Logg inn med Facebook eller Google!

Var Sfakaki. Nå er det Kissamos

Started by Heidrun, 20. Sep 09, 15:52:16

Previous topic - Next topic

Heidrun

Hei.
Sitter og faktisk vurderer å leie meg en bolig i dette området mellom Rethymnon og Panormos fra desember til slutten av Mai. Ikke så altfor gjælen pris. Men det gir meg ihvertfall frhet tl å reise så ofte som mulig tl Kreta denne vinteren. Sammen med det å sjekke hvordan klimaet er der nede vinterstid.
Så hvis det er noen som vet noe om Sfakaki, så ville jeg vært takknemlig
Yamas til livet og til

ofriis

Sorry, vet ikke stort om Sfakaki, men jeg lurer på om du har noe bestemt i kikkerten og hva du i så fall må betale for n antall kvadratmeter.
Det er vel gunstigere utenom sesongen, vil jeg tro.
The farther one travels / The less one knows

Heidrun

67 kvm ink strøm kommer på 520 euro pr mnd med 3 soverom.
Hvis jeg bruker endel langhelger her gjennom året så vil den totale prisen komme på 23000.- kroner for 5 måneder. Er ikke så gjælent det
Yamas til livet og til

agisilaos

Hei, Heidrun,

Der finnes en bra nettside, muligens du vet om den,
men poster den likevel:

www.sfakia-crete.com

Good luck !
agi

( greske reker svømmer best )

Heidrun

Har sett den. Men ikke rett. Stedet skal være Sfakaki og ikke Sfakia. Sfakaki ligger i Rerthymnon fylke og Sfakia ligger i Chania fylke på sørsiden av Kreta
Yamas til livet og til

Martinkreta

Heisann.

Jeg jobber i Rethymno, og bor nøyaktig i Pianos Kampos om du vet hvor det er. Sfakaki ligger jo bare litt lenger ut. HAr du funnet deg ett hus eller leter du?

Heidrun

Quote from: \"Martinkreta\"Heisann.

Jeg jobber i Rethymno, og bor nøyaktig i Pianos Kampos om du vet hvor det er. Sfakaki ligger jo bare litt lenger ut. HAr du funnet deg ett hus eller leter du?
Jeg driver å titter rundt. Har lest mer på nettet nå i disse dager og funnet ut at Sfakaki muligens blir dødt om vinteren der. Så jeg titter og titter. Fikk en mail fra en gresk venn av meg som bor i Kissamos og som gjerne vil hjelpe meg å finne meg rett bolig. Han kjenner mange der som kan leie ut en bolig med rimelig ok størrelse på til 3000 kroner i måneden og med det jeg ser etter i en bolig inkludert i denne prisen. Men å leie skal jeg i perioden 01 Des til 30 April :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:
Yamas til livet og til

Heidrun

Da har jeg ordnet med Bolig i selve sentrum av Kastelli/Kissamos. Skal da nedover den 01 desember for 1 uke og leie den frem til den 30 April 2010. prisen vil bli kroner 12500.- for hele denne perioden inklusiv strøm og fyring. Det kaller jeg rimelig
Min far har sett at det er Kreta jeg er glad i og omorganisert flybiletten til Juleturen til Athen til å gjelde Chania istedenfor. Har også sett på muligheten til å kjøpe meg en bil på Kreta for ca 2000 euro. Ifølge Grekeren jeg kjenner godt på Kreta så kan jeg få en fin 4 hjulstrekker med aircondition for den prisen. Den bilen vil da bli stående fast på Kreta i årene fremover på hans private parkeringsplass.
Så nå gleder jeg meg som en unge til mange langhelger til Kreta vinteren gjennom. Plutselig er ikke livet sånn helt på trynet allikevel
Yamas til livet og til

Tjorven

Gratulerer Heidrun :) Kr 2.500 pr mnd alt inkl og midt i sentrum, der var du heldig må jeg si. Det var litt av en førjulspresang til seg selv ;) Lykke til og kos deg masse i Hellas-boligen din. Hvor stor er den, forresten?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Så flott for deg, Heidrun, at du endelig har funnet deg et sted :-) Gratulerer!

Kastelli Kissamos er det jeg forbinder med en ordentlig gresk småby. Ingen masseturisme der, i alle fall ikke i selve byen. Der tror jeg livet går sin vante gang gjennom hele året.

Gratulerer!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Heidrun

Quote from: \"Tjorven\"Gratulerer Heidrun :) Kr 2.500 pr mnd alt inkl og midt i sentrum, der var du heldig må jeg si. Det var litt av en førjulspresang til seg selv ;) Lykke til og kos deg masse i Hellas-boligen din. Hvor stor er den, forresten?

Boligen er på 95 kvm
Yamas til livet og til

Heidrun

Skal forresten ned den 30 october til den 03 November for å skrive kontrakt
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...