Logg inn med Facebook eller Google!

Priser på tjenester og varer

Started by buste, 16. May 11, 21:06:33

Previous topic - Next topic

buste

Hvordan er pris nivået på, varer og tjenester i år?

Anders

La ikke merke til noe spesielt nå i påsken, iallfall... behagelig prisnivå for en nordmann. En euro mer for sigarettene, men det er jo min egen feil. Ellers lå mat og drikke på \"samme gamle nivå\", romleie det samme, og såvidt jeg fant ut av bilutleie og denslags så var det ingen revolusjoner på gang der heller. Men mulig at ting hardner til når sesongen starter...?

kaka

Jeg vet ikke om du mener å spørre om prisene på Kreta spesielt, men i Plomari spiste vi ihvertfall utrolig billig! Jeg brukt ca 1500 norske kroner på 1 ukes opphold der, nå i mai. (ingen utgifter til solsenger da )
 Men drosje var faktisk gått opp med 50%. I hvertfall en konkret tur jeg betalte 10E for ifjor, og 15 E for nå.
KariK

Tjorven

Nå har jeg ikke vært i Hellas i år ennå, men prisene på bosteder ser ut til å være samme som i fjor ( har gjort endel forespørsler for juni)
There are no strangers, only friends we haven't met.

buste

Takker for tilbakemeldingene fra dere, regner med at det er en del som reiser nedover i mai, så gi en lyd om dere merker noe:-)

Annlaug

En venninne fikk denne beskjeden fra SAS da hun skulle bestilel taxfreevarer. Vet noen noe mer om dette? Salgstriks?

Restriksjoner for ditt reisemål
Hellas har nylig innført økt skatt på sprit, som har ført til prisøkninger på alle alkoholholdige varer i landet. Benytt derfor anledningen til å handle alkohol hos oss til betydelig mer fordelaktige priser.

Kristian

Quote from: \"Annlaug\"En venninne fikk denne beskjeden fra SAS da hun skulle bestilel taxfreevarer. Vet noen noe mer om dette? Salgstriks?

Restriksjoner for ditt reisemål
Hellas har nylig innført økt skatt på sprit, som har ført til prisøkninger på alle alkoholholdige varer i landet. Benytt derfor anledningen til å handle alkohol hos oss til betydelig mer fordelaktige priser.

Det stemmer nok at skatter og avgifter er økt, men det er alltid forskjell på importerte og egenprodusert varer. Jeg tror nok at det fremdeles er markert forskjell på Metaxa og Fransk konjakk i Hellas.

Jeg tror heller ikke at man går konk på innkjøp av Ouzo.

Forøvrig må alle huske på at i turistområder betaler man \"turistpriser\" Kort og godt fordi sjappa rundt hjørnet for hotellet ditt har sessong på 6 måneder.
Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Kjøp lokalt! Putt kofferten full av lokalt greskproduserte varer. Ost, kapers, timianhonning, soltørkede tomater, krydder, mastikatannkrem, olivensåpe osv, osv.
Hvis en flaske Metaxa har gått opp 20 % betyr det så lite for oss her fra nord. Kronekursen er sterk, euroen er svak.
At SAS skor seg på grekernes økonomiske krise er smålig og direkte ekkelt!
Glika i zoi

Annlaug

Takk for svar. Er helt enige med dere Kristian og marjana og tenkte vel at det var Fransk konjakk de ville selge. Det er ikke problem for henne og heller ikke for meg når jeg drar. Handler lokalt både drikke og godsaker. Men likte ikke den salgstaktikken til SAS.

Tjorven

Jeg fikk opp samme \"advarselen\" da jeg var innom taxfree-butikken på nett (reiser med Novair) og syns også det var usmakelig. Går nok ikke konkurs om jeg kjøper ei flaske vin eller Metaxa i Hellas  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Jeg har nettopp kommet hjem fra tre uker i Hellas.

Jeg merket ingen spesiell prisøkning på varer og tjenester.

Det jeg derimot oppdaget var at mange drosjer har nå begynt å kjøre på taksameter i stedet for fast pris, noe som faktisk ga en langt lavere pris enn tidligere.

På den andre siden av prisskalaen merket jeg meg at prisene på drivstoff har økt. En liten bensin koster nå nesten to euro.

Fortsett å bruke penger i Hellas - Landet og folket trenger vår støtte!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...