Logg inn med Facebook eller Google!

Stellina Royal og Asterias Village

Started by Erling, 27. Mar 10, 23:03:48

Previous topic - Next topic

Erling

Min datter på 3 år, mine foreldre og jeg reiser til Kreta for et 2-ukers opphold 29.mai. Jeg har aldri vært på Kreta, og heller ikke i Hellas før. Av den grunn er jeg opptatt av å få sett de viktigste severdighetene og få gått noen fine fotturer.

Vi reiser med Apollo og har bestilt to 2-roms-leiligheter i Stellina Royal på Chania-kysten den siste uken. Hotellets hjemmeside er her: http://www.stellina-chania.gr/

Den første uken er \"på egen hånd\", men jeg har allerede reservert to 2-roms leiligheter hele den første uken på Asterias Village, som ikke er så langt fra Hersonnisos. Tror Asterias Village er 1-2 km fra sjøen, men hvis det er gode (og varme ?) bassenger gjør ikke det noe. Stedets hjemmeside er her: http://www.asteriasvillage.gr/

Tanken min er jo at med en uke øst på øya og en uke vest på øya er det lettere å få med seg det meste av hva øya har å tilby. Jeg tenker på å ha leiebil minimum den første uken slik at det er enkelt å ta seg rundt på øya. Jeg vet at øya er stor, så uansett får jeg ikke med meg alt.

Er det noen kommentarer til opplegget mitt ? Alt fra bosted til å gå på severdigheter på egen hånd og å kjøre leiebil. Jeg har prøvd å finne bosteder hvor min datter kan få utfolde seg på dagen med barnebasseng og helst en lekeplass, formodentlig mye sammen med sine besteforeldre.

Det eneste jeg foreløbig er bekymret for er om Hellas går av hengslene pga den økonomiske krisen landet opplever.

Det er noen dager til alt skal betales, så endringer kan fortsatt ordnes.
Aldri vært i Hellas før. Skal til Kreta i mai.

Epicuristen

Blir nok ett greit opphold dette her skal du se, men å se Kreta på bare to uker? I sommer reiser vi ned for tiende gang, og har vel en følelese av å bare så vidt ha begynt å skrape i overflaten av den.

Hotellet vet jeg lite om da vi bruker å ha Rethymno som base-camp, men når det gjelder fotturer kan du kanskje ta en kikk på Ninettes sider; www.rundtomkring.no og se hva du finenr der.

Når det gjelder den økonomiske krisen har vi enda ikke sett noen grunn til å bekymre oss. God tur! :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Morten

- Velkommen til Hellasforum! Håper dere får et kjempefint opphold på Kreta. Det er som Epicuristen skriver for liten tid til å rekke over hele, men det er da mange år fremover en kan gjøre det på....

Jeg kjenner best til Chania kysten. Har ikke vært på det hotellet dere har valgt, men det ser jo veldig fint ut. Chrisi Akti er helt i utkanten av Chania by. Mulig å gå inn til sentrum, men taxi er kurant når alle skal dit kanskje.
Er du interessert i fotturer så kan \"35 fotturer på Kreta\" anbefales.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1811431

Samaria ravinen. En kjempefin tur, men der går det en hel dag. Det går busser fra Chania hver morgen og retur fra Choria Sfakion på kvelden.

Bademuligheter for den lille, der har du blant annet Stavros ( retning flyplassen) som har en fin sandstrand. Kan kombineres med en rask fjelltur opp der Zorbas filmen ble spillt inn.

Elafonissi er også en kjempe strand vil jeg tro for den minste.

Vanskelig å anbefale noe, men Chania by med gamlebyen er jo et must når en er der...

Mange som har har lagt inn veldig fine artikler fra Kreta her på forumet, du får nesten bare lete og se om det er noe som passer for dere.

En riktig fin tur!
Κρήτη στην καρδιά μου.

Anita

Stellina Royal er et flott hotell som har et stort barnebasseng midt inne i hotellkomplekset.

Vi var der i fjor og stortrivdes, men siden vi reiste uten barn bodde vi i den gamle delen som heter Elina for å ikke bo rett oppi bassenget med mange unger  :compress:

Der er også en kjempeflott strand rett nedenfor hotellet, ca. 3 min gangavstand.

God tur til en herlig øy  :flower:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Ninette

Hei Erling!

Jeg har vandret mye rundt på vest-Kreta, og noen av fotturene jeg har utforsket, finner du beskrevet på www.rundtomkring.no

Men det finnes mange turer i tillegg til disse. Har du spørsmål om fotturer og evt. transport/overnatting i forbindelse med turene, kan jeg kanskje hjelpe med det.

Kreta er en fantastisk flott øy - du har mye å glede deg til :-) God ferie!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Ninette

Hei Erling!

Jeg har vandret mye rundt på vest-Kreta, og noen av fotturene jeg har utforsket, finner du beskrevet på www.rundtomkring.no

Men det finnes mange turer i tillegg til disse. Har du spørsmål om fotturer og evt. transport/overnatting i forbindelse med turene, kan jeg kanskje hjelpe med det.

Kreta er en fantastisk flott øy - du har mye å glede deg til :-) God ferie!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...