1324-k2894246-A_Naxos_overview_Summer_2009-Naxos_Cyclades.html

\"Bteween Us\" ligger inne i et av de trange smugene i Old Town. Gå opp gaten til katedralen ved enden av havnepromenaden, gå inn  til høyre før dere når kolonialbutikken og fortsett fordi O Apostolis. En liten trapp opp og dere er der.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...