Logg inn med Facebook eller Google!

Økte priser?

Started by marvolk, 30. Apr 10, 10:17:20

Previous topic - Next topic

marvolk

Hei, reiser til Kreta for 3.året på rad sammen med mann og barn. Lurer på om prisene har økt der nede i disse finanskrisetidene eller om det merkes noe forandringer på dette for turister???

Kritios

Vel, det sies her nede, at i fjor, da det gikk daarlig i mai, satte befolkningen seg ned og spurte:
Hva gjoer vi naa?
Jo, vi setter opp prisene i juni for aa ta igjen det vi tapte i mai :-)

Og etter at ogsaa juni viste seg aa gi daarlig avkastning ........
Vi setter opp prisene i juli og august for aa ta igjen det vi tapte i mai og juni :-)

Vel, dette sier vel det meste.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

bengalow

Grekerna har ju alltid varit kända som handelsmän....men det var kanske andra premisser som gällde den gången. Med sådant resonemang som Kritios pekar på, och tillika med strejker och allmän oordning, så lär inte turistnäringen tjäna igen på gungorna, vad dom förlorat på karusellen. Jag hoppas att dom inte ödelägger sin egen framtid med att ruinera turister. Idag ligger Grekland på 97% av kostnaderna där Sverige ligger på 100%, dvs det är ungefär lika dyrt där som här. Vad som skiljer är sprit och tobak, men där har EU sagt att \"-det måste ni rätta till!\"
Jahapp....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Morten

Var i Chania og omegn nå i Mars og synes ikke det var store prisforskjeller fra i fjor. Buss, samme som i fjor, Taxi kanskje litt dyrere. Bensin har vistnok blitt en del dyrere ble jeg fortalt. En bareier sa han måtte legge på prisen på Øl for å dekke økte avgifter, mens andre ikke hadde noe økning i pris igjen.
Jeg synes også prisene på resturang var de samme som i fjor.

- Må også huske på at vi har vel aldri betalt så lite for en euro som vi gjør nå.

Ha en riktig fin tur til Kreta!    :flower:
Κρήτη στην καρδιά μου.

valentinokia

Uansett blir det billigere enn i f.eks Spania, og så er man jo rimelig garantert sol og varme. Og folkene er forhåpentlig like vennlige og gjestfrie i år også :)

polyanna

Jeg tror at Bengalow peker på et viktig poeng - kanhende grekerne undergraver eget livsgrunnlag (turismen e r en stor inntektskilde for landet) om de tenker som Kritios mener å ha observert. Den tenkemåten som er så på tvers av oss, som sjarmerer oss i senk i oppgangstider, den har lite for seg nå.

Vennlighet, sol, varme, idyll - det finnes jo i mange andre land. Fremover tror jeg Hellas vil oppleve sterk konkurranse. Ikke minst i øyverdenen. Hvem vil risikere at dyrebare feriedager spoleres av streiker og kaos - eller at prisene generelt stiger.

marjana

Jeg satt og spurte Yainnis litt grundig ;hva vil skje nå med Hellas. Han vet jo heller ikke det, men som han sa: Jeg jobber for meg selv, jeg bare hjelper de andre, og som du ser så har jeg et piratflagg oppe.
Glika i zoi

JohnS

Prisene på bensin har gått markert opp.  Det samme har prisen på sprit, men da vi var nedover i mai, hadde mange fortsatt gamle varer som de solgte til gammel pris, så prisforskjellene på ouzo og Metaxa var store fra butikk til butikk!

Ellers syntes jeg prisene var stort sett som de har vært, uten noen spesiell stigning, men jeg er vel ikke av dem som er mest prisbevisste og finstuderer prisene på supermarkedene.  Frisøren tok fortsatt 10 Euro for å klippe meg, og vi spiste middag for fire til gjennomsnittlig 40 Euro eller deromkring, uten at noen gikk sultne eller tørste fra bordet.

Så prisnivået syntes jeg fortsatt var behagelig, og burde ikke skremme noen.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anders

Vet heller ikke hva som riktig menes med \"økte priser\"... la ikke merke til noe spesielt? Kanskje heller omvendt... aldri bodd så billig på Santo, og fergeprisene var vel forfjorårets?

filhellener

Min erfaring hittil i år er fra apr/mai ferien på Rhodos, vi ble positivt overrasket over prisnivået :-)
Kari

Liv

Er paa Kreta naa, opplever ikke spesielt at prisene har gaatt opp.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...